Gå til innhold

Hvilken stil er in?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hvilken stil som er in? Home and cottage, moderne? Hvitt er jo ut nå...

Anonymous poster hash: cc776...c74

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med litt kreativitet og selvtillit finner man sin egen stil, uavhengig av hva som er "ut" eller "in".

• Liker 10
Skrevet

Mørke flotte høstfarger. Mørkeblått, mørkegrønt, mørkelilla, vinrød (burgunderrød?) Parkas jakke, boots. Tubeskjerf i mørke farger..

Skrevet

Mørke flotte høstfarger. Mørkeblått, mørkegrønt, mørkelilla, vinrød (burgunderrød?) Parkas jakke, boots. Tubeskjerf i mørke farger..

Hehe, tror du bør lese hvilket undeforum du poster i :)

• Liker 9
Skrevet

Hehe, tror du bør lese hvilket undeforum du poster i :)

Oi, hahahaha. Så flaut.

• Liker 3
Skrevet

Innen du rekker å henge deg på en stil kommer man til å være videre til neste trend.

Tror nok et par frusterte huseiere satt igjen med skjegget i postkassa etter furu-invasjonen, og nå, shabby chic-besettelsen.

Kjøp heller ting du syns er vakre, og balanser rommet etter beste evne. :)

• Liker 3
Skrevet

Det som er in kommer veldig frem i interiør blader.

Skrevet

Hvitt er da in det, hvitt er alltid in. Men man kan fint brekke av i en lunere farge. Jeg elsker det lyst og hvitt, men med litt home and cottage innspill. Har veldig sansen for Lindevegen. Hun har kjempefin stil.

Anonymous poster hash: 09a5e...680
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig fan av Home & Cottage. De har mye fint. Men når det gjelder interiør, er jeg en av de menneskene som kjøper ting brukt på finn.no og på loppemarkeder, så jeg har vel ikke akkurat så veldig "in" stil.

Gjest *kokos*
Skrevet

I min omgangskrets er det mange som foretrekker moderne og til dels minimalistisk retrointeriør. Jeg selv har også dette, om enn med litt mer loppemarked- og gjenbruksfølelse enn noe særlig utpreget designerlook. Lampene mine er fra 70-tallet, men de er ikke akkurat ph-lamper!

Skrevet

Nordisk med elementer av grafisk (sort/hvitt, grafiske figurer og enkle former), bohemsk/etnisk (heldigvis ser det ut til at Buddha-hodene snart erstattes av mer afrikanske elementer) og retro (kanskje enda mer populær for noen år siden. Luksuselementer (hotellfølelse, lange gardiner, sengegavler og store lamper), kobber, gull, betong og naturlige elementer som steiner, lær, tre etc. er også hot akkurat nå. Personlig synes jeg ikke home & cottage-stilen er in lenger. Det er stort sett magasiner som Bolig Pluss, Rom 123, samt Boligdrøm og lignende- ja, også selvfølgelig ukebladene som fortsatt viser denne stilen. Sikkert fordi så mange har den. Du ser ikke mye av dette i Elle Decoration, Kk Living, Bonytt eller Bo Bedre. I mine øyne er det for øvrig lite som er mer blodharry enn å kopiere en stil. Bli gjerne inspirert - men sett ditt eget preg på stilen. I mine øyne har nordisk med grafiske elementer i svart/hvitt blitt den nye shabby chic. Så kjedelig og sjelløst...

• Liker 3
Skrevet

Hadde jeg hatt fri tilgang til midler, ville jeg ha valgt steampunk - ett tiår for hvert rom!

• Liker 2
Skrevet

Det har også vært veldig populært med industrielt interiør i det siste. Type betongvegg/murvegg og gjrene blandet med både eldre møbler (gjerne røffe) og moderne elementer i stål og sterke farger. Denne stilen er lett å gjøre til sin egen også og kan kan stort sett bruke det man har.

Selv blir jeg deppa av hvitt/helt lyst interiør. Lyst er greit, men det må være litt tyngre i det for at jeg skal trives.

Skrevet

Jeg blir helt deppa av folk som er veldig opptatt av at det de har hjemme skal være in. Trendene endrer seg fra år til år og årstid til årstid. Det blir jo ikke noe personlighet hjemme av sånt.

Anonymous poster hash: c3115...8bb
  • Liker 1
Skrevet

Jeg blir helt deppa av folk som er veldig opptatt av at det de har hjemme skal være in. Trendene endrer seg fra år til år og årstid til årstid. Det blir jo ikke noe personlighet hjemme av sånt.

For min del handler det kanskje ikke om hva som er in, men heller hva som er ut. Har liksom ikke lyst å være helt ute å kjøre heller. Shabby chic blir vel klassifisert som veldig ut nå, og jeg er glad for at jeg ikke hang meg på den bølgen. Cottagestilen er vel også på vei ut.

Anonymous poster hash: 6adcb...449

Skrevet

For min del handler det kanskje ikke om hva som er in, men heller hva som er ut. Har liksom ikke lyst å være helt ute å kjøre heller. Shabby chic blir vel klassifisert som veldig ut nå, og jeg er glad for at jeg ikke hang meg på den bølgen. Cottagestilen er vel også på vei ut.

Anonymous poster hash: 6adcb...449

Men det er jo så enkelt som å la være å spørre seg hva som er in. Det som er in blir alltid ut, og gjerne etter kort tid. Hvis man derimot kjøper møbler og ting man liker, noe arvet, noe nytt, noe brukt, noe ombygd osv. og passer på at det ikke klæsjer og ikke blir for likt, da får man sin egen, tidløse stil.

• Liker 1
Skrevet

Selv om kobber og gull er in nå så kommer det ikke inn i mitt hus. Jeg liker det ikke og derfor kjøper jeg de ikke.

Anonymous poster hash: 09a5e...680
Skrevet

Helt enig, jeg synes kobber er fryktelig.

Generelt enig med de andre, det viktigste er å bruke tid på å finne ut hva man liker og helst ikke havne i den situasjonen at man må skaffe alt på en gang. Jeg liker ikke stuer hvor det ser ut som alle møblene er fra samme kolleksjon i samme møbelhus. Det blir mye hyggeligere med litt gammelt, litt nytt og ting det knytter seg minner til. Og at man bruker farger og materialer man trives med uavhengig av trend. Da blir det et hyggelig hjem å bo i.

• Liker 1
Skrevet

Men trender er fine til å gi inspirasjon og vise hva som er å oppdrive der ute. Ingen som trenger å følge dem slavisk, men man kan plukke elementer.

Jeg er på ingen måte en trendfølger, men jeg liker likevel å følge med og få ideer. Det kan være ett eller noen få elementer som jeg ser for meg sammen med noe jeg allerede har eller noe fra et annet sted. Men så er jeg veldig glad i kontraster også.. Rustikk betong eller murvegg med et nesten tacky-posh møbel ved siden av. Et gammelt og slitt spisebord med stilrene stoler til. Smak og behag. Alt er lov :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...