AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Kølla? (Penis, pikken, kukken, staken, spaken, bennern) Dama? (Damen? Jenten min? Kjæresten min?) Fitta? (Fitten? Skjeden? Beveren?) Rumpa? (Rumpen? Rumpehullet? Rævhålet? Ræven? med æ eller e?) Også spm angående æ i sånt som været - syns noen av dere uttaler dette med "e" og andre med "æ", eller blander jeg striler og bergensere, kanskje?? Anonymous poster hash: 795db...e04
Mr. HH Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Kuken (har vel like mange navn på den som andre, men jeg bruker kuken mest), Kjerringen/kjæresten/damen, Fitten, gjelder samme her som med kuken. til rumpen så sier jeg ræven, mens til rumpehullet sier jeg rævhålet. Tror de fleste sier været med æ, hvertfall gjør jeg det
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 (endret) Kølla? (Penis, pikken, kukken, staken, spaken, bennern) kuken Dama? (Damen? Jenten min? Kjæresten min?) damen Fitta? (Fitten? Skjeden? Beveren?) fitta Rumpa? (Rumpen? Rumpehullet? Rævhålet? Ræven? med æ eller e?) Rævhåll Også spm angående æ i sånt som været - syns noen av dere uttaler dette med "e" og andre med "æ", eller blander jeg striler og bergensere, kanskje?? eg er stril og eg seier "veret" Anonymous poster hash: 795db...e04 Endret 6. oktober 2013 av Stjerner og planeter
Gjest Houdini Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 (endret) kølla - æh, penis eller nedentil dama - kjæresten, girlfriend fitta - musen rumpa - rompen, ræven, baken Noen med heftig gatespråk sier veret (været) og peren (pæren), etc, enkelte haugamle kan si spes om spiste. altså: i går spes eg en stor pere, den va go Jeg sier været, pæren :-) bergensere nå til dags har ikke noe særlig spenstig språk Endret 6. oktober 2013 av Houdini 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #7 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg har hørt fitten, damen (bare hør på Leo Ajkic!), jenten, kuken, pikken, køllen, musen, baken, rumpen, stumpen. Bergensk er sexy Anonymous poster hash: 857a0...a86
Gjest Houdini Skrevet 7. oktober 2013 #11 Skrevet 7. oktober 2013 A-endelser eksisterer ikke i Bergen! Med unntak av barna og bena. :-P 2
Singha Skrevet 7. oktober 2013 #12 Skrevet 7. oktober 2013 A-endelser eksisterer ikke i Bergen! Med unntak av barna og bena. :-P Jeg sier unger, ikke barn. Ben? Hmm. Det har jeg aldri tenkt over. 1
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 7. oktober 2013 #13 Skrevet 7. oktober 2013 (endret) A-ending i Bergen? eg er jo stril, Singha! Det veit du! (så eigentleg skulle eg ikkje svart på denne tråden...) Endret 7. oktober 2013 av Stjerner og planeter
Singha Skrevet 7. oktober 2013 #14 Skrevet 7. oktober 2013 eg er jo stril, Singha! Det veit du! (så eigentleg skulle eg ikkje svart på denne tråden...) Men du sier damen? 1
Gjest Houdini Skrevet 7. oktober 2013 #15 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg sier unger, ikke barn. Ben? Hmm. Det har jeg aldri tenkt over. Hvis man skal være veldig korrekt har dyrene unger, mens mennesker har barn.
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 7. oktober 2013 #16 Skrevet 7. oktober 2013 Men du sier damen? "Kordan e de med damen". ja det seier eg....eller "Korleis går da med damo?" "Fått deg dame?"
Horsepower Skrevet 7. oktober 2013 #17 Skrevet 7. oktober 2013 Kølla? (Penis, pikken, kukken, staken, spaken, bennern) Dama? (Damen? Jenten min? Kjæresten min?) Fitta? (Fitten? Skjeden? Beveren?) Rumpa? (Rumpen? Rumpehullet? Rævhålet? Ræven? med æ eller e?) Også spm angående æ i sånt som været - syns noen av dere uttaler dette med "e" og andre med "æ", eller blander jeg striler og bergensere, kanskje?? Anonymous poster hash: 795db...e04 Snakket bergensk da jeg var yngre, og da sa jeg pikken, kuken, damen, fitten og blandet mellom rumpen og ræven. Nå i de senere år har jeg lagt mer og mer om til stril da jeg er oppvokst og bor her (har bergensk mor om noen lurte). Det er helst striler som sier "veret", hører som oftest bergensere si "været".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå