AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Har en innekatt (spiser kun tørr-og våtfor) som jeg er utrolig glad i, og han henger på meg som et slips! Elsker å ligge ved halsen min å kose. Veldig bortbrelt! så får jeg høre at når man er gravid, skal man ikke kose med katten osv. Det med å tømme doen hans er greit, det er mannen sin jobb. Men å klappe og holde han? Er det virkelig "farlig""? Anonymous poster hash: d6bfe...2f8
Gjest Doh Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg koser like mye på katten som før. Er bare mer påpasselig med å vaske hendene om jeg skal lage mat eller spise, må jo ha min daglige dose av kattekos Jeg lar han forresten komme nær ansiktet mitt også, er ganske avslappa på akkurat dette området. 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Hvis du spiser bæsjen. Feks får d på hendene når du tar sandkassen osv. Men gjelder ikke alle katter, gjelder de som er smittet med en ganske vanlig parasitt hvis jeg husker rett. Anonymous poster hash: ab41a...925 2
TrickyCicci Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Ingen grunn til å stresse eller endre på noe, det skal veldig mye til for å smittes. Og hvis katten er skikkelig innekatt, altså aldri ute, så skal den i utgangspunktet ikke ha parasitten uansett. Men som andre nevner, bare vær nøye på håndvask. Det er jo noe alle egentlig burde være, og du skal jo fortsette å være nøye på det når du får baby, så hvis du slurver litt nå, er det jo greit å få litt ruitne på det uansett Hvis du er veldig skeptisk kan du få legen din til å teste deg for toxo, hvis du har hatt det tidligere i livet er det i alle fall ingen fare, da du ikke kan smittes på nytt.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 Har du ung katt som nettopp har blitt sluppet ut? Hvis ikke, slapp av.. Jeg har forresten omgås unge utekatter i mange år, har ikke blitt smittet.Anonymous poster hash: 9d595...3eb
boks Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 Var selv skeptisk når jeg ble gravid pga katten. Har fått en mer og mer avslappet holdning til det hele. Spesielt med tanke på at jeg har hatt katt i over 10 år osv og har ikke hatt toxo, så SÅ innmari lett kan det umulig være å få. Allikevel greit å hvertfall være påpasselig med håndhygiene og hansker hvis du må skifte på kattedoen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå