AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Okei, her er problemene mine: Jeg har dårlig råd; kan derfor ikke trene på treningsstudio (noe jeg ønsker, for å få motivasjon) Jeg elsker sykling, men har ikke sykkel, og bor i tillegg midt i en by, med full trafikk hele dagen. Om jeg skal finne en plass å sykle må jeg ta buss først (men har jo ikke sykkel, hehe...) Jeg har ikke noe særlige løpesko, og får vondt i leggene av å jogge. Kanskje jeg jogger på feil måte. Går det an å jogge feil?? Jeg KAN trene hjemme, men jeg har ikke peiling på trening, og trenger personlig hjelp (noe som er dyrt) Finnes det NOEN andre måter (enkle måter) å få god mosjon? Hvilke enkle ting gjør du for å holde deg sunn? Magen min ser oppblåst ut, men det er fett. Når jeg bøyer meg ned (uten å suge inn magen) bare faller magen ut, og jeg ser gravid ut. Når jeg står normalt og trekker inn magen ser jeg helt fin ut, men når jeg slipper den ut.. uff. Æsj... Jeg prøver å spise så sunt jeg bare kan. Jeg skal prøve meg på en slags "diett"; ikke direkte en diett men.. Jeg skal spise sunt 6 dager i uka hver uke (så sunt som jeg bare kan) og på den syvende dagen skal jeg spise alt jeg har vært fristet på. Og sånn går det. Har hørt at man blir lei av søtsaker og kaker og spiser mer sunt da. Vet ikke... Tips? Jeg vil fjerne fett-magen! Anonymous poster hash: 762f0...7a5
Thorn Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 Hvis du har plass til litt armslag og hopp og sprett hjemme ville jeg har trent til youtube-videoer! Det finnes mange skikkelig gode treningsvideoer der, og da er det relativt lett å lære ulike øvelser. Jeg bruker blogilates sine videoer de dagene jeg ikke gidder å være ute, ellers har du f.eks. Jillian Micheal sine videoer eller The Butt Bible. Det eneste du trenger til de fleste av disse videoene er håndvekter og eventuelt ei matte på gulvet.
Rosewood Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg er enig i det å kunne skeie ut en gang i uka, men ikke overdriv det. Ikke hiv innpå med hamburgere, pizza, iskrem, chips og snop like there's no tomorrow. Da blir den dagen ganske ødeleggende for vektnedgangen Gå noen turer i uka, 1 times tid med litt fart. Unngå raske karbohydrater (hvitt brød, hvit ris, hvetepasta) drikk masse vann, spis masse rent kjøtt (kylling, kalkun, svinekjøtt, indre og ytrefilet av okse og svin) masse grønnsaker og litt frukt, minst mulig fabrikkert mat. da er du på meget god vei vil jeg si
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Hvis du har plass til litt armslag og hopp og sprett hjemme ville jeg har trent til youtube-videoer! Det finnes mange skikkelig gode treningsvideoer der, og da er det relativt lett å lære ulike øvelser. Jeg bruker blogilates sine videoer de dagene jeg ikke gidder å være ute, ellers har du f.eks. Jillian Micheal sine videoer eller The Butt Bible. Det eneste du trenger til de fleste av disse videoene er håndvekter og eventuelt ei matte på gulvet. TS her. Takk for tips! Har sett på ulike YouTube videoer før, og brukte spesielt èn video, som var enkel å følge. Det var noe Cardio-fat-greier. Ble veldig sliten av det, men følte ikke at jeg oppnådde noe med all den treningen. Kanskje jeg gjorde feil... Anonymous poster hash: 762f0...7a5
Thorn Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 TS her. Takk for tips! Har sett på ulike YouTube videoer før, og brukte spesielt èn video, som var enkel å følge. Det var noe Cardio-fat-greier. Ble veldig sliten av det, men følte ikke at jeg oppnådde noe med all den treningen. Kanskje jeg gjorde feil... Anonymous poster hash: 762f0...7a5 En grei regel er "trening er gram, mat er kilo". For vektnedgangen sin skyld spiller treningen mindre rolle. Men man kan få strammet opp, få bedre kondis, bli sterkere og øke forbrenningen litt over tid. Men dette er jo langsiktig, så det gjelder å holde ut selv om du ikke ser resultater med det første! Med maten er det som funker best for meg å kutte raske karbohydrater som sukker og hvitt mel, begrense inntaket av brød, ris og pasta og spise mer frukt og grønt. Jeg skeier også ut om lørdagene og ellers ved spesielle anledninger, men det er som regel begrenset utskeiing. Ellers er det fort gjort å spise opp en god del av kaloriunderskuddet en har bygd seg opp resten av uka! 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg er enig i det å kunne skeie ut en gang i uka, men ikke overdriv det. Ikke hiv innpå med hamburgere, pizza, iskrem, chips og snop like there's no tomorrow. Da blir den dagen ganske ødeleggende for vektnedgangen Gå noen turer i uka, 1 times tid med litt fart. Unngå raske karbohydrater (hvitt brød, hvit ris, hvetepasta) drikk masse vann, spis masse rent kjøtt (kylling, kalkun, svinekjøtt, indre og ytrefilet av okse og svin) masse grønnsaker og litt frukt, minst mulig fabrikkert mat. da er du på meget god vei vil jeg si TS her. Takk for tips! :D Går det greit å spise svinekjøtt i f.eks. tikka masala/indisk gryte eller andre slags gryteretter? Eller er det best å spise kjøtt for seg selv m/ f.eks. saus? Hvilke sauser i så fall er gode og sunne? jeg spiser en del grønnsaker for tiden. Elsker wok med kylling i, mm... Så jeg er på bedringens vei, antar jeg. Anonymous poster hash: 762f0...7a5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 En grei regel er "trening er gram, mat er kilo". For vektnedgangen sin skyld spiller treningen mindre rolle. Men man kan få strammet opp, få bedre kondis, bli sterkere og øke forbrenningen litt over tid. Men dette er jo langsiktig, så det gjelder å holde ut selv om du ikke ser resultater med det første! Med maten er det som funker best for meg å kutte raske karbohydrater som sukker og hvitt mel, begrense inntaket av brød, ris og pasta og spise mer frukt og grønt. Jeg skeier også ut om lørdagene og ellers ved spesielle anledninger, men det er som regel begrenset utskeiing. Ellers er det fort gjort å spise opp en god del av kaloriunderskuddet en har bygd seg opp resten av uka! Takk igjen! Jeg jobbet i sommer, i 4 uker. På de 4 ukene syklet jeg til og fra jobb hver dag, jeg jobbet med en sterk fysisk jobb og jeg spiste mindre og sunnere (fordi jeg bodde hos noen andre som laget maten....). Jeg merket resultatet og jeg elsket kroppen min. Jeg så litt muskler, kondisen var super og magen hadde begynt å forsvinne. Jeg er tynn, men magen skiller seg ut... Men i sommer var jeg fornøyd med meg selv. Nå studerer jeg, stresser en del og trener ikke. I tillegg spiser jeg mer fordi jeg kjeder meg mye. Jeg tror jeg er nødt til å jogge eller gå tur, uansett om jeg har dårlige sko. Jeg klarer ikke mer av dette late livet! Anonymous poster hash: 762f0...7a5
Redbull Skrevet 7. oktober 2013 #8 Skrevet 7. oktober 2013 Du kommer langt med å gå tur Enig i de andre som sier at du bør kutte i raske karbs. Jeg ser raskt resultater når jeg gjør det. Da forsvinner magefettet på noen få mnd bare Jeg ville spart de pengene jeg kunne, og kjøpt gode sko og en sportsbh
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #9 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg KAN trene hjemme, men jeg har ikke peiling på trening, og trenger personlig hjelp (noe som er dyrt) Anonymous poster hash: 762f0...7a5 Det trenger du strengt tatt ikke. Du trenger å slutte med alle unnskyldningene. Hvis du får vondt av å jogge så går du, gjerne i ulent terreng. Ta bussen ut av byen og finn deg en løype. Og øvelser kan du såklart gjøre hjemme, bruk Youtube. Det finnes jo 10-minutters videoer bare på standing abs exercices, selv om det såklart ikke er det eneste du skal gjøre. Du kan ta knebøy og utfall hjemme, du kan ta pushups, du kan trene med håndmanualer, du kan gjøre jumping jacks, du kan gå opp og ned på en krakk/stol/boks, etc. Og gå mange turer i raskt tempo! Anonymous poster hash: 0e7fa...6f4 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #10 Skrevet 7. oktober 2013 Du blir kvitt magefettet så lenge du spiser mindre enn du forbrenner. Gå turer, jogg en løype utenfor huset også videre. Anonymous poster hash: 99610...65e 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #12 Skrevet 8. oktober 2013 TS her. Takk for tips! :D Går det greit å spise svinekjøtt i f.eks. tikka masala/indisk gryte eller andre slags gryteretter? Eller er det best å spise kjøtt for seg selv m/ f.eks. saus? Hvilke sauser i så fall er gode og sunne? jeg spiser en del grønnsaker for tiden. Elsker wok med kylling i, mm... Så jeg er på bedringens vei, antar jeg. Anonymous poster hash: 762f0...7a5 Hei Nei, du bør ikke spise tikka masala. Inneholder kokosmelk som har høyt fettinnhold. Anonymous poster hash: f11e7...b62
Løvetanten Skrevet 8. oktober 2013 #13 Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Hei Nei, du bør ikke spise tikka masala. Inneholder kokosmelk som har høyt fettinnhold. Anonymous poster hash: f11e7...b62 Fettet er helt greit. Skipp heller risen og naan-brødet Spis gjerne gryter og sauser med fett (fløte, koksmelk), og dropp karbotilbehøret. Ha f.eks en grønn salat til eller rasp blomkål og stek til blomkålris (google oppskrift) Endret 8. oktober 2013 av Løvetanten 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå