AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Er i dag 28+0 og har kun kjent et par små dult tidlig i dag og kjente tydelig foten på magen. Til vanlig kan jeg dytte litt på den så fortsetter det å sparke, men nå fikk jeg ingen flere spark da jeg dyttet. Dette var rundt 9-10 på morgen. Etter det har jeg ikke kjent noe bevegelser. Jeg har prøvd å drikke brus, og spist sjokolade, men har ikke merket noe tegn til liv... Har frem til nå kjent daglig bevegelser, og flere ganger om dagen. Spesielt på morgen og litt utover kvelden. Mye når jeg skal sove, men nå får jeg ikke presset frem noe spark her.. Noen tips? Er det normalt at fosteret har sine rolige perioder også? Har morkaken foran. Anonymous poster hash: a3628...038
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 Da drar du til føden sporenstreks for sjekk. Bedre føre var. Anonymous poster hash: b8d6c...19d 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Ring føden og spør. De kan svare på om du skal ta deg en tur inn eller ikke. Var selv inne noen ganger for sjekk av liv, alt var da i skjønneste orden. Men greit å sjekke. Anonymous poster hash: ee66a...ac4 1
Amarinda Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 (endret) Ring føden med en gang og be om å få komme inn til en sjekk. Dette er sånt man bør gjøre både for sin egen del og for den lilles del. Endret 6. oktober 2013 av tally 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 Sier som de andre, ring føden og be om en sjekk. Når du først har kjent liv regelmessig, så skal det ikke avta. Bevegelsene kan forandre seg, med det skal være like mye.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 Enig: ring på sykehuset/føden! Jeg opplevde det samme i uke 30, og drog heldigvis inn på sjekk. Hadde jeg ikke gjort det, hadde vi ikke hatt vår lille baby nå. Havnet rett på keisersnitt. Mener ikke å sette skrekken i deg, men legen vi møtte sa at det var mye bedre å sjekke en gang for mye! Anonymous poster hash: 1dc64...32f 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 Det ikke nødvendigvis riktig at det skal være like mye og like hardt - men ja, man bør ringe føden og høre etter man har sjekket med safttriks osv. Jeg var nettopp til sjekk etter å ha kjent endel mindre liv i et par-tre dager, og da sa legen at all slags bevegelser var normalt - det var mer stillhet de var bekymret for. Jeg personlig ringer uansett igjen om jeg kjenner betydelig reduksjon - men det er ganske normalt at det er stille endel timer. Dog er det dumt å ikke sjekke, i det sjeldne tilfelle at noe skulle være galt. Anonymous poster hash: 7828c...32e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #8 Skrevet 6. oktober 2013 Hei. Jeg rakk ikke svare her før nå, men etter første svaret ringte jeg føden og fikk komme til en sjekk. Akkurat kommet hjem nå! De sa at urinen, ultralyden og hjerterytmen var fin, men jeg skulle ringe igjen med en gang om det hendte igjen. Kjente noen få spark mens jeg var der inne (8stk ca) men det er langt ifra like mange som jeg pleier å kjenne.. Uansett var det fint med noen, og veldig deilig å se at alt så fint ut.. Får håpe det er rikelig med liv fremover nå.. Dette satt virkelig støkken i meg! ts Anonymous poster hash: a3628...038
Cindi Skrevet 8. oktober 2013 #9 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg opplevde det samme på rundt samme tid i graviditeten. Fikk vite av jordmor at dette visstnok er en periode da babyens balansenerve utvikles, og de kan bli litt "satt ut" av det, og mange merker da en stille periode. For min del var det bare stille 1, 5 døgn ca, også var det akkurat som før igjen. Men altså visstnok helt normalt
Gjest HappyWaffle Skrevet 8. oktober 2013 #10 Skrevet 8. oktober 2013 drikk iiiskald milkshake hørt at mange gjør det når de vil at barnet skal våkne hvis det sover
Gjest navnelapp Skrevet 8. oktober 2013 #11 Skrevet 8. oktober 2013 Det blir jo litt trangare inni der og som tida går og barnet veks, så etter ei stund blir det slutt på saltomortalene som ein kan kjenne rundt veke 24-28. Men å snakke med føden er alltid lurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå