Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er du fornøyd med kroppen etter fødsel, graviditet og barseltid - eller ikke?

pupper, knipemuskel, underliv, mage, rygg osv...

Anonymous poster hash: bfe31...ab1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Men eg er først og framst imponert over kroppens evne til å hente seg inn igjen etter å ha laga et barn!

Eg fødte mitt tredje barn for 17 dagar sidan, etter et svangerskap som var tungt og slitsomt. Eg har vore i dårlig form det siste halve året, pga bekkenplager og nada energi. Har følt meg som ein byrde i familien min, det var heile tida snakk om kva eg orka og greidde, det måtte heile tida tas hensyn til meg.

I dag er bekkenet omtrent som før (må styrke muskulaturen litt meir før det er heilt ok igjen), eg kan gå tur med litt hurtighet igjen, og 10 av 16 kilo er borte uten innsats allerede.

Skrevet

Etter tre svangerskap har jeg liten tro på at magen kommer til å bli helt som før, men det er igrunn helt greit. Puppene bærer også preg av svangerskap/amming, men det er også greit.

Alt i alt er jeg fornøyd med hvordan kroppen min er etter å ha fullført tre svangerskap og fødsler :)

Skrevet

Jeg har ikke født selv, men er nysgjerrig på om underlivet ser annerledes ut etter fødsler? Blir kjønnsleppene forandret f.eks? Kan nerver bli skadet, slik at man ikke kjenner så bra nytelse lengre utenpå/inni?

Moren min vet jeg gikk gjennom en operasjon i etterkant, lurer på om det var livmoren som hadde sunket ned en del...

Anonymous poster hash: ebf96...ad0
Skrevet

Jeg har alltid vært innforstått med at kroppen ikke vil bli helt den samme etter svangerskap og fødsler, så ja jeg vil si jeg er fornøyd.

Kroppen kunne vært bedre om jeg hadde gjort noe mer for å få den bedre, men der er jeg litt for sløv, så da må jeg nok bare godta at magen er litt slappere og omkretsen er litt større enn jeg liker.

Underlivet må jeg si er veldig bra, til tross for både klipping og revning og mange sting etter begge fødsler er jeg som før der nede.

Puppene blir nok aldri struttende lenger(hvertfall ikke av seg selv), men det er bare en konsekvens av graviditet, og jeg har selv valgt å bli gravid, så det er for sent å bli misfornøyd over det.

Anonymous poster hash: 18c35...1d1
Skrevet

Jeg har ikke født selv, men er nysgjerrig på om underlivet ser annerledes ut etter fødsler? Blir kjønnsleppene forandret f.eks? Kan nerver bli skadet, slik at man ikke kjenner så bra nytelse lengre utenpå/inni?

Moren min vet jeg gikk gjennom en operasjon i etterkant, lurer på om det var livmoren som hadde sunket ned en del...

Anonymous poster hash: ebf96...ad0

Jeg har ikke merket noen vesentlig forandring til tross for klipping, revning og mange sting etter to fødsler.

Anonymous poster hash: 18c35...1d1

Skrevet

Mitt sexliv er som før. Underlivet ser ut som før, sex er som det var før og mannen er like gira som før. Er da 10 måneder siden jeg fødte.

Utover dette er jo puppene litt slappere etter å ha vært sprengeferdige av melk, og magen er jo litt slappere og har jo sine striper. Men herreverden, jeg skal jo ikke vise meg naken til gud og hvermann, så det bryr meg egentlig ikke.

Skrevet

Ikke helt fornøyd enda selv om de rundt sier jeg ser akkurat ut som før. Puppene er blirr mer hengete, det samme med magen, men får håpe det går seg til etter hvert. Underlivet er akkurat som før :)

Skrevet

Er ikke helt fornøyd. Er for tynn, ammingen har spist meg helt opp... Lett mer hud på magen, og rumpen bare forsvant fullstendig - nå er jeg flat som en fjøl! Men puppene er bra, og jeg har null strekkmerker. Er ganske tørr og sår nedentil fremdeles, ett år etterpå da.. :( Men med stemning og glidemiddel så blir det bra ;) Håret er blitt tynt og daft (mistet krøllene og "livet" i håret), porene er større i ansiktet men kroppsfasongen min er jo flott, med klær på :)

Skulle gjerne vært bedre trent etterhvert da :P

En unge forresten, på 1år, som jeg ammer enda.

Anonymous poster hash: d3072...b7b
Skrevet (endret)

Ja veldig! Har slitt med mye både i svangerskap og fødsel, men er imponert over hvor godt kroppen min kommer seg etterpå. :)

Det eneste jeg synes er litt stusselig er hvor "tomme" puppene føles etter endt ammeperiode, og at jeg mister mye hår når jeg ammer. Håret kommer jo igjen da, mer spent på puppene.

Edit: Når jeg ammer, ikke røyter.

Endret av Stinelin
Skrevet

Nei, underlivet er ikke så stramt som det en gang var. Og ja, jeg kniper.

Skrevet

Jeg er absolutt fornøyd! :)

Har heldigvis unngått tendensen med å få fem kilo ekstra etter hvert svangerskap, og godt er det, for i så fall hadde jeg hatt 25 kilo ekstra nå :fnise: Gikk opp svært lite i det siste svangerskapet, og ammingen fungerer som vidunderkur, så jeg er nesten litt i tynneste laget.

Mageskinnet har noen rynker og strekkmerker, men ikke mye. Heller ikke noe "heng". Underlivet har fått seg en trøkk rent utseendemessig, men det funker fremdeles gull og strammer som det skal ;)

Puppene henger og slenger, og jeg er redd de blir ganske tomme når denne ammeperioden er over. Det bekymrer meg ikke noe særlig, det finnes mye flott undertøy, og helt ærlig synes jeg de skal få lov til å henge litt etter å ha foret opp fem små.

Jeg gjør meg nok aller best med klærne på :fnise: Men føler meg på ingen måte "ødelagt" eller "stygg" selv om barna har satt sine spor.

Skrevet

er du fornøyd med kroppen etter fødsel, graviditet og barseltid - eller ikke?

pupper, knipemuskel, underliv, mage, rygg osv...

Jeg er veldig fornøyd og overrasket over hvor fort jeg "ble meg selv" etter fødsel. I følge mannen min er underlivet som før (følelsen når vi har sex) men det ser ikke helt ut som før der nede. De indre kjønnsleppene har blitt mindre og det ser videre ut der (helt i begynnelsen av åpningen) men det er det altså ikke :)

Puppene er blitt litt mykere, de henger ikke og er samme str som før.

Magen ser helt lik ut (bortsett fra et lite strekkmerke)

Knipemuskelen er som før.

Er utrolig stolt av kroppen min etter fødselen. Da mener jeg ikke bare hvor fin den så ut kort tid etter fødselen, men alt. Hva den har fått til. Den er rå!

Anonymous poster hash: 77aa1...98a

Skrevet

Nei! Ikke fornøyd!!!!

Mgen henger, er full av strekkmerker som ikke forsvinner, det er rumpa også, rumpa henger, lårene er feite (resten av kroppen og), mister masse hår og hadde lenge vondt under samleie...

4 mnd siden fødsel, de sier det kan ta ett år før kroppen er som før,jaaa, vi får å se! Lurer på hvordan strekkmerkene skal forsvinne på mystisk vis...

Anonymous poster hash: ec1b6...28c

Gjest Keikolina
Skrevet

Helt grei, den var ikke akkurat bra før fødsel heller. Går ikke rundt å blotter meg heller.

Skrevet

Det med at kroppen aldri blir som før stemte ikke for meg i alle fall. Puppene er som før, sexlivet er som før, vekta er som før, magen er tynnere enn før (pga. mer styrketrening og bedre kosthold), alt er egentlig som før. Men det tok jo en stund før kroppen føltes "min" igjen. Nå er jeg gravid igjen og jeg er klar over at det kan bli annerledes neste gang, men jeg er ikke veldig bekymret. Det er egentlig helt greit å se spor av å ha båret fram et nytt menneske :)

Skrevet

Ettersom det eneste "beviset" på at jeg har barn er et 10 cm langt arr på magen så må jeg si at jeg er veldig fornøyd.

Puppene er de samme, magen er den samme, vekta er lik og resten av kroppen er som før. Og det uten å gjøre noe særlig for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...