Gå til innhold

Hvor mye vurderer dere menn ut i fra deres allerede eksisterende relasjoner til kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mens jeg drev og ryddet i mailen min kom jeg tilfeldigvis over noen skriverier jeg hadde meg en jente for et år tilbake eller noe. Hun ga tydelig uttrykk for at hun likte praten oss i mellom og at hun sjeldent hadde opplevd å ha givende samtaler med andre så samtalene vi hadde var engasjerende nok uten at jeg som person var spesielt relevant for dialogene, som er grunnen til at hun blir tatt opp som eksempel. Det som dog slår meg er at hun ved flere anledninger ønsker å vite hvordan statusen min i forhold til kvinner er (uten at vi har hatt noen flørt eller at hun vet noe om hvem jeg er) og hun bruker min singelstatus som målestokk for hvor attraktiv jeg eventuelt må være. Mye tyder på at hun tror min eksistens dreier seg om å finne meg en partner og tross at hun skiller seg ganske mye ut fra andre jenter i det å bidra med noe intellektuelt , var hun på langt nær like unik når det kommer til å bruke antall kvinner han omgås som en av parametrene for å vurdere verdien av å konverser med en mann. Dette er jo også trenden når man omgås andre jenter. Det første man blir spurt om er hvordan det går på damefronten eller om man har møtt noen fine jenter, og kvinner ser ut til å ønske å omgås menn som har dame kontra menn som er single? Det siste jeg tenker på er å etablere meg med ei jente på nåværende tidspunkt, men fra de to forholdene jeg har hatt tidligere, merket jeg større pågang og vennskaplige invitasjoner fra venninner og kvinnelige bekjente enn når jeg til vanlig er singel, og at en kvinnelig partner nærmest er en inngangsbillett til å bygge nye relasjoner til flere kvinner. Er kvinner redde for å bli lagt an på av single menn eller at mer attraktive/etableringsklare menn skal skygge banen om de assosierer seg med andre menn? Er for øvrig en fysisk attraktiv mann uten problemer med å skaffe meg sex, men her er det snakk om å kunne omgås kvinner på en vennskapelig måte, men det ser ut som kvinner kun enten ser på menn med seksuelle eller økonomiske motiver? Anonymous poster hash: e91f8...1c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du overtenker og feilkonkluderer. Dette med dame-singel-snakk er bare noe man gjør for å ha noe å snakke om. Derfor fokuset på det. Smalltalk, på godt norsk.

Anonymous poster hash: 0e267...36a
  • Liker 5
Skrevet

Du overtenker og feilkonkluderer. Dette med dame-singel-snakk er bare noe man gjør for å ha noe å snakke om. Derfor fokuset på det. Smalltalk, på godt norsk.

Nåja. TS har kanskje satt det på spissen og det kan hende han overtolket henne litt. Det begynner gjerne som smalltalk, men i mange tilfeller er det relativt åpenbart at en del kvinner fisker etter informasjon fra samtalene, både det som sies direkte og det som sies mellom linjene.

Anonymous poster hash: 0c6e4...45e

• Liker 1
Skrevet

De fleste kvinner tenker nok at det ikke gjelder dem selv, men forsøk viser at kvinner blir langt mer interessert i en mann hvis de vet at andre kvinner viser interesse for ham.

Anonymous poster hash: 99339...58c
Skrevet

De fleste kvinner tenker nok at det ikke gjelder dem selv, men forsøk viser at kvinner blir langt mer interessert i en mann hvis de vet at andre kvinner viser interesse for ham.

Anonymous poster hash: 99339...58c

Da er jeg unntaket som bekrefter regelen, for stor pågang fra andre damer får meg til å gå andre veien. Jeg vil mye heller ha en mann uten 100 000 beilere. Blir mer tiltrukket av trygghet enn konkurranse.

• Liker 1
Skrevet

Da er jeg unntaket som bekrefter regelen, for stor pågang fra andre damer får meg til å gå andre veien. Jeg vil mye heller ha en mann uten 100 000 beilere. Blir mer tiltrukket av trygghet enn konkurranse.

Men selv forventer du sikkert at han ikke kan ha samme holdninger til deg? At han valgte deg fordi konkransen ikke var for hard?

Anonymous poster hash: e91f8...1c4

Skrevet

Hvis jeg ønsker å kun være venn med en mann, så er det en stor fordel at han har dame, eller i det minste er populær nok blant damene til at han ikke begynner å tenke på meg som en mulig partner.

Hvis jeg ønsker en mann som partner, er det viktig for meg å få kartlagt at han er singel og gjerne også at han IKKE er spesielt populær, jeg gidder ikke å slåss om en mann.

Så det er noe jeg gjerne snakker med menn om uansett hva mine intensjoner med dem er.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har ihvertfall en vennine som da hun var single(og til noen grad når hun hadde type) uttalte at det var mye enklere å forholde seg til kamerater som hadde dame, rett og slett så hun slapp evt. sjekking. Skal sies at hun og hadde sine gode grunner til det. Om dette er et vanlig fenomen vet jeg ikke noe om. Jeg personlig tenker ikke så mye over det.

Edit; Kan jo og faktisk hende de er litt nysgjerrige på hvordan det går med kjærlighetslivet ditt og da. Noen liker jo å leke Kirsten Giftekniv.

Endret av Cordelia
  • Liker 1
Skrevet

Mye tyder på at hun tror min eksistens dreier seg om å finne meg en partner og tross at hun skiller seg ganske mye ut fra andre jenter i det å bidra med noe intellektuelt , var hun på langt nær like unik når det kommer til å bruke antall kvinner han omgås som en av parametrene for å vurdere verdien av å konverser med en mann.

Ga du uttrykk for denne holdningen da du snakket med henne? Dersom det virket som om mannen jeg snakket med så ned på kvinner, ville jeg sannsynligvis også spurt ham ut.

Ikke fordi det er særlig interessant å vite om han har kjæreste eller ikke, men fordi jeg har null interesse av å ha et fordomsfullt nek som venn eller samtalepartner. Og når man skal luke ut de fordomsfulle nekene er det veldig nyttig å vite hvordan de omtaler andre kvinner.

• Liker 4
Skrevet

Det er jo mange kvinner som er nysgjerrige på kjærlighetslivet til folk generelt, og kanskje menn spesielt siden dette er en litt annen verden. Så der du sitter og analyserer i hytt og pine på hvorfor jenter spør deg om kjærlighetslivet ditt, så kan jeg fortelle deg at en særdeles stor andel av mine kvinnelige venninner, kolleger, bekjente og nettvenner spør jevnlig hvordan det går med kjærligheten og om jeg har møtt noen menn i det siste/da jeg var på ferie/i helgen osv. - og de har ingen av de motivene du foreslår som grunner, jeg er jo jente. Det kalles nysgjerrighet, og det er jo også et slags vennskapelig bonding rituale. Man viser en interesse i en persons liv og lykke. Noen synes det er spennende å høre andres historier, jeg som singel har halve avdelingen med gifte damer hengende rundt meg for å høre meg fortelle etter jeg har vært på en date. Og i noen tilfeller er det jo bare small talk også, på linje med å snakke om været.. når man begynner å gå tom for ting å fortelle en gammel bekjent man ikke ville treffe igjen på gata; "og ellers da...? noe nytt på mannefronten?"

Jeg vet ikke om jeg skjønte helt alt du skrev eller akkurat hva du vil frem til, denne jenta i eksempelet var ei du aldri hadde møtt? Hun var nok muligens nysgjerrig på om du var attraktiv da, eller i det hele tatt nysgjerrig på deg.

Tror du har rett i at man blir mer attraktiv med dame, da. Mener til og med å huske at jeg faktisk har lest noe som kan minne om forskning på det, hvor det ble konkludert med at kvinner syntes menn som åpenbart var "godkjent" av en annen kvinne var mer attraktive. Og det er jo vanlig at menn påstår de har mye mer draget når de har dame. Kan jo også komme av at man er mer avslappet rundt jenter da, utstråler en eller annen trygghet og glede, er ikke på sjekkern og slike småting. I tillegg så har jo noen damer et konkurranseinstinkt, og så er det også noe litt tiltrekkende med det man ikke kan få.

Anonymous poster hash: 4bccb...64c
Skrevet

Bare hvis jeg er interessert ;)

Anonymous poster hash: 53b41...985

Skrevet

Smalltalk :)

Jeg spør om kjærlighetslivet til kompisene mine av akkurat samme grunn som venninnene mine. Fordi jeg er nysgjerrig, og fordi jeg vil vise dem at jeg er interessert i livene deres.

Anonymous poster hash: cccbe...688
Skrevet

Ga du uttrykk for denne holdningen da du snakket med henne? Dersom det virket som om mannen jeg snakket med så ned på kvinner, ville jeg sannsynligvis også spurt ham ut.

Ikke fordi det er særlig interessant å vite om han har kjæreste eller ikke, men fordi jeg har null interesse av å ha et fordomsfullt nek som venn eller samtalepartner. Og når man skal luke ut de fordomsfulle nekene er det veldig nyttig å vite hvordan de omtaler andre kvinner.

Kanskje, men nå var hun heller ikke unik i det å selv se ned på andre kvinner, en tendens veldig mange kvinner jeg har kjent gjennom tidene har hatt, og derav sjeldent har så mye vettug å bidra med, men det var forsåvidt et godt poeng, da det ikke bare forklarer hvorfor kvinner er så opptatt av kvinnesynet til menn, men bekrefter også mine "fordommer" ved at de overser sin egen dobbeltmoral og holder menn til en høyere standard enn seg selv og sitt eget kjønn.

Skrevet

Kanskje, men nå var hun heller ikke unik i det å selv se ned på andre kvinner, en tendens veldig mange kvinner jeg har kjent gjennom tidene har hatt, og derav sjeldent har så mye vettug å bidra med, men det var forsåvidt et godt poeng, da det ikke bare forklarer hvorfor kvinner er så opptatt av kvinnesynet til menn, men bekrefter også mine "fordommer" ved at de overser sin egen dobbeltmoral og holder menn til en høyere standard enn seg selv og sitt eget kjønn.

Så denne tråden handler egentlig om at du vil fortelle oss hvor dobbeltmoralske kvinner er.

• Liker 4
Skrevet

Menn med dårlig kvinne- eller mannesyn og kvinner med dårlig kvinne- eller mannesyn er nøyaktig like slitsomme og uinteressante som venner og samtalepartnere.

Du vil selvsagt finne dobbeltmoralske mennesker av begge kjønn, men jeg kan ikke svare på om denne dama var dobbeltmoralsk, eller vite hvilken grunn hun hadde for å spørre deg ut. Jeg svarer bare ut i fra hvordan jeg ville ha tenkt.

• Liker 3
Skrevet

Det er jo mange kvinner som er nysgjerrige på kjærlighetslivet til folk generelt, og kanskje menn spesielt siden dette er en litt annen verden. Så der du sitter og analyserer i hytt og pine på hvorfor jenter spør deg om kjærlighetslivet ditt, så kan jeg fortelle deg at en særdeles stor andel av mine kvinnelige venninner, kolleger, bekjente og nettvenner spør jevnlig hvordan det går med kjærligheten og om jeg har møtt noen menn i det siste/da jeg var på ferie/i helgen osv. - og de har ingen av de motivene du foreslår som grunner, jeg er jo jente. Det kalles nysgjerrighet, og det er jo også et slags vennskapelig bonding rituale. Man viser en interesse i en persons liv og lykke. Noen synes det er spennende å høre andres historier, jeg som singel har halve avdelingen med gifte damer hengende rundt meg for å høre meg fortelle etter jeg har vært på en date. Og i noen tilfeller er det jo bare small talk også, på linje med å snakke om været.. når man begynner å gå tom for ting å fortelle en gammel bekjent man ikke ville treffe igjen på gata; "og ellers da...? noe nytt på mannefronten?"

Jeg vet ikke om jeg skjønte helt alt du skrev eller akkurat hva du vil frem til, denne jenta i eksempelet var ei du aldri hadde møtt? Hun var nok muligens nysgjerrig på om du var attraktiv da, eller i det hele tatt nysgjerrig på deg.

Tror du har rett i at man blir mer attraktiv med dame, da. Mener til og med å huske at jeg faktisk har lest noe som kan minne om forskning på det, hvor det ble konkludert med at kvinner syntes menn som åpenbart var "godkjent" av en annen kvinne var mer attraktive. Og det er jo vanlig at menn påstår de har mye mer draget når de har dame. Kan jo også komme av at man er mer avslappet rundt jenter da, utstråler en eller annen trygghet og glede, er ikke på sjekkern og slike småting. I tillegg så har jo noen damer et konkurranseinstinkt, og så er det også noe litt tiltrekkende med det man ikke kan få.

Anonymous poster hash: 4bccb...64c

Det jeg ikke nevnte da er at hun etter hvert mente jeg var kvinnefientlig og ikke ville innrømme at jeg hadde "mislyktes med kvinner", noe jeg humrer av, siden det aldri har vært noen ambisjon å "lykkes" med dem heller, på samme måte som det ikke er noen ambisjon å "lykkes" med å bli likt av menn, av eldre, eller andre sær-demografier.

Poenget er at hun så ut til å se ned på meg fordi hun pretensiøst så for seg at menns oppgave er å bli akseptert og anerkjent av kvinner som gruppe, og at holdninger som gjør deg mer fokusert på å assosiere deg med individer av kvinner i stedet for kollektivet av kvinner gjør deg til en lavere rangert mann, akkurat som at kvinner ikke ønsker særlig dype relasjoner med menn, men heller er ute etter seksuelle og økonomiske fordeler vi kan skaffe dem.

Det er meget interessant, fordi det er en slags hallikvirksomhet. Kvinner bruker hverandre som objekter som skal vartes opp på en luksuriøs måte av menn, og kan derfor luke vekk menn som ikke gjør sitt for å være inkluderende til kvinner, uavhengig av hva disse kvinnene selv har å bidra med. Hvert kvinneindivid ser ut til å se på de ande som hennes kapital i sosialt samspill med menn, akkurat som en pimp bruker kvinner for å få det han vil ha av ressurser fra andre menn.

• Liker 1
Skrevet

Det jeg ikke nevnte da er at hun etter hvert mente jeg var kvinnefientlig og ikke ville innrømme at jeg hadde "mislyktes med kvinner", noe jeg humrer av, siden det aldri har vært noen ambisjon å "lykkes" med dem heller, på samme måte som det ikke er noen ambisjon å "lykkes" med å bli likt av menn, av eldre, eller andre sær-demografier.

Poenget er at hun så ut til å se ned på meg fordi hun pretensiøst så for seg at menns oppgave er å bli akseptert og anerkjent av kvinner som gruppe, og at holdninger som gjør deg mer fokusert på å assosiere deg med individer av kvinner i stedet for kollektivet av kvinner gjør deg til en lavere rangert mann, akkurat som at kvinner ikke ønsker særlig dype relasjoner med menn, men heller er ute etter seksuelle og økonomiske fordeler vi kan skaffe dem.

Det er meget interessant, fordi det er en slags hallikvirksomhet. Kvinner bruker hverandre som objekter som skal vartes opp på en luksuriøs måte av menn, og kan derfor luke vekk menn som ikke gjør sitt for å være inkluderende til kvinner, uavhengig av hva disse kvinnene selv har å bidra med. Hvert kvinneindivid ser ut til å se på de ande som hennes kapital i sosialt samspill med menn, akkurat som en pimp bruker kvinner for å få det han vil ha av ressurser fra andre menn.

Jepp, vi kvinner er grusomme.

• Liker 1
Skrevet

Jepp, vi kvinner er grusomme.

Absolutt ikke, men veldig fascinerende sammensatt.

Skrevet

Om det ikke er kvinnefiendlig å ha et så segregert syn på menn og kvinners natur, som om de er to forskjellige arter, så er det i alle fall sjåvinistisk.

Anonymous poster hash: a2375...91c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...