Gå til innhold

universitetet, ikke levere første utkast?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går nå på universitetet og vi har flere oppgaver som skal inn til forskjellige frister. For eksempel skal det inn et første utkast til en frist nå, og senere den ferdige. Bruker det å være sånn at man ikke kan levere til den "faktiske" fristen hvis man ikke leverer et utkast? Noen som vet noe om dette og hva som er vanlig?

Anonymous poster hash: d0d87...574
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer fra emne til emne, men det jeg stort sett har opplevd er at førsteutkastet er et slags underveiskrav som må oppfylles for å få levere oppgaven/ta eksamen. Men det som kommer inn på førsteutkastet er av veldig varierende kvalitet, jeg har vært borti at noen har levert én side og at andre har levert en tilnærmet ferdig oppgave. Spør foreleser/veileder/fagansvarlig hvis du er usikker på hvordan det er for dere.

Anonymous poster hash: 6ba50...e08
Skrevet

Vet mitt studie må vi levere noko inn på førsteutkast for å få levere den ferdige oppgåva. Det skal også vere mogleg å sjå at vi har jobba litt med førsteutkastet, så kan ikkje berre levere eit tomt dokument eller nokre få linjer. Eg plar levere disposisjonen som førsteutkastet.

Anonymous poster hash: 0c0d1...514
Skrevet

Fullstendig skrivesperre og får ikke kontakt med veileder for å få svar på noen verdens ting. Uff... klarer ikke å formulere noen verdens ting.
ts

Skrevet

Klarer du å levere en disposisjon og eventuelt noen stikkord eller få linjer da? Er ofte ikke så høye krav til første utkast så lenge man leverer noe hvertfall

Skrevet

Klarer du å levere en disposisjon og eventuelt noen stikkord eller få linjer da? Er ofte ikke så høye krav til første utkast så lenge man leverer noe hvertfall

Prøver å sette sammen noe, så jeg i alle fall har prøvd det. Men er ny til dette. Hvordan skal en disposisjon se ut? Er det bare en beskrivelse av oppgaven eller...? Uff. Takk for svar.

Skrevet

Prøver å sette sammen noe, så jeg i alle fall har prøvd det. Men er ny til dette. Hvordan skal en disposisjon se ut? Er det bare en beskrivelse av oppgaven eller...? Uff. Takk for svar.

En disposisjon skal gjerne inneholde en punktvis oppramsing av innhold

1. Innledning + foreløpig problemstilling

2. Hoveddel:

Her bør du beskrive litt om hva du skal skrive om, type tema og innhold. Om du får det til bør du prøve å skrive litt om hvilke sider ved problemstillingen du ønsker å belyse.

- diskusjon

3. konklusjon/oppsummering

Skrevet

En disposisjon skal gjerne inneholde en punktvis oppramsing av innhold

1. Innledning + foreløpig problemstilling

2. Hoveddel:

Her bør du beskrive litt om hva du skal skrive om, type tema og innhold. Om du får det til bør du prøve å skrive litt om hvilke sider ved problemstillingen du ønsker å belyse.

- diskusjon

3. konklusjon/oppsummering

Mange takk! Men skal jeg skrive en slags beskrivelse av innledningen? Og må jeg skrive hva konklusjonen er til slutt? Problemet er at jeg ikke har kommet til en enda... :( helt skriveblokk og panikk.

Skrevet

Mange takk! Men skal jeg skrive en slags beskrivelse av innledningen? Og må jeg skrive hva konklusjonen er til slutt? Problemet er at jeg ikke har kommet til en enda... :( helt skriveblokk og panikk.

Er vel ikke så mye vits å skrive så mye under disse punktene. Viktigere at du prøver å beskrive hva du ønsker å skrive om og hvordan du vil presentere det i oppgaven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...