Gå til innhold

Bryllup utenfor Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min fridde for 1 måned siden, og jeg har begynt å tenke på festelighetene. Men jeg har noen problemer:

1. Jeg er norsk med familie både i nord og sør, han er fra Libanon (med Armenske røtter), og vi bor sammen i Frankrike hvor jeg for tiden studerer og mens han er blitt fransk statsborger.

2. Hans og min familie har ikke møttes, og vi er enige om at vi vil kun ha en fest/sermoni slik at alle kan møte hverandre.

3. Han er armensk ortodoks, og trenger en ortodoks prest og aller helst en ortodoks kirke.

Ettersom jeg studerer har vi ikke økonomi til å ha bryllupet før om ca 2 år når jeg er ferdig utdannet. Vi har derfor "god" tid til å spekulere. Drømmen er å ha det i Armenia, men jeg tenker at det enkleste er å holde det i Frankrike ettersom det blir ca like lang vei for alle å reise og ettersom vi da kan ta mer del i planleggingen, men jeg har så langt ikke funnet en ortodoks prest.

Er det noen som har gode tips eller råd om hvordan vi kan gjør dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal bekymre deg om å finne en ortodoks prest når det er forloveden din som er ortodoks og "trenger" denne presten. Hvis han er ortodoks må han jo vite hvor det er ortodokse kirker. I alle større byer i Europa er det ortodokse kirker, så jeg skjønner ikke helt hvordan du mener at folk på KG skal kunne hjelpe deg her.

Det enkleste er å ha det i Frankrike, ja, med tanke på tilreisende fra Norge i hvert fall. Men det behøver vel ikke å innebære så mye planleging. Hvis dere ikke er så mange, kan dere jo rett og slett bestille bord på restaurant.

Anonymous poster hash: bd651...c95
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror alle gyldige ekteskap i Frankrike må foregå hos noe tilsvarende byfogden?

Altså at kirker/trossamfunn ikke har vigselsrett. Derimot kan man motta en kirkelig velsignelse etterpå. Men dett er jeg langt fra stødig på, så jeg foreslår at du søker opp et fransk bryllupsforum.

Skrevet

Det enkleste er å finne en norsk mann. Om 2 år er det vel uansett slutt også.

Anonymous poster hash: 4f694...89f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...