Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gravid og vi vet ikke enda kjønn, vi har tenkt litt på navn! Hva syns dere om navnene; jente: Amanda gutt: Robin?

Anonymous poster hash: 197b5...45e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amanda er greit, Robin liker jeg ikke. Hvordan uttaler du det, trykk på første eller andre stavelse? Jeg tror dette er dialektbetinget, her jeg bor sier vi Robin med trykk på første stavelse, men jeg hører oftest andre si det med trykk på andre stavelse.

Anonymous poster hash: 368c7...144
Skrevet

Liker ingen av dem, dessverre...

Skrevet

Synes begge navnene er fine jeg :)

Skrevet

Amanda helt ok. ikke spesielt fan men.

Robin liker jeg ikke litt engang.

Anonymous poster hash: de8ac...e53
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes Robin er kjempepent! Spørs litt hvordan man uttaler det, da - en skikkelig blaut "robbin" med korte vokaler og harde B-er er fælt. Men med et behagelig trykk på O-en er det kjempefint.

Amanda er jeg ganske nøytral til. Liker det ikke, men har ingen spesiell misnøye mot det heller.

Robin fungerer forøvrig på gutt og jente. Eventuelt Robyn, da slipper du (forhåpentligvis) Robbin-uttalelse også.

Anonymous poster hash: 15ef7...91c
Skrevet

Hei.

Fine navn! Likte begge to :)

Skrevet

Liker begge navna jeg :)

Skrevet

Liker Amanda, men ikke Robin..

Skrevet

Amanda er ok, Robin liker jeg ikke noe særlig

Skrevet

Jeg har gravid og vi vet ikke enda kjønn, vi har tenkt litt på navn! Hva syns dere om navnene; jente: Amanda gutt: Robin?

Anonymous poster hash: 197b5...45e

Griseharry navn begge to.

Anonymous poster hash: 58c3f...483

Skrevet

Jeg synes Robin er kjempepent! Spørs litt hvordan man uttaler det, da - en skikkelig blaut "robbin" med korte vokaler og harde B-er er fælt. Men med et behagelig trykk på O-en er det kjempefint.

Amanda er jeg ganske nøytral til. Liker det ikke, men har ingen spesiell misnøye mot det heller.

Robin fungerer forøvrig på gutt og jente. Eventuelt Robyn, da slipper du (forhåpentligvis) Robbin-uttalelse også.

Anonymous poster hash: 15ef7...91c

Råbyn som navn? Kanskje hvis du er en deltager i en amerikanske såpeserie, men ikke en person som bor i Norge.

Anonymous poster hash: 58c3f...483

Skrevet

Amanda er fint. Jeg har ikke så stor sans for unisexnavn, men gode gamle Robin Hood er jo en av mine helter. Jeg har forøvrig aldri hørt det uttalt med trykk på siste stavelse, men lærer stadig noe nytt på kg. Er det virkelig folk som sier Robiiiin?

Anonymous poster hash: 39120...183
Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

jeg personlig synes ingen av de navnene er fine

Skrevet

Man burde ikke spørre om meninger rundt navn når man endelig står igjen med ett navn på lista.

Amanda og Robin er fine navn, lette å stave og uttale på norsk og på andre språk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...