Gå til innhold

P-Ring Nuvaring. Gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest Forelsketfrøken
Skrevet

Jeg bruker Nuvaring. Og den skal være inne i 3 uker, også skal den byttes ut. Jeg glemte å bytte den etter 3 uker, og hadde sex med min kjære. Det var bare et par dager over 3 uker som den egentlig skulle byttes ut. Men lurer alikevel på om det er noe sjangse for at jeg kan bli gravid? Takker for svar på forhånd :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal egentlig ha den i i 3 uker og så en ukes pause, akkurat som på p-piller, for å få mensen, så neppe noen skade gjort. Du er neppe gravid om du hadde noen få dagers "pause" fordi du glemte å bytte den, og antakelig var det litt hormonrester i den så lenge du hadde den i.

Jeg pleide å ta pausen når jeg gikk på ringen, for å få mensen, så jeg viste at jeg ikke var gravid :P

Du kan jo teste deg men du har brukt ringen nå ca sånn som den egentlig skal brukes :)

Anonymous poster hash: 82707...9fa
Skrevet (endret)

Nuvaring skal byttes etter tre uker, men hvis du leser pakningsvedlegget står det at den inneholder hormoner for 4 uker, slik at man har noen dager å gå på om man glemmer seg litt. Hvis man er helt sikker på å huske å ta den ut når man skal er det ingenting i veien for å ha den inne i 4 uker om gangen, om man vil. Man er like beskyttet mot graviditet. Husk bare å sette inn ny etter 7 dager uten!

Endret av cecilie85
Skrevet

Nuvaring skal byttes etter tre uker, men hvis du leser pakningsvedlegget står det at den inneholder hormoner for 4 uker, slik at man har noen dager å gå på om man glemmer seg litt. Hvis man er helt sikker på å huske å ta den ut når man skal er det ingenting i veien for å ha den inne i 4 uker om gangen, om man vil. Man er like beskyttet mot graviditet. Husk bare å sette inn ny etter 7 dager uten!

For å være litt pirkete så skal den ikke byttes normalt hver tredje uke, den skal taes ut etter 3 uker. Men ellers rett det du skrev :)

Anonymous poster hash: 82707...9fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...