AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Når jeg og min mann valgte navn til vårt barn kikket vi først gjennom navnelister, men fant ingen der som vi likte. Men når barnet kom visste vi hva vi skulle kalle henne. Dette skjer selvfølgelig ikke alle. Jeg spurte ikke da min mor, venninne eller bestemor/far om de syns navnet var pent. Det klinget bra i våre ører, og hun passet det navnet perfekt! Men hvorfor er det så viktig at navnet høres bra ut i andres ører? Det er jo ikke KG-hønene som skal si/høre dette navnet hver dag for resten av livet sitt, er det vell? Og hva menes med lavstatus navn? At hvis man hører ''Kåre'' feks, så tenker man automatisk: ''Han er en taper, og fattig'' ....? Eller har jeg misforstått? Jeg assosierer sjeldent navn til noen ting, med mindre det er en kjendis eller noen jeg kjenner som heter det samme. Så hva er greia egentlig? Skjønner at man kan være usikre på hva man vil kalle barnet, men å spørre om ''hvilke av disse navnene er penest'' høres ut som et menneske som baserer livet sitt på hva andre mener. Anonymous poster hash: 7915c...7b8
Semydfe Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 Kan til en viss grad være enig med deg, men det at noen spør her på kg betyr ikke nødvendigvis at de tar rådene/meningene de får til etterretning. Kan jo hende de bare vil ha litt input fra noen de ikke kjenner ;-) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå