Gå til innhold

Katten tråkket i maling..

Anbefalte innlegg

Gjest mariast
Skrevet

Pusen kom nettopp vandrende inn luken sin etter en lengre tur. Da jeg løftet henne opp la jeg merke til at en av potene var helt hvit på undersiden.. Lukter maling, men det er helt tørt så jeg får ikke vasket det bort.. Noen som vet om det er farlig at det er tørket i huden? Ser for meg at hun ikke får vasket det bort, og at det vil slites bort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer nok litt an på hvilken type maling det er, men siden hun etter all sannsynlighet har vært og ruslet rundt hos noen som enten maler huset eller verandaen, vil jeg anta det er en oljebasert maling. Den må slites bort, aner ikke om hun vil få det i seg når hun prøver å vaske seg, men skulle du forsøkt å få det bort ville du måttet brukt terpentin, whitesprit eller aceton og det er mye farligere for pus.

Se an formen hennes de neste dagene mens malingen slites bort, endrer hun adferd ville jeg tatt henne med til veterinæren. Du kan også ringe veterinæren og høre om de har giftinformasjon om maling og katt.

Gjest mariast
Skrevet

Det kommer nok litt an på hvilken type maling det er, men siden hun etter all sannsynlighet har vært og ruslet rundt hos noen som enten maler huset eller verandaen, vil jeg anta det er en oljebasert maling. Den må slites bort, aner ikke om hun vil få det i seg når hun prøver å vaske seg, men skulle du forsøkt å få det bort ville du måttet brukt terpentin, whitesprit eller aceton og det er mye farligere for pus.

Se an formen hennes de neste dagene mens malingen slites bort, endrer hun adferd ville jeg tatt henne med til veterinæren. Du kan også ringe veterinæren og høre om de har giftinformasjon om maling og katt.

Naboen står ute og maler møbler i hvitt.. og han sa pus hadde vært innom og hilset på, så da er det sånn allergivennlig grunning hun har tråkket i. Tør ikke ta på henne aceton, men tanken slo meg at det vil få vekk maling. Skal følge med og ringe om hun blir rar. Takk :-)

Skrevet

Bruk matolje.

Skrevet

Er malingen allergivennlig, vil jeg anta at den er vesentlig mindre farlig å la være enn å forsøke å fjerne med malingsfjerner av ymse slag.

Matolje kan kanskje funke, men da blir pus veldig klissen i stedet.

Gjest mariast
Skrevet

Matolje?? Vil heller ha klissete pus enn syk pus så det skal jeg virkelig prøve!

Skrevet

Matolje?? Vil heller ha klissete pus enn syk pus så det skal jeg virkelig prøve!

Ja, funker det :) Du kan jo løse opp oljen med mild såpe etterpå.

Skrevet

Vær beredt på motstridende katt under oljing og påfølgende vask :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Vær beredt på motstridende katt under oljing og påfølgende vask :fnise:

Enig!

Lykke til med det :D

Gjest mariast
Skrevet

Skal snike meg frem nå som hun ligger som et slakt på sofaen.. Får satse på at sambo ikke kommer hjem og tror jeg har klikket :fnise::fnise:

Skrevet

Jeg bruker alltid grønnsåpe på sånt. Nå høres det ut som jeg har en pus som er full av malingsflekker hele tiden :fnise: , og det er hun ikke, men det har faktisk blitt en del ganger.. Minnes med gru da hun var egghvit på hele venstre side etter å ha prøvd å presse sitt formfulle legeme ut gjennom en 8 cm sprekk på en verandadør med nymalte karmer... :wink:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...