AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg er kvinne men jeg liker ikke barn og har heller ikke lyst til å få barn. Det er nesten forventet at alle (og spesielt kvinner) skal like barn og skal ønske seg barn. Hvorfor er det så tabu å si det høyt i dagens Norge? I andre land finnes det veldig langt flere som velger å ikke få barn. Hvorfor er det så problematisk her i dette landet? Anonymous poster hash: 4092e...6a9 21
Tabris Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 Er det så problematisk å ikke få barn i dette landet, da? Jeg er også en voksen kvinne som verken liker barn eller ønsker barn, og har ikke opplevd noen problemer med det. Det har vært noen som har spurt meg opp igjennom årene om jeg ikke ønsker barn. Når jeg svarer nei og forklarer hvorfor, så respekterer alle det - både de med og uten barn. 8
Tonka Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Aner ikke, Lurer på det samme. Vil ikke ha barn jeg heller, og selv om jeg ikke misliker barn så liker jeg dem ikke spesielt godt heller... Stort sett så synes jeg at de er bråkete, irriterende små krek, og så finnes det selvsagt noen som er søte og sjarmerende. Akkurat som voksne. Men det kan man jo ikke si høyt - da blir man jo krysseksaminert. Menn som spør meg hvorfor jeg ikke har barn godtar svaret mitt uten å blunke - virker ikke som de stusser over det i det hele tatt, men damer skal alltid legge ut om hvor fantastisk det er å ha/få barn, at en kvinnes liv ikke er fullkomment uten og så videre. Det er et sted mellom sårende og irriterende hver eneste gang - kan de ikke bare godta at folk er forskjellige? 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Tror du lager problemet selv .Jeg driter i om folk vil ha barn eller ikke. Spiller ingen rolle for meg. Anonymous poster hash: e7c14...ade 13 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 Liker heller ikke barn. Det er et problem når man må han besøk av dem eller man er hos noen som har barn. Går greit når de er snille og godt oppdratt, men ikke så hyggelig når de får gjøre som de vil. Anonymous poster hash: 4a6f8...636 2 1
Silfen Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 Å si at man ikke liker barn blir som å si at man ikke liker voksne. Og det er altså en teit uttalelse. Jeg har ingen problemer med at folk ikke syns barn er kulest i verden, det gjør stort sett ikke jeg heller. Men det finnes unntak. 13 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 Å si at man ikke liker barn blir som å si at man ikke liker voksne. Og det er altså en teit uttalelse. Jeg har ingen problemer med at folk ikke syns barn er kulest i verden, det gjør stort sett ikke jeg heller. Men det finnes unntak. Det er ikke helt det samme. Barn oppfører seg litt annerledes enn voksne. Anonymous poster hash: 4a6f8...636 11 1 2
Silfen Skrevet 6. oktober 2013 #8 Skrevet 6. oktober 2013 Det er ikke helt det samme. Barn oppfører seg litt annerledes enn voksne. Anonymous poster hash: 4a6f8...636 Det er tull å si. Barn er like forskjellige. Faktisk vil jeg våge å påstå at voksne er langt mer konforme enn barn, da barn lever ut sine personligheter, mens voksne er formet til å passe inn i et samfunn. 21 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #9 Skrevet 6. oktober 2013 Hvorfor er det så tabu å si det høyt i dagens Norge? I andre land finnes det veldig langt flere som velger å ikke få barn. Hvorfor er det så problematisk her i dette landet? Anonymous poster hash: 4092e...6a9 Hvorfor må du si det høyt egentlig? Anonymous poster hash: c8e64...b65 11 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #10 Skrevet 6. oktober 2013 Det er tull å si. Barn er like forskjellige. Faktisk vil jeg våge å påstå at voksne er langt mer konforme enn barn, da barn lever ut sine personligheter, mens voksne er formet til å passe inn i et samfunn. For MEG så er ikke det tull å si. Vil det si at du har voksensamtaler med barn? Jeg har til gode å se voksne kline is på møbler, hyle og hoppe rundt i rommet, løpe som gale rundt i butikker....... Forresten så kan man velge bort voksne. Ikke alltid man kan det med barn. Anonymous poster hash: 4a6f8...636 8
Silfen Skrevet 6. oktober 2013 #11 Skrevet 6. oktober 2013 For MEG så er ikke det tull å si. Vil det si at du har voksensamtaler med barn? Jeg har til gode å se voksne kline is på møbler, hyle og hoppe rundt i rommet, løpe som gale rundt i butikker....... Forresten så kan man velge bort voksne. Ikke alltid man kan det med barn. Anonymous poster hash: 4a6f8...636 Man kan fint ha voksensamtaler med enkelte barn. Enkelte barn kan mye mer enn voksne på flere områder. Ta for eksempel Masterchef for barn. De knuser voksne i matlaging lett som bare det. Jeg har også sett voksne løpe i møbler, kline mat utover, hyle og hoppe rundt i rom, men ikke så mye løpe som gale rundt i butikker. Det er bare å ta en tur ut i helgene det, så ser man alt dette. Jeg har som sagt ingen problemer med at folk syns barn kan være vanskelige å forholde seg til, men argumentene jeg stort sett ser for det er så vanvittig hjernedøde at jeg syns det er helt kurant at slike personer ikke influerer barn med sine holdninger. 10 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #12 Skrevet 6. oktober 2013 Å si at man ikke liker barn blir som å si at man ikke liker voksne. Og det er altså en teit uttalelse. Jeg har ingen problemer med at folk ikke syns barn er kulest i verden, det gjør stort sett ikke jeg heller. Men det finnes unntak. Barn har jo en annen oppførsel og krever mye mer oppmerksomhet og omsorg, i hvert fall når man har ansvar for dem som forelder, barnevakt osv. Selv om barn absolutt ikke er like hverandre har toåringer ganske mye felles når det gjelder behov og hjelp fra voksne Jeg føler forresten heller ikke det er spesielt tabu å si man ikke ønsker seg barn, kanskje bortsett fra i noen sammenhenger. Og jeg føler det som et utgangspunkt er forventet at man har tenkt å få barn, men ikke at folk synes det er så mye å bry seg med om man velger å la være. Hilsen frivillig barnløs kvinne på 36. Anonymous poster hash: e09c4...146
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #13 Skrevet 6. oktober 2013 Man kan fint ha voksensamtaler med enkelte barn. Enkelte barn kan mye mer enn voksne på flere områder. Ta for eksempel Masterchef for barn. De knuser voksne i matlaging lett som bare det. Jeg har også sett voksne løpe i møbler, kline mat utover, hyle og hoppe rundt i rom, men ikke så mye løpe som gale rundt i butikker. Det er bare å ta en tur ut i helgene det, så ser man alt dette. Jeg har som sagt ingen problemer med at folk syns barn kan være vanskelige å forholde seg til, men argumentene jeg stort sett ser for det er så vanvittig hjernedøde at jeg syns det er helt kurant at slike personer ikke influerer barn med sine holdninger. Ok. Så er det sånn for deg. For min del så trives jeg bedre med voksne. Anonymous poster hash: 4a6f8...636 6
Silfen Skrevet 6. oktober 2013 #14 Skrevet 6. oktober 2013 For meg? Nei, det er ikke sånn for MEG. Det ER sånn, punktum. Det finnes irriterende barn og det finnes irriterende voksne, det finnes flinke barn og det finnes flinke voksne, det finnes smarte barn og det finnes smarte voksne. Det er jo helt utrolig at man kan ta halvparten av verdens befolkning og si at man ikke LIKER dem, INGEN. Hallo, det henger jo ikke på greip. 10
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #15 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg skjønner deg godt, at du ikke vil ha barn. Men barn er jo mennesker de og, akkurat som voksne. De blir jo voksne selv de og. Du har vært barn selv. Det virker litt feil å si at man ikke liker barn. Alle barn er forskjellige, akkurat som voksne... Og vi er alle like. Forskjellen er at de er små mennesker, uten så mye kompetanse.. Anonymous poster hash: a09d7...2db 14
Silfen Skrevet 6. oktober 2013 #16 Skrevet 6. oktober 2013 Barn har jo en annen oppførsel og krever mye mer oppmerksomhet og omsorg, i hvert fall når man har ansvar for dem som forelder, barnevakt osv. Selv om barn absolutt ikke er like hverandre har toåringer ganske mye felles når det gjelder behov og hjelp fra voksne Jeg føler forresten heller ikke det er spesielt tabu å si man ikke ønsker seg barn, kanskje bortsett fra i noen sammenhenger. Og jeg føler det som et utgangspunkt er forventet at man har tenkt å få barn, men ikke at folk synes det er så mye å bry seg med om man velger å la være. Hilsen frivillig barnløs kvinne på 36. Anonymous poster hash: e09c4...146 Ja, herlighet, klart det finnes likheter. Men når folk sier BARN, så regner jeg med at de mener 0-18 år og det er mange mennesker på denne kloden man nekter å like, altså. Bare fordi de er innenfor en gitt aldersgruppe. 1 1
Tabris Skrevet 6. oktober 2013 #17 Skrevet 6. oktober 2013 For meg? Nei, det er ikke sånn for MEG. Det ER sånn, punktum. Det finnes irriterende barn og det finnes irriterende voksne, det finnes flinke barn og det finnes flinke voksne, det finnes smarte barn og det finnes smarte voksne. Det er jo helt utrolig at man kan ta halvparten av verdens befolkning og si at man ikke LIKER dem, INGEN. Hallo, det henger jo ikke på greip. For meg handler det om at jeg ikke trives med de type samtaler man har med små barn. "Se hunden!!" "Ja, der er hunden" "Se hunden!" "Ja, den var fin." "Mamma, hunden! Se hunden" "Ja, fin hund" "Hunden..." Jeg tror jeg hadde blitt sprø. 19
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #18 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg skjønner deg godt, at du ikke vil ha barn. Men barn er jo mennesker de og, akkurat som voksne. De blir jo voksne selv de og. Du har vært barn selv. Det virker litt feil å si at man ikke liker barn. Alle barn er forskjellige, akkurat som voksne... Og vi er alle like. Forskjellen er at de er små mennesker, uten så mye kompetanse.. Anonymous poster hash: a09d7...2db Eller... mange barn har mye kompetanse. For vi er alle ulike.. Anonymous poster hash: a09d7...2db
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #19 Skrevet 6. oktober 2013 For meg? Nei, det er ikke sånn for MEG. Det ER sånn, punktum. Det finnes irriterende barn og det finnes irriterende voksne, det finnes flinke barn og det finnes flinke voksne, det finnes smarte barn og det finnes smarte voksne. Det er jo helt utrolig at man kan ta halvparten av verdens befolkning og si at man ikke LIKER dem, INGEN. Hallo, det henger jo ikke på greip. Det du sier henger ikke helt på greip heller. JEG TRIVES IKKE SAMMEN MED BARN!!! ER DET VANSKELIG Å FÅ INN I HUE? SÅNN ER DET BARE. PUNKTUM! Anonymous poster hash: 4a6f8...636 16
Silfen Skrevet 6. oktober 2013 #20 Skrevet 6. oktober 2013 For meg handler det om at jeg ikke trives med de type samtaler man har med små barn. "Se hunden!!" "Ja, der er hunden" "Se hunden!" "Ja, den var fin." "Mamma, hunden! Se hunden" "Ja, fin hund" "Hunden..." Jeg tror jeg hadde blitt sprø. Men da er det jo en bitteliten andel av barn du ikke liker, på et bittelite stadie i et barns liv. Jeg syns også det er gørr helsikens kjedelig med sånt. Det er mye med unger som er ræva og jeg har opptil flere likevel. Men igjen; uttalelsen "JEG LIKER IKKE BARN" rommer så altfor mange individer på så altfor mange stadier med så altfor ulik kunnskap, at det faktisk er umulig å ta slike uttalelser seriøst. 6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå