AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg føler jeg og min samboer ikke samarbeider eller deler på husarbeidet. Det jeg gjør ukentlig er å støvsuge hver dag pga hund, gå tur med hunden, lage middag, evt kveldsmat, vaske bad, vaske alt annet, sette i oppvaskmaskinen, sette på, ta ut og legge i skapene, sørge for at søpla er ute, sørge for at han har rene klær, ha styr og orden på hvor alt er. Som dere sikkert skjønner gjør jeg alt av det som trengs. Nå er jeg i tillegf gravid og veldig kvalm og sliten(3mnd). Feks i dag ville han ha pizza til middag, da ba jeg han om å gjøre det, siden jeg egentlig hadde andre middagsplaner for oss, og det fristet ikke å drive å "bake" etter jeg har shina hele leil. Da ble det øyeblikkelig sure miner, da jeg gav han tips sa han bare hvor flink han var og at han ikke trengte hjelp. Forklarte for han at jeg ikke mente å kritisere han men hjelpe. Ut av det ble det en liten krangel som ender med at han sier til meg at han blir kvalm at trynet mitt. Hva mener dere din partner blr hjelpe til med? Har du noen strategier som får han til å gjøre noe eller en trylle stav eller noe som helst? Kan også legge til at hvis jeg ikke gjør alt det overnevnte får jeg slengt til meg at jeg er urenselig og har ett ekkelt sted å bo. Anonymous poster hash: de67c...51a
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 Fy flate for et fjott. Og han her vil du har barn med? Anonymous poster hash: 2575e...b18 3
Gjest Faerunpedia Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Hvorfor blir du i et slikt forhold? Jeg hadde avsluttet tvert, gravid eller ikke. La ham i det minste lage maten selv, og krev at han gjør sin del av husarbeidet. Når du får barn vil du jo ha to barn å ta vare på istedet for ett.
bettypaige Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Wow... Jeg blir litt stum! Her har man vel med en bortskjemt mann å gjøre, høres det ut som. Det jeg gjør for å få mannen i huset til å gjøre husarbeid, er rett og slett å deligere oppgaver når jeg begynner på noe. Vasker jeg badet roper jeg rett og slett til han, kan ikke du -fyll inn det som trengs å bli gjort- Synes rett og slett det er urettferdig og gammeldags at jenter må ha hovedansvaret for husarbeid! Noen ganger har jeg faktisk tenkt på å kun vaske/henge opp/brette mine egne klær for å se hva som skjer når han merker at han faktisk må ta et tak i ting for å ha noe å ha på seg, men ser jo at det går ut over meg selv og, siden kleskurven bugner over allerede. Nå skal det sies at han er ganske flink til å ta ut søpa og vaske opp - men det er jo så mye mer som trengs å gjøres... Mannfolk.
Gjest s@nd Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 Herremin... Han hørtes ikke særlig takknemlig ut. Prøv å la være å rydde hans ting, som vil si: hans klær, hans tallerkener og kopper, osv. Når han oppdager hva som skjer da, kanskje han tar i ett hakk...
Elizia Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 Problemet oppstår når man i starten av et forhold gjør alt for kjæresten sin. Noe jeg tror mange gjør. Man vil jo gjærne fremstå som en flink husmor, som bygger rede og som både kan lage mat, vaske hus og klær, samt være god i senga. Gradvis blir det en vane at det er jenta (som oftest) som gjør det meste hjemme. Og det blir også etter hvert forventet av mannen. Virker som om dere er fhv tidlig i forholdet (siden han kaller det ditt hus/sted)og du kan nå forsøke snu denne trenden. Gjør som noen andre her oppe sier: rydd kun etter deg selv, lag mat annenhver dag og be han lage mat de andre dagene.Du har jo den perfekte "unnskyldning" nå som du er gravid med å si at du har så vondt i ryggen at du for eksempel ikke kan vaske hver gang og trenger mer hjelp til div annet husarbeid. Fortsetter det i denne duren, vil det fortsette slik. Og det blir ikke lettere når dere får barnet med nattevåk m.m. 1
Anglofil Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 Han oppfører seg som en idiot. Han får enten ta seg sammen og si unnskyld, samt være med og bidra, eller så får du gå fra hele fyren. Jeg kan ikke fatte at han i det hele tatt kan finne på å snakke og oppføre seg slik mot deg, gravid eller ikke. Mvh Yvonne 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå