Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år tilbake siden, ble jeg voldtatt. (hatt sex med sovende), samt tatt bilder av under ugjerningen.

-Vedkommede mener det var frivillig, men han sier i andre avhør at jeg sov. (han motsier seg selv)

Saken er enda uavklart, og det har akkurat passert 3 år. Jeg kjenner nervene begynner å ta meg, og jeg gråter meg i seng flere ganger i uken. Jeg skal være ærlig å si at jeg ikke har RÅD til å dra til psykolog.

Jeg ble lovet svar på om det ble reist tiltale i uke 37, men har enda ikke hørt noe... Advokaten min purrer stadig på politiet, men det er bare unnskyldninger å få.

Så kan det jo nevnes at vedkommede har (etter jeg gikk ut i media) fått mange (fra 4-8) flere anmeldelser på seg, og derfor går etterforskningen tregt.

Jeg fikk nylig beskjed fra min advokat om at erstatning er krevd, men at svar vil jeg ikke få før vi får vite om det blir reist sak eller ikke.

Jeg bryr meg ikke om penger, men at dette svinet skal tas. (har fått trusler i ettertid fra ham).

Hvordan kommer man seg over noe slikt? jeg klarer ikke ha et ordentlig intimt forhold til min nåværende samboer, da jeg bare begynner å gråte.

Hvordan forholde meg? kjenner jeg er på randen til å bli gal. Ikke klarer jeg jobbe, skolen droppet jeg ut av etc.

Takker på forhånd for svar.

Anonymous poster hash: 5b175...35b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært i kontakt med Dixi?

Hvis du henvises til psykolog av fastlegen, skal det ikke koste deg noe utover vanlig egenandel. Psykologen må ha avtale med helseforetaket, og dessverre kan det være ventetid for å komme til.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke svare deg på hvordan man kommer seg ut, for jeg har ikke klart å komme meg ut selv. Men har du hatt kontakt med dixi?

Anonymous poster hash: 0e140...93c
Skrevet

Har aldri hørt om dixi, men hørtes jo ut som noe jeg sterkt bør vurdere.

Sliter noe voldsomt, og merker at nervene mine, ødelegger for forholdet mitt, og i en slik tid, takler jeg virkelig ikke noe brudd.

Jeg ble tilbake for 2 år siden henvist fra legen min til en psykolog, og hadde 2 timer, fordelt på 3 uker, men dette kostet meg 690,- pr time, og det har jeg ikke lommebok til, da det kun er min mann som jobber, og det skal dekke huslån, bil-lån, mat og alt det vanlige. Enda jeg har snakket med nav om dette, fikk jeg beskjed om at det er ikke noe de kan gjøre.

Kan nevnes at jeg har byttet fastlege, og håper på å få tatt en prat med han.

hvordan er hverdagen deres? og blir det bedre? Har dere fått noen dom, (evt henlagt)? er det lenge siden dette skjedde med dere?

Skrevet

690 pr time? :sjokkert:

Jeg betaler kun litt over 300, og nå når jeg har frikort betaler jeg ingenting.

Anonymous poster hash: 189df...855
  • Liker 1
Skrevet

Hei, skaff deg privat psykolog med avtale. Da går det på egenandelskortet. Det kan ta tid å komme dit, men er verdt ventingen. Ønsker deg alt godt. :hug:

Anonymous poster hash: 94f94...c46
  • Liker 2
Skrevet

Dette er jo sinnsvakt. Psykolog med avtale, som man trenger henvisning til, koster ca 300/time, og du betaler kun opp til egenandelstaket på ca 2000/år. Betaler du alt selv, trenger du ikke henvisning. Lurer på hvordan legen kunne henvise deg til en behandler uten driftsavtale. Bytt fastlege.

• Liker 1
Skrevet

http://www.helfo.no/privatperson/frikort/Sider/hva-er-frikort-egenandelstak-1.aspx#.UlKT0qM8zFoDu må jo bare prioritere psykolog. Du kan rett og slett ikke si at du ikke har råd. Da får du selge noen eiendeler på finn, ønske deg penger til bursdag og jul og pante flasker.

Når legen henviser deg til en offentlig psykolog må du betale per time opp til nådd egenandelstaket. Da vil du få frikort og gratis psykolog og lege ut året.

Pris per konsultasjon hos offentlig psykolog er kr 307,-

Egenandelstaket er på kr 2040,- Etter dette er det altså gratis ut året.

Det vil si at etter 7 konsultasjoner hos psykolog så har du nådd andelstaket og får frikor. Har du også rime hos fastlege i samme tidsrom vil dette telle med og du vil få frikortet raskere.

http://www.helfo.no/privatperson/dekning-av-helseutgifter/Sider/psykolog.aspx#.UlKTA6M8zFo

Du må jo bare prioritere dette, du kan ikke ikke ta deg råd til det.

http://www.helfo.no/privatperson/frikort/Sider/hva-er-frikort-egenandelstak-1.aspx#.UlKT0qM8zFo

Anonymous poster hash: 11387...d39

Skrevet

Fant ut det der med frikort i ettertid ja ;-) Har skiftet lege, og snakket med ham, og han skulle sende meg på "akutt time" for å få prosessen med psykologen i gang.

Så skal det nevnes at jeg ikke visste hva et frikort var før i dag, da jeg aldri (med mindre jeg nesten ligger for døden *ikke bokstavelig ment*)

Håper på å kanskje få en ende på dette, for det er så ubeskrivelig tungt.

Skrevet

690 pr time? :sjokkert:

Jeg betaler kun litt over 300, og nå når jeg har frikort betaler jeg ingenting.

Anonymous poster hash: 189df...855

ja, koster det under halvparten som dere mener, er det jo nesten ikke så galt å gå til psykolog. :)

Skrevet

ja, koster det under halvparten som dere mener, er det jo nesten ikke så galt å gå til psykolog. :)

det koster halvparten. 307 kr er egenandelen på nå. tar ikke lange tida å opparbeide seg et frikort

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...