AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg har prøvd ALT! Tetracycliner, Glykolsyre fra MD, Basiron, og mye mer. Jeg begynte på Yasmin p-piller og er på slutten av mitt andre brett, NÅR vil huden bli bedre? Andre som har erfaringer med Yasmin ppillene? Tetracycliner fungerte bare i det jeg gikk på dem, glykolsyre har ikke så mye virkning, basiron er bare å glemme. Dermalogica, Decleor osv, fungerer på rensing, men ikke kvise problemet. Dette er hormonelle kviser, betent dritt.. "Voksen kviser". Vær så snill, gi meg DINE tips og erfaringer. Har kjøttkake hud.. i en alder av 25! Hilsen frøken utrolig desperat Anonymous poster hash: 1b2c8...7cf
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 Hva brukte du fra MD? Glykolsyre sier ikke mye... Anonymous poster hash: 910a7...697
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Md glycare lotion, og Md penslingskur Anonymous poster hash: 1b2c8...7cf
88888 Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg føler med deg! Jeg er også en av de som har prøvd "alt". Alt av reseptbelagte kremer, p-piller og produkter med glykolsyre (MD Formulations) - og nå til slutt tetracycliner. Etter to runder med tetracycliner der kvisene kom tilbake begge gangene, er det roaccutan/isotretionoin som er det neste (skal begynne i neste uke). Det kan ha alvorlige bivirkninger, så man bør tenke nøye over hvor plaget man er. Jeg har ikke så alvorlige kviser, men de jeg har gir meg arr, og jeg responderer ikke på annen behandling. Nå vet jeg jo ikke om Iso er det rette for deg, men om jeg var deg ville jeg i hvert fall ha dratt til en hudlege. Selv skulle jeg ønske jeg hadde dratt til hudlege før. Da kunne jeg ha unngått mange arr og ikke ha kastet bort så masse penger på produkter som ikke har fungert... Har hatt kviser i ti år, og har som sagt prøvd det meste.
Mars Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 Mitt problem har blitt mindre etter eg byrja med Skinoren som eg fekk på resept hos legen. Krem som skal smørjast på morgon og kveld. Opplever at huden blir litt tørr i områda den blir påført til tider, men eg bruker ansiktsmasker med mykje fukt for å motvirke dette. Har ógså fått mindre svarte hudormar på nesa (!!) - porene er tydeleg mindre. Har brukt dette i rundt to månadar. Er 21 år og fekk nyleg dette problemet sjølv. Lukke til!
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 Skinoren har hjulpet meg og mine venninner veldig godt også, anbefaler den. Anonymous poster hash: dc8b5...95d
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 hmm, jaa. Denne skinoren, må jeg til legen for å få dette? Anonymous poster hash: 1b2c8...7cf
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #8 Skrevet 6. oktober 2013 Mitt problem har blitt mindre etter eg byrja med Skinoren som eg fekk på resept hos legen. Krem som skal smørjast på morgon og kveld. Opplever at huden blir litt tørr i områda den blir påført til tider, men eg bruker ansiktsmasker med mykje fukt for å motvirke dette. Har ógså fått mindre svarte hudormar på nesa (!!) - porene er tydeleg mindre. Har brukt dette i rundt to månadar. Er 21 år og fekk nyleg dette problemet sjølv. Lukke til! Takk for svar Mars! Jeg tenkte en stund på Iso, men jeg vipper frem og tilbake som en gal. Er så redd for alle bivirkninger osv. Får prøve å dra til en hudlege først da Anonymous poster hash: 1b2c8...7cf
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #9 Skrevet 6. oktober 2013 Nå vet ikke jeg hvordan din hud er, men her er noen tips som kan være greit å prøve ut. Min redning ble ikke hudlege (han ville gi meg tetracyclin). Min redning ble å gå til hudpleier, som tok dyprens av huden min. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde mishandlet huden min ved å bruke allslags produkter og ikke minst mye sminke for å dekke over kvisene mine. Sminke/rens: Jeg kuttet ut foundation/pudder. Jeg sluttet å bruke allslags sterke produkter på huden (f.eks. Vichy renseskum), men heller milde produkter tilpasset min hud. Kosthold: Kan ellers anbefale å drikke vann med sitrondråper oppi (rensende for huden). Jeg kuttet ut melk (enda en grunn til å ta hensyn til at jeg ikke tåler det). Anonymous poster hash: 93655...d29
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #10 Skrevet 6. oktober 2013 Md glycare lotion, og Md penslingskur Anonymous poster hash: 1b2c8...7cf Bare det? Kun det? Krem og fuktmaske? Serumet er forresten mye bedre enn glycare lotion. Anonymous poster hash: 910a7...697
Babyface 3 Skrevet 6. oktober 2013 #11 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg sier bare èn ting; nattlysolje! Fungerer bra på hormonelle kviser! 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #12 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg fikk flere kviser av nattlysolje.... Anonymous poster hash: 688ae...3ae
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #13 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg har brukt Yasmin, de hjalp veldig godt Tok litt tid før jeg merket det da, 3-måneder kanskje? Anonymous poster hash: 23c83...f0f
88888 Skrevet 6. oktober 2013 #14 Skrevet 6. oktober 2013 Takk for svar Mars! Jeg tenkte en stund på Iso, men jeg vipper frem og tilbake som en gal. Er så redd for alle bivirkninger osv. Får prøve å dra til en hudlege først da Anonymous poster hash: 1b2c8...7cf Jeg starter med Iso til uka, og er også kjemperedd for bivirkningene! Etter at jeg var hos hudlegen i forrige uke har jeg lest masse på nettet om bivirkninger og andres erfaringer. Skremmer vel bare meg selv... Er vel ofte de dårlige erfaringene som kommer frem. Og spesielt på amerikanske nettsider står det mye skummelt :-(
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #15 Skrevet 6. oktober 2013 TS / Jeg har fet hud, og mange hormonelle kviser som sagt. Nattlys olje brukte jeg bare i ca 2mnd. (Måtte jo ta så mange kapsler om gangen, så alt forsvant jo) Men jeg følte kanskje at huden ble enda mer fet av den? Jeg bruker fuktmaske fra decleor, samt ylang ylang night balm fra samme merket. Bruker vanligvis en fuktighetskrem tilpasset fet hud fra Decleor også, men i det siste har jeg ikke somlet meg til å kjøpe en ny, så sitter igjen med en rævva krem, som jeg tror gjør problemet enda verre enn det det egentlig er. Så btw, har noen tips for en hudkrem til fet hud i samme slengen og? Ellers bruker jeg Dermalogica medibac rens, Decleor toner/glycare lotion fra md. Md Complex masque osv. Men begynner å tvile på at det er produkter som er årsak til utbrudd. Blir så fortvilet, hver gang jeg ser meg i speilet ser jeg ut som en 14åring! Anonymous poster hash: 1b2c8...7cf
irislily Skrevet 6. oktober 2013 #16 Skrevet 6. oktober 2013 Bare det? Kun det? Krem og fuktmaske? Serumet er forresten mye bedre enn glycare lotion. Anonymous poster hash: 910a7...697 Hvordan "bedre", fungerer det for deg ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå