Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2004 #1 Skrevet 30. april 2004 jeg reiser til syden 5 mai, og er egentlgi en gaske blek person, som er ganske hvit og blir fort solbrent.. derav tenkte jeg å ta solarium regelmessig før jeg drar slik at jeg ser litt brun ut når jeg skal kle av meg og har dannet grunnlaget... når burde man starte daog hvor ofte? har tatt solarium en eneste gang i mitt liv... burde jeg starte idag?
Rapitap Skrevet 30. april 2004 #2 Skrevet 30. april 2004 Du burde vel ha begynt for en stund siden, siden du reiser på onsdag. Jeg ville ha tatt 3 ganger i uken i 2 uker før jeg reiste...ville begynt i dag, ta en ny på søndag og bing bang så er du klar for syden! god tur!
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2004 #3 Skrevet 30. april 2004 oioi ser at jeg har bommet litt jeg... 5 juni mener jeg..men burde jeg ha begynt så smått nå, også økt antall ganger iuken jo nærmere jeg kommer?
Ra|cer Skrevet 30. april 2004 #4 Skrevet 30. april 2004 høres ut som om vi er ganske like! Jeg blir og seint brun og ofte solbrent!! Så jeg ville nok begynt å tatt sol i januar!!
Gjest B-Cup Skrevet 30. april 2004 #5 Skrevet 30. april 2004 Svaret er Fake iT. Glem solarium, det er skadelig uansett hva folk sier, og for din type hud er det helt uaktuelt. Bestill time til fake tan et par dager før du drar, og kjøp solkremer med høy solfaktor! Det finnes flere merker som har både sol- og ettersolprodukter med selvbrunende effekt, slik at du holder fargen ved like, i tillegg til fargen får du farge i solen. God tur! 8)
Gjest the imp Skrevet 1. mai 2004 #6 Skrevet 1. mai 2004 men så er det det da, at selvbruningskrem ikke gir deg noen ekte farge. En person som seint får farge bør sannsynligvis ha litt skikkelig underlag før hun reiser til syden, hvis ikke er faren for at hun blir veldig solbrent stor.
*Lene* Skrevet 3. mai 2004 #7 Skrevet 3. mai 2004 Spørsmål fra en uerfaren solariumstaker: Kan man bruke vanlig solfaktor krem i solariumer? Må man smøre seg med samme faktor man ville brukt ute i naturlig sol?
Gjest Ethereal Skrevet 3. mai 2004 #8 Skrevet 3. mai 2004 Spørsmål fra en uerfaren solariumstaker: Kan man bruke vanlig solfaktor krem i solariumer? Må man smøre seg med samme faktor man ville brukt ute i naturlig sol? Du skal ikke bruke solkrem i solarium, unntatt spesielle kremer beregnet for det. Du bør heller starte gradvis, med noen få minutter de første gangene, for så å øke dosen gradvis. Solfargen du får i solarium, gir ikke så mye beskyttelse mot å bli solbrent som den du får i sola ute, så husk uansett høy faktor (minst 15). Du blir brun med høy faktor også, men unngår å bli brent og flasse.
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2004 #9 Skrevet 3. mai 2004 Jeg har også vært hvit før, men solarium hjelper. Bare du får fram brunfargen er du ikke avhengig av solarium. Jeg ville tatt 2-3 ganger i uken om jeg var deg. 15 min. av gangen de 2 første ukene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå