Gå til innhold

Skal bytte ut teflonsteikepanna, hva bør jeg kjøpe isteden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en teflonsteikepanne som begynner å bli utslitt. I tillegg er det vel ikke bra med steikepanner i teflon? Har dere noen tips til panner som ikke er farlige å bruke? Prisklasse rundt 500 kr.

Anonymous poster hash: 46936...910
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe galt med teflonpanner. Anbefaler Ikea sin, billig og god. Anbefaler jo en jernpanne i tillegg da, går jo aldri ut på dato, Høyang Polaris har en fin en.

• Liker 1
Skrevet

Teflon er helt greit det, man må bare ikke forvente at de varer så veldig lenge. Og det er en fordel om den byttes ut når teflonen begynner å flasse. Nå sist kjøpte jeg en fra Tefal som kosta rundt 200 kroner. De er stadig på tilbud.

Jeg har brukt en slik en stund:

http://www.jernia.no/produkt/-/product/5r9eZFN752Ki/view/FogH-Invite-stekepanne-28cm-farger

Den er helt grei, men den krever en del mer vedlikehold siden belegget ikke er non-stick. Det blir et belegg på den etter hvert. Koker den ut med maksinoppvaskmiddel i innimellom, så blir den god som ny.

Skrevet

Har sett flere plasser i media at giftstoffet PFOA er å finne i teflonpanner. Dette stoffet er ikke bra og kommer trolig til å bli forbudt.

Anonymous poster hash: 46936...910

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...