Gå til innhold

Oppholdstillatelse og statsborgerskap i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har lenge gått i uvisshet om jeg får bli i Norge. Det er snakk om 4 år. Jeg vil ikke utdype det her for folk er ikke så interessert i å lese livshistorien min.

Nå er jeg godt i gang med å søke om statsborgerskap. Og jeg har bodd i Norge i snart 10 år. Jeg er fra Russland.

Selv om ting går mest sannsynlig i orden snart har jeg fortsatt angst for at jeg blir kastet ut av landet. Det er ikke normalt å gå med slike tanker med det er slik det er blitt og jeg vurderer å gå til psykolog fordi dette går utover min hverdag.

Lurte egentlig bare på om det er flere her inne som er eller var i samme situasjon som meg? Kanskje det hjelper meg å bli kvitt angsten min og leve videre og føler meg "trygg" på en måte. At jeg ikke plutselig får brev i posten i fra politet med frist for å forlate landet. Før føltes det "normalt" , nå har jeg er liv her og er forlovet. Er også gravid. Og tenker dårlig tanker om at tenk hvis jeg ikke kan være her likevel. Det er ikke til å forstå for alle men kanskje noen gjør. Setter pris på alle svar :)

Hilsen redd

Anonymous poster hash: 8bda0...e60

Skrevet

Kan ikke så mye om det her. Men får du ikke bli om du gifter deg? Om mannen er norsk. Har 2 russiske veninner som hadde mødre som gifta seg med norske menn og begge to fikk norsk statsborgerskap etter noen år mener jeg å huske.

Skrevet

Jeg har permanent oppholdstillatelse i Norge og har satt i gang prosessen med å søke om norsk statsborgerskap. Så jeg vet at jeg får bli! Det er angsten som sitter igjen ! Redd for å bli sendt ut av landet selv om det er umulig og jeg har gått i uvisshet altfor lenge.

Så jeg trenger ikke gifte meg for å bli her siden det er min mor som var gift her for å bli her, skjønner? Og vi har bodd i Norge i 10 år :)

Anonymous poster hash: 8bda0...e60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...