Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skulle dra på fjelltur og overnatte i telt fra tirsdagen av.. Jeg har gledet meg i mange uker, og om vi ikke drar nå så kan vi ikke dra på tur før til påska igjen..Så jeg har selvsagt brukt helgen på å pakke og kjøpt inn ting som vi skal ha med og brukt en god del penger på det.

Og nå, kvelden før jeg skal dra ned til han så sier han at han ikke gidder pga at det kommer pittelitt regn. Jeg er selvfølgelig UTROLIG skuffa og såret fordi jeg hadde gledet meg så mye (ja, jeg gråter). Jeg sa det gikk bra, men han skjønte jo at det ikke gikk bra. Jeg sa da at han fikk finne på noe annet vi skulle gjøre, men det blir nok bare å sitte foran tv'n og se serier i mange dager i stedet.

Jeg synes egentlig det er veldig dårlig gjort, og han har ingen grunn til å avlyse det.. Er det noen som hadde hatt en grunn så er det meg fordi jeg har skikkelige mensensmerter + kneskade + at jeg har sydd i foten som gjør at det sikkert gjør vondt å gå. Men likevel så har jeg hatt kjempelyst til å gå, og tenkte at det kom til å bli kjempekoselig. Litt regn må man jo tåle, og de sa jeg til han, men da sa han at han kom ikke til å endre mening uansett.

Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg.

Anonymous poster hash: 5deb9...157
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde funnet på å dra alene for å markere et poeng..

Anonymous poster hash: 12c5b...d1d
  • Liker 32
Skrevet

Jeg hadde funnet på å dra alene for å markere et poeng..

Men jeg tør ikke å sove i telt osv alene, så det er ikke helt aktuelt. Og han har stormkjøkken og telt, noe jeg ikke har. Men om jeg hadde turt så hadde jeg gjort det.

-TS

Skrevet

Å låne deg telt og stormkjøkken er da det minste han kan gjøre når han avlyser på den måten.

Har du en venninne du kan invitere med deg kanskje? Familie?

• Liker 14
Skrevet

Kanskje du kan bruke dagene med ei venninne istedet da? Å sitte der i sofaen med en som bare ser serier mens man koker innvendig er ihvertfall greit å unngå tenker jeg.

• Liker 21
Skrevet

Så utrolig dårlig gjort! Skjønner godt du ble skuffet. Pga regn lissom? Yeah right. Har han oppført seg annerledes mot deg i det siste?

Anonymous poster hash: 9e9aa...e55
  • Liker 4
Gjest JegHeterIngenting
Skrevet

Hvis kjæresten og jeg hadde planlagt noe men så avlyste hun det av en eller annen grunn så hadde det brydd meg fint lite. Jeg elsker å være med henne uansett om vi sitter i sofaen eller om vi sitter i en tønne på vei nedover til Nigara falls. Men det er jo bare meg da.

Du kan vel dra uansett?

• Liker 6
Skrevet

Det er dårlig stil å avlyse en avtale på så dårlig grunnlag.

• Liker 17
Skrevet

Å låne deg telt og stormkjøkken er da det minste han kan gjøre når han avlyser på den måten.

Har du en venninne du kan invitere med deg kanskje? Familie?

Mine ordentlige venninner bor et stykke unna (og min bestevenninne er bortreist) og foreldrene mine jobber og søster skal bort fra i morgen av, så da har jeg ingen jeg kan invitere med.. Og jeg tenkte også at dette var noe hyggelig jeg og kjæresten kunne gjøre sammen som ikke er helt det samme som vi gjør hele tiden..

-TS

Skrevet

Men jeg tør ikke å sove i telt osv alene, så det er ikke helt aktuelt. Og han har stormkjøkken og telt, noe jeg ikke har. Men om jeg hadde turt så hadde jeg gjort det.

-TS

Huh, er dere ikke kjærester? Kan du ikke låne? Sånn hypotetisk sett da, hvis du hadde turt å dra alene.

Bortsett fra det så virker han jo kjip som bare setter foten ned uten diskusjon, og virker litt pyse. Men jeg har heller ikke så mye respekt for mennesker som har argumenter som "Er det noen som hadde hatt en grunn til å ikke dra, så er det meg fordi (...)" Det er et dårlig argument i en diskusjon - i hvert fall måten det blir lagt frem på. Det blir bare sånn "jeg har større grunn enn deg til å ikke dra", og det fører jo diskusjonen i helt feil retning hvis det er det å få ham med seg på tur som er målet.

• Liker 6
Skrevet

Kanskje du kan bruke dagene med ei venninne istedet da? Å sitte der i sofaen med en som bare ser serier mens man koker innvendig er ihvertfall greit å unngå tenker jeg.

Mine venninner er som sagt ikke i nærheten. Jeg kommer i alle fall ikke til å orke noe serietitting.

-TS

Skrevet

Så utrolig dårlig gjort! Skjønner godt du ble skuffet. Pga regn lissom? Yeah right. Har han oppført seg annerledes mot deg i det siste?

Anonymous poster hash: 9e9aa...e55

Ja, han sa han ikke gadd pga regnet. Han har ikke oppført seg annerledes, og jeg hørte det jo på han at han ble lei seg når jeg sa gråtkvalt at det gikk bra etter at han sa på en care måte at han ikke kom til å endre mening uansett..

-TS

Skrevet

Hmmm.. Foreslå tv forbud, slå opp telt i stua og spill masse brettspill?

• Liker 6
Skrevet

Huh, er dere ikke kjærester? Kan du ikke låne? Sånn hypotetisk sett da, hvis du hadde turt å dra alene.

Bortsett fra det så virker han jo kjip som bare setter foten ned uten diskusjon, og virker litt pyse. Men jeg har heller ikke så mye respekt for mennesker som har argumenter som "Er det noen som hadde hatt en grunn til å ikke dra, så er det meg fordi (...)" Det er et dårlig argument i en diskusjon - i hvert fall måten det blir lagt frem på. Det blir bare sånn "jeg har større grunn enn deg til å ikke dra", og det fører jo diskusjonen i helt feil retning hvis det er det å få ham med seg på tur som er målet.

Jo, jeg kunne lånt. Jeg er hos foreldre nå i helga skjønner du og skal dra ned til leiligheten i morgen (der jeg skal møte han) men han bor 40 min kjøring fra leiligheten min, så da hadde han sikkert ikke giddet å kjøre til meg for å gi meg de tingene liksom, og dessuten så kjenner jeg ikke fjellene så godt der at jeg kan gå alene.

Nå har nå ikke jeg sagt til han at jeg hadde en større grunn enn han for å ikke dra da..

-TS

Skrevet

Det er dårlig stil å avlyse en avtale på så dårlig grunnlag.

Ja, synes det var skikkelig kjipt gjort av han.

-TS

Skrevet

Hvis kjæresten og jeg hadde planlagt noe men så avlyste hun det av en eller annen grunn så hadde det brydd meg fint lite. Jeg elsker å være med henne uansett om vi sitter i sofaen eller om vi sitter i en tønne på vei nedover til Nigara falls. Men det er jo bare meg da.

Du kan vel dra uansett?

Jo, men nå gjør vi så ofte de samme greiene, og jeg vil gjerne finne på noe annet med han. Men om han avlyste for en uke siden så hadde det vært greit (SELV OM DET VAR HAN SOM SA VI KUNNE GÅ) men når han sier det kvelden før når jeg har pakka masse er IKKE greit og det sårer meg veldig at han gjorde det.

-TS

Skrevet

Hmmm.. Foreslå tv forbud, slå opp telt i stua og spill masse brettspill?

Jeg vet ikke.. Akkurat nå føler jeg at ingenting annet enn at han sier det er greit å gå på fjelltur likevel vil hjelpe.

-TS

Skrevet

Skjønner godt at du blir skuffet.. Er nesten respeltløst å bare ta så lett på det, at han avlyser pga litt regn, når du har investert penger på utstyr, og gledet deg lenge. Synes han burde hatt noe annet å foreslå, enn tv titting, når han velger å avlyse.

• Liker 4
Skrevet

Ja, han sa han ikke gadd pga regnet. Han har ikke oppført seg annerledes, og jeg hørte det jo på han at han ble lei seg når jeg sa gråtkvalt at det gikk bra etter at han sa på en care måte at han ikke kom til å endre mening uansett..

-TS

Istedet for å være som de fleste andre jenter og si at det går bra med en tydelig tone i stemmen som tilsier noe annet (kan bare skape mer drama?), så synes jeg du burde si skikkelig ifra om hva du føler.. Hvorfor sier du at det går bra på den måten? For å gi han dårlig samvittighet?

Nei, sett ned foten og si rett ut hva du føler.. Si det som det er: du har gledet deg noe fryktelig til at dere skulle gjøre noe sånt sammen, og at du har investert mye tid og penger på å forberede turen. Om du synes det er skikkelig pyse å unngå å dra på tur pga litt regn, så si det til han. Kaskje det ligger noe mer bak, at han rett og slett bare ikke vil? Synes uansett du skal stå på ditt og KOMMUNISERE hva du føler. Er ingen her som kan hjelpe deg selvom jeg skjønner at det er godt å få utløp for frustrasjonen sin på nett.

Om det bare blir bittelitt regn kan jeg forstå det, men om det pøser ned kan jeg ikke tenke meg noe mer trist enn å sitte stuck i et telt på fjellet, men det er nå meg. Kan jo være han bare er nervøs for at litt regn blir til mye regn..

Anonymous poster hash: 2a525...8b9

• Liker 10
Skrevet

Å avlyse er en ting, men å avlyse pga av en liten filleting som at det kan komme litt regn er ganske dårlig gjort. Da dere avtalte turen, så burde han jo vite at det kunne være dårlig vær disse dagene. Hadde skjønt han hvis det hadde blitt plaskregn og skikkelig storm, men litt regn burde han tåle.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...