AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 I forgårs på morgen viste monitoren bare høy. Målte med eggløsningspinne på kvelden og den Var positiv. I går morges viste monitor maks (og den pinnen jeg satt i maskina hadde to streker), mens eggløsningspinnen i går kveld var negativ. I dag var monitoren fortsatt på høy men selve pinnen jeg satt inn i maskina hadde bare en strek igjen. Hva skal jeg stole på? Symptomer på eggløsning hadde jeg i forgårs. Alt man lurer på når man er prøver:pAnonymous poster hash: f5b82...873
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 Skrev feil, mente at monitoren i dag fortsatt var på maks.Anonymous poster hash: f5b82...873
Bestee Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Siden testpinnen viste to streker på morgenen i går, men bare en på kvelden vil jeg tolke det som at eggløsning har skjedd en gang mellom de to testene. Dette ble også understreket ved at monitoren viste "maks". Egget er befruktningsdyktig i opptil 24 timer etter at det slippes, så da stemmer det vel også at monitoren skal vise "høy" i dag.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Skrev feil, monitoren viste maks i dag også. Det er derfor jeg er litt forvirret. Hehe.Anonymous poster hash: f5b82...873
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 Er det en monitor som måler temperatur? De er ganske ubrukelige før de har ganske mange sykluser å basere seg på. Å påvise EL ved temperaturmåling er bare mulig etter EL har funnet sted, fordi det er da kroppen har et temphopp. Noen kvinner har en temp-nedgang rett før EL, og det er denne monitorer baserer seg på. Men den må da altså ha et statistisk grunnlag for å være korrekt. Testpinner måler nivå av hormoner i urinen din og er derfor mer pålitelige. Anonymous poster hash: c5fa6...423
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 Nei det er clearblue fertilitetsmonitor, altså urinprøve hver dag. Så monitoren og eggløsningspinnen burde samstemt. Så jeg blir litt forvirret:pAnonymous poster hash: f5b82...873
livelovelaugh Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 Hei, i følge noen at man skal stole på monitoren mer sikrere du kan spørre i CBFM tråd
Bestee Skrevet 7. oktober 2013 #8 Skrevet 7. oktober 2013 Men uansett betyr jo bare én strek på el-test at den er negativ.. Jeg for min del ville vært veldig skeptisk til den monitoren..
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #9 Skrevet 7. oktober 2013 Man skal vel egentlig ikke tolke clearblue pinnene som hører til monitoren så jeg vet ikke helt om de strekene gjelder på samme måte som en vanlig enkel eggløsningstest.Anonymous poster hash: f5b82...873
Kamelia83 Skrevet 7. oktober 2013 #10 Skrevet 7. oktober 2013 For meg er monitoren den jeg stoler mest på. Eggløsningstestene er vanskeligere å tyde, og kan se positive ut uten at de er det. De blir også positive for tidlig i mitt tilfelle. Monitoren vil alltid vise max i to dager, uansett om testen er positiv eller ikke. Så ut i fra testene dine virker det som om du hadde EL på lørdag dag/ettermiddag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå