Teriyaki Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 hei. :-) jeg har lenge hatt lyst på en spinningsykkel, mwn siden penger ikke vokser på trær, så tenker jeg på noe runt to-tre tusen. Hvis noen har litt peiling, er denne ok? http://www.xxl.no/Root/Trening-%26-Helse/Trimapparater/Spinningsykkel/merida-Merida-Spin-Two%2C-spinningsykkel/p/1091498_1_Style
Jade Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 Har du vurdert å kjøpe brukt? Sikkert mange som har slike stående og samler dårlig samvittighet.
Teriyaki Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2013 Ja, men er så vanskelig for man kan jo ende opp med å få en skikkelig slitt sykkel.
Wiggins Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg har ganske bra peiling på sykler og ikke så veldig mye peiling på spinningsykler, men jeg vet ihvertfall at det er veldig enkel mekanikk på dem. Det er ikke så mye som kan gå galt, og de delene som er der skulle være rimelig slitesterke. Sett deg på den i butikken og kontroller at du kan få stilt den inn slik at den passer til deg. Du skal kunne justere setet slik at når pedalen er i klokka 9/3-posisjon er det ca. 90 graders vinkel i det kneet som er foran. Når du har foten i klokka 6-posisjon skal kneet nesten være utstrakt. I tillegg skal du med denne posisjonen på setet kunne justere styret til en behagelig posisjon.
Teriyaki Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2013 Blir litt vanskelig å prøve den da jeg må bestille den og få den levert på døren. Vi har ikke den butikken her i byen.
Gjest Linaria Skrevet 7. oktober 2013 #6 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg har også kjempelyst på en sånn en, men tenker å kjøpe det brukt. Har sett dem på Finn til rundt 300 kroner
Wiggins Skrevet 7. oktober 2013 #7 Skrevet 7. oktober 2013 Blir litt vanskelig å prøve den da jeg må bestille den og få den levert på døren. Vi har ikke den butikken her i byen. Så lenge du ikke er ekstremt lav, ekstremt høy eller har veldig unormale proporsjoner (forholdet mellom lengden på beina, overkroppen og armene), så vil du nok kunne justere den rimelig bra til din kropp. Med noe som mekanisk sett er så enkelt som dette hadde jeg ikke hatt noen problemer med å bestille sykkelen du linker til.
Teriyaki Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter #8 Skrevet 7. oktober 2013 Så lenge du ikke er ekstremt lav, ekstremt høy eller har veldig unormale proporsjoner (forholdet mellom lengden på beina, overkroppen og armene), så vil du nok kunne justere den rimelig bra til din kropp. Med noe som mekanisk sett er så enkelt som dette hadde jeg ikke hatt noen problemer med å bestille sykkelen du linker til. Ok, da tror jeg at jeg skal prøve på det! Er 174 cm og velproporsjonert, så da er det vel ikke noe problem. Takk for hjelpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå