AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 I helgene og sånt. Det er en grunn til at jeg ikke skal ha barn, for jeg MÅ ha 12 timer pr natt. De fleste barn legger seg vel mellom kl 18 og 20, så skjønner de våkner tidlig. Men hva med å legge de kl 23 i helgene f.eks? Da sover de jo lengre? Anonymous poster hash: a9b1b...a5b 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 Det er ikke nødvendigvis sikkert de sover lenger likevel. Det beste er å gi dem faste sovetider for da får de ofte bedre og mer stabil søvn og man vet gjerne lettere når de skal sove på dagen og. Heller ikke kjekkt og ha små barn som er stuptrøtte oppe om kvelden, da er de bare grinete og masete. Jeg hadde også hoppa på havet om jeg ikke fikk et par timer for meg selv på kvelden i den mest hektisle småbarnstiden. Om du trenger 12 timers søvn bør du oppsøke lege. Det er ikke normalt. Anonymous poster hash: 7e433...8d3 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Barn våkner på den tiden de pleier å våkne, sånn er det med sovevaner Anonymous poster hash: 221de...8db
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Det er ikke nødvendigvis sikkert de sover lenger likevel. Det beste er å gi dem faste sovetider for da får de ofte bedre og mer stabil søvn og man vet gjerne lettere når de skal sove på dagen og. Heller ikke kjekkt og ha små barn som er stuptrøtte oppe om kvelden, da er de bare grinete og masete. Jeg hadde også hoppa på havet om jeg ikke fikk et par timer for meg selv på kvelden i den mest hektisle småbarnstiden. Om du trenger 12 timers søvn bør du oppsøke lege. Det er ikke normalt.Anonymous poster hash: 7e433...8d3 Jeg er sånn, har alltid sovet mye. Ikke noe galt med meg Men jeg skjønner ikke hvorfor barn har så ekstremt mye energi på morgenen. Det har ikke jeg altså. Anonymous poster hash: a9b1b...a5b 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 Ungen her i huset våkner omtrent samtidig uansett når han sovner om kvelden og hvor mange ganger han har våknet. Så å holde ham våken ekstra lenge få håp om å få sove lengre neste morgen hadde vært en ekstremt dårlig plan. Anonymous poster hash: c5d4a...716 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 Selv om du alltid har vært sik kan det likevel være noe galt... Ikke normalt å trenge 12 timer. Men det verste med barn er ikke morgenene men nattevåken. Min hadde kolikk og i flere uker sov jeg Max 3 timer i døgnet. Kan du ikke lever uten 12 timers søvn bør du ikke få barn. Det er også vanlig at de i perioder våknerballerede kl 05, eller er våkne fra kl 01-05 for så å våkne igjen kl 07. Noen spiser annen hver time gjennom hele natta i kanskje 8 mnd. Anonymous poster hash: 7e433...8d3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 Vi gjør det slikt. Legger de 22 tiden i helgene og de sover alltid til 9 og 10, herlig. Og da de var babyer så fikk de mat klokka 6 på morgen, og sov til 9-10 da også, nyyydelig. Mine barn er så greie når det gjelder legging, fordi de legges rundt 20 i hverdagen og vekkes i 7.30 tiden neste dag. De sovner ikke alltid 20 da, kan godt bli over 21, men i ferie og helger så sover de alltid frempå. Det liker vi foreldre. Har aldri vært nazi på soving klokka 19, fordi jeg vil da bruke tid med ungene mine Blir alltid litt overgitt over de som legger barna sine klokka 18....får ikke sett barne tv en gang. Kommer hjem fra barnehagen 17 og rett i seng, nei fyttekatta. SLIKT liv skal aldri jeg ha!!! Anonymous poster hash: 0a663...432 2
Gjest Marmot Skrevet 6. oktober 2013 #8 Skrevet 6. oktober 2013 I helgene og sånt. Det er en grunn til at jeg ikke skal ha barn, for jeg MÅ ha 12 timer pr natt. De fleste barn legger seg vel mellom kl 18 og 20, så skjønner de våkner tidlig. Men hva med å legge de kl 23 i helgene f.eks? Da sover de jo lengre? Anonymous poster hash: a9b1b...a5b Jeg tenkte det samme som deg før jeg fikk barn, men nå som ungen er her, merker jeg at mitt behov for egentid på kvelden er mye, mye større enn behovet for å sove lenge om morgenen. Dessuten er det ikke alle barn det der virker på. 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #9 Skrevet 6. oktober 2013 Egentid?? Da bør man revurdere få barn. Man slutter med egentid når barna kommer. Egentid får du tilbake igjen når de flytter ut, og du selv havner på sykehjem Da snakker vi egentid da.....woop woop, blir lagt klokka 19.30 da og får ikke stå opp igjen før 8-9 neste dag Anonymous poster hash: 0a663...432
Missy1 Skrevet 6. oktober 2013 #10 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg tenkte det samme som deg før jeg fikk barn, men nå som ungen er her, merker jeg at mitt behov for egentid på kvelden er mye, mye større enn behovet for å sove lenge om morgenen. Dessuten er det ikke alle barn det der virker på. Samme her. Og selvom jeg legger småtten ved midnatt så vil han være i full fart 05:00 neste morgen, sånn er han bare. Men barn er forskjellige, noen liker å sove lenge, noen er i full fart før hanen galer, akkurat som oss voksne. Og det er ikke bra å holde små barn våkne for lenge og bryte rutiner på den måten. Overtretthet gjør ikke akkurat barnet mer medgjørlig. Så hvis du ikke vil ofre den ekstremt lange nattesøvnen din så kan du enkelt og greit lavære å få barn
Gjest Marmot Skrevet 6. oktober 2013 #11 Skrevet 6. oktober 2013 Egentid?? Da bør man revurdere få barn. Man slutter med egentid når barna kommer. Jeg har heldigvis ikke sluttet å ta vare på meg selv, selv om jeg fikk barn. Det jeg kaller egentid brukes i praksis til å lese pensum, skrive oppgaver eller ta oppvasken. Men at jeg trenger de timene for meg selv for å være den beste mammaen jeg kan være, legger jeg ikke skjul på. 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #12 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg og trenger 12 timer søvn hver dag. Jeg er 21 år. Anonymous poster hash: 0f5a4...220
Gjest Houdini Skrevet 6. oktober 2013 #13 Skrevet 6. oktober 2013 12 timer? :-O Legge seg kl 12 og våkne 12 på dagen? æh, eller legger dere dere 9 på kvelden og står opp kl 9? Jeg trenger 7-8 timer for å være fullstendig uthvilt, pleier å være 5 til 6 timer.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #14 Skrevet 6. oktober 2013 Egentid og barnefri får en vel når en er på jobb, opptil 8 timer hver dag. Trenger man så utrolig mye mer barnefri da??? Nei, ikke jeg. Vil være med mine barn hvert minutt egentlig, de vokser så fort og vips en dag så trenger de oss ikke mer. Anonymous poster hash: 0a663...432 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #15 Skrevet 6. oktober 2013 12 timer? :-O Legge seg kl 12 og våkne 12 på dagen? æh, eller legger dere dere 9 på kvelden og står opp kl 9? Jeg trenger 7-8 timer for å være fullstendig uthvilt, pleier å være 5 til 6 timer. Legger jeg meg 01:00, så sover jeg til 13:00 glatt. Våkner aldri før 12 uansett hvor tidlig jeg legger meg Anonymous poster hash: 0f5a4...220
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #16 Skrevet 6. oktober 2013 Egentid og barnefri får en vel når en er på jobb, opptil 8 timer hver dag. Trenger man så utrolig mye mer barnefri da??? Nei, ikke jeg. Vil være med mine barn hvert minutt egentlig, de vokser så fort og vips en dag så trenger de oss ikke mer. Anonymous poster hash: 0a663...432 Så du holder ungene oppe alt for sent om kveldene pga dine egne egoistiske behov. Ja det høres ut som en mye bedre morAnonymous poster hash: 3fbf1...d7e 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #17 Skrevet 6. oktober 2013 Egentid og barnefri får en vel når en er på jobb, opptil 8 timer hver dag. Trenger man så utrolig mye mer barnefri da??? Nei, ikke jeg. Vil være med mine barn hvert minutt egentlig, de vokser så fort og vips en dag så trenger de oss ikke mer.Anonymous poster hash: 0a663...432 Om barn er små sover de 12 timer om nattem, de fleste av oss andre sover 8 timer. Da har man 4 timer til rådighet, som man kan bruke på kvelden til egentid, trening, husarbeid og avslapping eller så skal man bruke det på å hikde barna lenger oppe og sove lenger??? Ts sitt alternativ er jo å sove mer, mens andre foretrEkker å bruke tiden på andre ting om kvelden. Selv har jeg behov for å trene etter at barna har lagt seg, og tenker at en person som BARE bruker ALL sin tid på barna i 14-18 år vil bli et ensomt og kjedelig menneske. Var du aldri ute en enste kveld de førate 6 leveårene til dine barn? Hva gjorde du etter at de hadde lagt seg om kvelden siden du mener dette med å beuke egentid er så galt? Satt du og så på at de sov? Hvordan er ditt forhold tul faren om all tiden kun skulle brukes på barna? Forholdet til dine venner? Har du brukt tid på partner, venner, julebord, se dine tv-program, gått på kiono eller middag ute uten barn en jveld ja da er du nemlig like ille som oss andre. Om du ikke hae gjort noe an dette ayntes jeg synd på deg den dagen barna dine ikke trenger deg lenger for da vil du bli tom. Skjønner ikke helt hva innleggene dine har med ts sin sak å gjøre. Anonymous poster hash: 7e433...8d3 1
Meaty Skrevet 6. oktober 2013 #18 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg er heller ikke noe glad i å stå opp tidlig (sånn før 8). Da snakker jeg om på fridager. Hvis jeg våkner så tidlig blir jeg alltid kjempetrøtt utpå formiddagen, uansett når jeg har lagt meg kvelden før. Gutten min på to legger seg mellom 20 og 21. På den måten får vi tid sammen etter han har vært i bhg, før han skal legge seg. Samtidig får jeg og pappaen hans litt tid for oss selv før vi legger oss. De dagene gutten skal i bhg vekkes han kl 7, og er blid som en sol når han får våknet ordentlig. På fridagene våkner han av seg selv rundt kl 9, og er like blid da. Folk må jo finne ut hva som passer best for sitt barn og sin familie, jeg tror ikke det finnes en fasit som passer for alle.
Kassiopeia Skrevet 6. oktober 2013 #19 Skrevet 6. oktober 2013 Legger jeg meg 01:00, så sover jeg til 13:00 glatt. Våkner aldri før 12 uansett hvor tidlig jeg legger meg Anonymous poster hash: 0f5a4...220 Jobber du ikke?
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #20 Skrevet 6. oktober 2013 Når man må vekke et barn om morgenen har det sovet for lite. Syntes det er ganske egoistisk å legge opp døgnryttmen slik at det passer en selv bedre. I vårt hus er det en synd å vekke et sovende barn og noe vi unngår så langt det lar seg gjøre. Barnets søvn går foran min søvn og jeg foretrekker at barnet skal få følge sin ryttme og sove til det våkner av seg selv. Jeg er også et b-menneske, men er som oftest flink og legger meg tidlig for å bli litt mindre trett om morgenen.Anonymous poster hash: 7e433...8d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå