AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Når begynner babyer å krabbe? Hvordan begynner de? Og når begynner de å sitte? Hvordan gjør de det, lærer de det selv?Anonymous poster hash: 88600...c17
absinthia Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 (endret) Babyer lærer som oftest å krabbe når de er fra 6-12 måneder. Det begynner ved at de lærer å ta knærne under magen mens de holder seg oppe med armene, men ikke alle barn krabber - noen finner andre fremkomstmetoder frem til de begynner å gå. Barn lærer å sette seg opp selv, de gjør det når de er klar for det. For å stimulere barnet til disse tingene, lar du de bare være tilstrekkelig mye på gulvet slik at de får tid til å forske litt. Å sitte lærer de fleste fra de er kanskje 6-10 måneder, det er store variasjoner som er innenfor normalen. Selv om barnet ditt skulle være senere enn majoriteten på en del av disse tingene, betyr det ikke at det kommer til å ligge etter motorisk når de f.eks er 2 år. Endret 6. oktober 2013 av absinthia 1
Teriyaki Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Min krabbet da han var 6 måneder, hadde balanse og styrke til å sitte fra han var åtte måneder, men begynte ikke å sette seg opp selv før han var ti-elleve måneder. Vi lot han ta det i eget tempo, så han brukte en stund på det med å sitte.
Adrianne Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Min eldste lærte seg å sette seg opp samtidig (eller muligens litt før) han lærte å krabbe. Tror han var rundt 8 mnd. Jeg trodde egentlig at han kom til å droppe hele krabbestradiet fordi han hadde en sånn eminent åleteknikk, og det virket ikke som han var interessert i å prøve å krabbe
Amarinda Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 Min har vært veldig sin, ålte like før han var 9 mnd, men både krabbet og satte seg opp ved 10 måneders alder. Så det er nok ingen fasit på hva som skjer når.
Bolla! Skrevet 7. oktober 2013 #6 Skrevet 7. oktober 2013 Min gutt var 6,5 mnd når han både satte seg opp selv og han begynte å krabbe. han startet veldig tidlig å dra seg fremover på gulvet, når han passerte 6mnd stilte han seg på alle fire og i løpet av en liten uke krabbet han. Når kroppen ble sterkere, så tror jeg at det bare "ordnet" seg selv det med at han satte seg opp. Noen fasit finnes ikke, barn er forskjellige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå