Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som singel kan man gjøre hva man vil, når man vil, uten å måtte ta hensyn til en sjalu/masete/sur partner. Som singel har man kun sine ting å tenke på og fokusere på, som for eksempel jobben, studiene osv.. Man bestemmer selv over egen økonomi og kan bruke penger til det man vil. Man slipper sexmaset, krangling om husarbeid og økonomi, mye sjalusi, redsel for å bli forlatt osv.. Jeg kunne sikkert ramset opp ennå flere fordeler singellivet har, men dere skjønner poenget mitt.

Jeg snakker av erfaring. Fordi jeg har hatt noen lange forhold og har vært samboer før. Men å være singel er MYE BEDRE og jeg har ingen intensjoner om å innlede et forhold igjen.

Anonymous poster hash: eebfb...338
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Trist at du har så dårlige erfaringer med forhold, kjenner meg overhodet ikke igjen i det du skriver.

Skrevet

Trist at du har så dårlige erfaringer med forhold, kjenner meg overhodet ikke igjen i det du skriver.

ehm.. hvor gammel er du og hvor mange forhold har du hatt? og hvor mye later du som om du ikke ser?

Anonymous poster hash: 9e037...082

• Liker 2
Gjest Faerunpedia
Skrevet

ehm.. hvor gammel er du og hvor mange forhold har du hatt? og hvor mye later du som om du ikke ser?

Jeg er 35, har flere forhold og 2 lengre samboerskap bak meg. Har nå alltid gjort det jeg ville, bestemt over min egen økonomi, aldri hatt sure/sjalu partnere, og husarbeid kan man lage en plan for uten å krangle. Og sex liker jeg da, ser ikke på det som mas.
Skrevet

Jeg er 35, har flere forhold og 2 lengre samboerskap bak meg. Har nå alltid gjort det jeg ville, bestemt over min egen økonomi, aldri hatt sure/sjalu partnere, og husarbeid kan man lage en plan for uten å krangle. Og sex liker jeg da, ser ikke på det som mas.

da fortrenger du ganske mye. et brudd er tross alt et brudd.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært i et langvarig forhold og kjenner meg igjen i tingene du nevner i ett. Men det endte jo bare en retning og viste seg å ikke være noe. Nå vet jeg hva som skal unngåes og som må jobbes med sånn ca så jeg har bedre syn på det jeg har kommende nå. Kjenner forøvrig flere par som ikke har det slik som du skisserer, litt mas kan det bli i perioder men det er dårlige perioder som går over.

Anonymous poster hash: 51747...fdc
  • Liker 1
Gjest Faerunpedia
Skrevet

da fortrenger du ganske mye. et brudd er tross alt et brudd.

Nå snakket jeg om forholdene i seg selv. Har opplevd kjærlighetssorgen fra helvete som alle andre, men den varer ikke evig, og ser ikke på et potensielt brudd som en grunn til å ikke gå inn i et forhold.
Skrevet

Jeg et helt enig! Men jeg har ikke mange seriøse forhold bak meg, så kan ikke egentlig sammenligne. Jeg friker ut med en gang, og liker rett og slett ikke å være bundet til noen. Jeg blir bare sliten av det, og jeg trenger mye tid for meg selv.

Men jeg håper dette forandrer seg etterhvert, for jeg ønsker meg jo en familie i fremtiden!

Skrevet

Kjenner meg ikke igjen i det du skriver, jeg trvies veldig godt i forhold :) ingen sjalusi eller krangling om økonomi her.

Skrevet

Enig ts. Er ingen vits å bli sammen med noen for det blir jo bare slutt uansett, også må man bruke masse penger på psykolog etc for å komme over det. NOT nice. Jeg skal aldri ha noe med menn å gjøre igjen, orker ikke sjansen på å bli såret. Nå slipper jeg å bekymre meg for utroskap, sjalusi og krangler. Jeg kan reise hvor jeg vil uten at det blir et helvete. Bruke penger på meg selv og gjøre som jeg ønsker. Heldigvis har jeg masse venner så jeg føler meg aldri alene :)

Anonymous poster hash: 17193...263
  • Liker 2
Skrevet

Trist at så mange har slike erfaringer.

Jeg kjenner meg ikke igjen i disse beskrivelsene.

Vi har begge frihet til å gjøre hva vi vil, når vi vi vil, samtidig som vi også gjør ting sammen.

Ingen av oss nekter den andre å gjøre ting de har lyst til.

Vi har reist mye sammen, og vi har reist mye hver for oss.

Ingen sjalusi. Vi har ingen grunn til å være sjalu.

Er vi uenige om noe så tar vi det opp, og blir ferdig med det.

• Liker 1
Skrevet

Enig ts. Er ingen vits å bli sammen med noen for det blir jo bare slutt uansett, også må man bruke masse penger på psykolog etc for å komme over det. NOT nice. Jeg skal aldri ha noe med menn å gjøre igjen, orker ikke sjansen på å bli såret. Nå slipper jeg å bekymre meg for utroskap, sjalusi og krangler. Jeg kan reise hvor jeg vil uten at det blir et helvete. Bruke penger på meg selv og gjøre som jeg ønsker. Heldigvis har jeg masse venner så jeg føler meg aldri alene :)

Et overoptimistisk syn på singellivet som dekker over et overpessimistisk syn på forhold.

Anonymous poster hash: b21bf...cd2

• Liker 1
Skrevet

Et overoptimistisk syn på singellivet som dekker over et overpessimistisk syn på forhold.

Nei, det er min sannhet :) Kanskje ikke din, men det er hva jeg har erfart etter mange slag i trynet. Man må innse sin begrensning, når man gang på gang blir behandlet dårlig må man sette en strek og ha det bra på egen hånd! Derfor er det riktig for meg å leve i sølibat resten av livet.

Skrevet

Nei, det er min sannhet :) Kanskje ikke din, men det er hva jeg har erfart etter mange slag i trynet. Man må innse sin begrensning, når man gang på gang blir behandlet dårlig må man sette en strek og ha det bra på egen hånd! Derfor er det riktig for meg å leve i sølibat resten av livet.

Keep telling yourself that.

Skrevet

Keep telling yourself that.

Du kan benekte fakta så mye du vil, men jeg gidder ikke få psykiske problemer pga mannfolk. Jeg har bestemt meg for at nok er nok for min helses skyld. Orker ikke fler utro søplemenn. Folk velger forskjellig, deal with it sweetie :)

Skrevet

Jeg et helt enig! Men jeg har ikke mange seriøse forhold bak meg, så kan ikke egentlig sammenligne. Jeg friker ut med en gang, og liker rett og slett ikke å være bundet til noen. Jeg blir bare sliten av det, og jeg trenger mye tid for meg selv.

Men jeg håper dette forandrer seg etterhvert, for jeg ønsker meg jo en familie i fremtiden!

Det er ikke umulig i hvert fall. Jeg var akkurat slik som deg, helt til jeg traff en veldig spesiell person. Elsket å være alene, ikke trenge å ta hensyn til noen, ikke ha noe ansvar for et annet menneskes lykke. Så endte jeg heller opp med å være en slik en som ikke takler å være alene, vil helst bare være med han. Stor forandring med andre ord. Håper å lande et sted midt i mellom etterhvert da. :laugh:

Skrevet

Du kan benekte fakta så mye du vil, men jeg gidder ikke få psykiske problemer pga mannfolk. Jeg har bestemt meg for at nok er nok for min helses skyld. Orker ikke fler utro søplemenn. Folk velger forskjellig, deal with it sweetie :)

Ja, folk velger forskjellig. Du kan jo slutte å velge utro søplemenn som en begynnelse.

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke umulig i hvert fall. Jeg var akkurat slik som deg, helt til jeg traff en veldig spesiell person. Elsket å være alene, ikke trenge å ta hensyn til noen, ikke ha noe ansvar for et annet menneskes lykke. Så endte jeg heller opp med å være en slik en som ikke takler å være alene, vil helst bare være med han. Stor forandring med andre ord. Håper å lande et sted midt i mellom etterhvert da. :laugh:

Håper det skjer med meg også! Ikke at jeg ikke klarer å være alene, men at jeg en dag liker å være i forhold. Må vel bare vente til jeg møter den rette. Men jeg har god tid, og ser på det som en fordel at jeg liker å være alene. Høres så slitsomt ut å ikke takle å være singel!

Skrevet

Ja, folk velger forskjellig. Du kan jo slutte å velge utro søplemenn som en begynnelse.

Jeg er ikke synsk skjønner du så ikke bland deg inn i ting du ikke har greie på lille venn.

Skrevet

Som singel kan man gjøre hva man vil, når man vil, uten å måtte ta hensyn til en sjalu/masete/sur partner. Som singel har man kun sine ting å tenke på og fokusere på, som for eksempel jobben, studiene osv.. Man bestemmer selv over egen økonomi og kan bruke penger til det man vil. Man slipper sexmaset, krangling om husarbeid og økonomi, mye sjalusi, redsel for å bli forlatt osv.. Jeg kunne sikkert ramset opp ennå flere fordeler singellivet har, men dere skjønner poenget mitt.

Jeg snakker av erfaring. Fordi jeg har hatt noen lange forhold og har vært samboer før. Men å være singel er MYE BEDRE og jeg har ingen intensjoner om å innlede et forhold igjen.

Anonymous poster hash: eebfb...338

Jeg tror det er smart å ha gode assosiasjoner til å være alene. Det viser at man har styrken og individualistiske driven til å klare seg på egenhånd. Det er først når man virkelig trives og får sosial fremgang som singel at man kan få positive ting ut av et intimt parforhold. Ellers vil man tendere til å dra hverandre ned.

God tommelfingerregel:

Man skal være sterkere som to enn alene. Den dagen det ikke stemmer er den dagen forholdet ditt har blitt usunt å være i.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...