AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Del Skrevet 6. oktober 2013 Har en halvpart av horisontaldelt tomannsbolig som jeg drømmer om å få bygget ut med to soverom. Jeg har 2.etasje pluss loft. 2.etasjen er 75 kvm2, og loftet ca. 30kvm2(men takhøyden er for lav til å offisielt telle med). Det er to soverom i 2.etasjen. Det jeg drømmer om er å kunne bygge ut huset på den ene kortsiden slik at det blir to soverom ekstra, så barna får hver sitt soverom og det de bruker i dag kan slås sammen med stuen så den blir litt større. Naboen har identisk hus, og der har også de som bor i 2.etasje utvidet omtrent som jeg ønsker å gjøre, men det er gjort flere år siden jeg flyttet hit. Det huset har da en utvidet 2.etasje som står på søyler på en støpt flate som de bruker som carport og felles inngangsparti og et loft som er utvidet med samme lengde/bredde som 2.etasje selvsagt. Er en tilsvarende løsning jeg ønsker. Kjenner dessverre ingen snekkere eller elektrikere, så er forberedt på at det blir dyrt på den måten. Men sånn generelt håper jeg noen kan ha en slags ide om hva noe sånt som dette kan koste: Støpe flate på bakkeplan hvor det settes inn søyler for å støtte opp en utvidet 2.etasje og loft på ca. 7m * 2.5m. Det er kun soverom, så trenger bare elektriker for å koble til elektrisitet. Jeg bor i Lørenskog, og her er det høye boligpriser og generelt er jo hele Oslo/sentrale Akershus pressområder med tanke på bolig, så tenker at det muligens kan være billigere å bygge ut huset jeg har fremfør å kjøpe noe større. Kjøpte denne boligen relativt billig siden den trenger en del oppussing. Anonymous poster hash: f919b...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #2 Del Skrevet 6. oktober 2013 Jeg ville tippet 200-300 000.. Du må jo søke plan og bygg også. En slik søknad koster noen tusen å få behandlet også..Anonymous poster hash: 4221a...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langbein86 Skrevet 6. oktober 2013 #3 Del Skrevet 6. oktober 2013 Spurte samboeren og han er elektriker, han ville tippe 500 000 , men det er vanskelig å si en pris når man ikke har sett huset. Avhenger av fasaden ol. Jeg anbefaler deg å beskrive jobben veldig nøyaktig og legge det ut på anbudstorget. Da kontakter flere snekkere, elektrikere deg og du får flere valgmuligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #4 Del Skrevet 6. oktober 2013 Jeg ville tippet 200-300 000.. Du må jo søke plan og bygg også. En slik søknad koster noen tusen å få behandlet også..Anonymous poster hash: 4221a...751 Hmm, det kom vel noen forenklinger angående dette i 2012. Vet ikke alle detaljene, men er det ikke slik at påbygg under 50kvm2 ikke er søknadspliktig, men at man må sende inn melding bare som må behandles først? Anonymous poster hash: f919b...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #5 Del Skrevet 6. oktober 2013 Spurte samboeren og han er elektriker, han ville tippe 500 000 , men det er vanskelig å si en pris når man ikke har sett huset. Avhenger av fasaden ol. Jeg anbefaler deg å beskrive jobben veldig nøyaktig og legge det ut på anbudstorget. Da kontakter flere snekkere, elektrikere deg og du får flere valgmuligheter. 500 000....høres ekstremt mye ut. Avhenger av fasaden på hvilken måte? Fasaden er helt "A4" i dag egentlig, bare med en liten utstikker ved inngangsdøren, men det kommer til å rives ved en eventuell utbygging. Ja, kommer til å legge ut jobben på anbudstorget, men det ligger nok noe frem i tid -tidligst sommeren 2014. Anonymous poster hash: f919b...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langbein86 Skrevet 6. oktober 2013 #6 Del Skrevet 6. oktober 2013 500 000....høres ekstremt mye ut. Avhenger av fasaden på hvilken måte? Fasaden er helt "A4" i dag egentlig, bare med en liten utstikker ved inngangsdøren, men det kommer til å rives ved en eventuell utbygging.Ja, kommer til å legge ut jobben på anbudstorget, men det ligger nok noe frem i tid -tidligst sommeren 2014. Anonymous poster hash: f919b...baf Tror han tenkte på om det må pusses (hvis det er mur) eller snekres hvis de er tre.. Han har en tendens til å ta i litt. Tror han heller vil si for mye enn for lite når det er jobber han ikke har sett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #7 Del Skrevet 6. oktober 2013 Hmm, det kom vel noen forenklinger angående dette i 2012. Vet ikke alle detaljene, men er det ikke slik at påbygg under 50kvm2 ikke er søknadspliktig, men at man må sende inn melding bare som må behandles først? Anonymous poster hash: f919b...baf åja, det kan godt være. Har ikke søkt om noe på mange år Anonymous poster hash: 4221a...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #8 Del Skrevet 6. oktober 2013 Du må vel søke og sende ut nabovarsel dersom det er snakk om fasadeendring. Anonymous poster hash: 6b2bc...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #9 Del Skrevet 6. oktober 2013 Du må vel søke og sende ut nabovarsel dersom det er snakk om fasadeendring. Anonymous poster hash: 6b2bc...7c7 Kan ikke så mye om dette jeg, men det er altså mer enn fasadeendring i og med at jeg ønsker å bygge ut huset med ca. 7m*2.5 m? Anonymous poster hash: f919b...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #10 Del Skrevet 6. oktober 2013 Tror han tenkte på om det må pusses (hvis det er mur) eller snekres hvis de er tre.. Han har en tendens til å ta i litt. Tror han heller vil si for mye enn for lite når det er jobber han ikke har sett Ok, skjønner. :-) Nei, er ikke noe mur som må pusses, men må i alle fal støpes en flate/fundament som støttesøyler skal stå på. Men snekring vil det bli mye av. Anonymous poster hash: f919b...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #11 Del Skrevet 7. oktober 2013 Går ut i fra du har sjekket at det ikke vil komme for nær tomtegrensa? 4 m er maks.Anonymous poster hash: 2af53...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå