AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Hei, trenger hjelp til navnedebatten. Mannen min og jeg venter gutt og er enig i at Iver er det fineste navnet. Passer også godt til søsknenes navn. MEN et stort problem er at han heter Iversen til etternavn...eh. Alle barna har både mitt og hans etternavn. Så da blir det i så fall Iver ,,,,(mitt etternavn) Iversen Går det an? Eller blir det dumt? Så vanskelig å finne et annet navn. Anonymous poster hash: eb249...452
Julebrus Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Synes det kan høres litt dumt ut ja. Ville kanskje vurdert noen andre navn om jeg hadde vært dere. 10
TheHairyToothfairy Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 Det høres egentlig ikke rart ut. Det høres annerledes ut, og det blander veldig mange med rart. Jeg liker ideen.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg liker det ikke. Kunne aldri funnet på å kalle min sønn for Lars. Lars Larsen går bare ikke. Anonymous poster hash: 3f476...ba8 4
Mr. HH Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg heter Hans Hansen, egentlig er det jo helt merkelig, og vet ikke helt hva foreldrene mine tenkte på når de døpte meg. Men jeg syns egentlig det er litt kult også, og får mange morsomme kommentarer for det når folk finner ut hva jeg heter. Men er heller ikke så mange som vet hva jeg egentlig heter, har blitt kalt noe annet så lenge jeg kan huske (typ; loffen, bossa - lignende), så med mindre det er i jobbsammenheng så bruker jeg ikke mitt egentlige navn men presenterer meg med kallenavnet.
Alice123 Skrevet 6. oktober 2013 #8 Skrevet 6. oktober 2013 Det er teit første gang man hører det, men jo flere ganger man hører det jo kulere blir det. 4
Vill Skrevet 6. oktober 2013 #9 Skrevet 6. oktober 2013 Eg kjenner ein Lars Mellomnavn Larsen! Hehe. Eg synes det er litt rart... Lite kreativt føler eg! Det finnes jo så mange navn å ta av. Eg liker navnet Iver, men ikkje Iver Iversen...
lykkestor Skrevet 6. oktober 2013 #10 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg synes dette var skikkelig stilig! 1
Gjest BettyBoop Skrevet 6. oktober 2013 #11 Skrevet 6. oktober 2013 Hei, trenger hjelp til navnedebatten. Mannen min og jeg venter gutt og er enig i at Iver er det fineste navnet. Passer også godt til søsknenes navn. MEN et stort problem er at han heter Iversen til etternavn...eh. Alle barna har både mitt og hans etternavn. Så da blir det i så fall Iver ,,,,(mitt etternavn) Iversen Går det an? Eller blir det dumt? Så vanskelig å finne et annet navn. Anonymous poster hash: eb249...452 merkelig med iver iversen ja 1
Mormont Skrevet 6. oktober 2013 #12 Skrevet 6. oktober 2013 Personlig syns jeg det er ganske merkelig, men hver sin smak. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #13 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg har alltid tenkt at det er mest rart. Jeg forstår at dersom man tok alle fornavn og alle etternavn i landet fra hverandre, la dem i en bolle og trakk tilfeldig, da ville noen ende opp med slike navn. Likevel har jeg aldri fattet hvorfor man frivillig velger en slik kombinasjon blant tusenvis av alternativer. Samtidig så jeg langt mer rart på dette da jeg var i tenårene. Hvem vet, kanskje jeg på sikt vil synes det er kult?Anonymous poster hash: 9b93d...26b 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #14 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg kjenner Karl Karlsen og Vilhelm Vilhelmsen, syns egentlig det er ganske stilig! Anonymous poster hash: 9cbd6...11e 1
veslefrosk Skrevet 7. oktober 2013 #15 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg synes det funker fint, så lenge man har et mellomnavn som skiller. 1
Gjest Naria Skrevet 7. oktober 2013 #16 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg synes slike navn er veldig snodige. Ikke noe jeg ville valgt selv. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #17 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg syns at det er stilig. Vi skal kanskje kalle ungen vår Erik og samboer heter Eriksen, men da jeg har et sjeldent etternavn og vi bare vil ha ett etternavn så blir det mitt etternavn. Men kunne blitt Erik Eriksen Anonymous poster hash: e2070...e78
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #18 Skrevet 7. oktober 2013 Bestefaren min het Jens ****** Jensen. Litt rart, men hver sin smak.tenkte aldri noe særlig over det.Anonymous poster hash: e2b23...ef4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #19 Skrevet 7. oktober 2013 Eg kjenner ein Lars Mellomnavn Larsen! Hehe. Det gjør jeg også, og jeg synes sånne navn klinger bra, både med og uten mellomnavn. Liker dere navnet synes jeg dere skal gå for det. I gamle dager, da man var strengere på oppkalling var dette ganske vanlig, så det følger jo en etablert navnetradisjon også. Anonymous poster hash: 77ffd...193 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #20 Skrevet 7. oktober 2013 Go for it:) Anonymous poster hash: 308f3...9be 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå