AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Hallo! Noen her som har prøvd å lage kokosboller selv og vil dele fremgangsmåte, tips og oppskrift? Anonymous poster hash: ef1b6...dd3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 http://may-helen-mittliv.blogspot.no/2013/10/skumboller.html Anonymous poster hash: 22999...00e
Frk. Belle Skrevet 11. oktober 2013 #3 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg har bare lagd skumkake... Blir ikke helt det samme som kokkosboller, men mye av samme smaken og veldig enkelt. De i lilnken over så jo flotte ut, men ganske mye jobb da...
Gjest Anubiel Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 Kokosboller kan du lage med og uten eggehviter. Jeg har kun laget uten eggehviter, etter denne oppskriften: 2 dl vann 4 dl sukker 8 plater gelatin 1 dl kokende vann 2 ts vaniljesukker eller noen dråper vaniljeekstrakt ca 400 g kokesjokolade (lys eller mørk eller blanding) til trekk kokos Kok opp 2 dl vann med sukkeret. La det småkoke til det blir sukkerlake. Det tar rundt 10 minutter. Legg gelatinen i bløt i kaldt vann. Når de har blitt myke, løs de opp i 1 dl kokende vann. Ha sukkerlaken og gelatinvannet i en bolle og pisk kraftig i rundt 15 minutter. Du skal få en veldig tykk, hvit og stiv masse. Lag boller, enten med sprøytepose eller ved å bruke to skjeer på et bakepapir. Du må jobbe litt kjapt så ikke massen blir alt for stiv før du er ferdig. Sett bollene i kjøleskap så de stivner. Smelt sjokoladen i vannbad, ha kokos klar til å rulle bollene i. Dypp bollene i sjokoladen og så i kokos. Oppbevares i kjøleskap og holder seg fint i 3-4 dager. Det kreves en god kjøkkenmaskin som kan stå og piske lenge, men de blir veldig gode! Hvis du bruker en sprøytepose uten tipp, så får du en stor fin åpning som gir perfekt størrelse på bollene
fuksia Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 Det kreves en god kjøkkenmaskin som kan stå og piske lenge, men de blir veldig gode! Dette er veldig sant! Jeg klarte å ødelegge kjøkkenmaskina til mamma når jeg lagde kokkosboller, den ble altfor varm så plastikken rundt vispen smeltet... Men kokkosbollene ble veldig gode da, bare pass på når du visper.
Gjest Keikolina Skrevet 11. oktober 2013 #6 Skrevet 11. oktober 2013 Har lagd skumkake en gang, ble for søtt så unga ikke orka og spise den opp engang
Xmir Skrevet 11. oktober 2013 #7 Skrevet 11. oktober 2013 Husk for all del å ha HELT rent utstyr og unngå plastboller. Klarte å ødelegge en batch på den måten. På runde to brukte jeg en glassbolle som jeg vasket skikkelig nøye før bruk. Når det er sagt så trenger man ikke en kjøkkenmaskin eller termometer. Jeg klarte meg helt fint med håndmikser; den er dog ikke av billigste typen så kan ha noe å si. Men, jeg ser helt klart fordelen med maskin da det var litt kjedelig å stå der. anbefaler disse. de var fantastiske. http://cakeplease.no/oppskrifter/kokosboller/ plommene som blir til overs kan du feks lage iskrem av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå