Gjest Cevita Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Var en tur på legevakta i går, da min samboer ble slått til med balltre på fest og jernstang på vei hjem etter festen i nabolaget natt til i går. Så siden dette er noe vi skal anmelde sa det var helt uforskyldt fra min samboers side, dro vi til legevakta for å bare få det på papiret at vi har vært der når vi skal til politiet på mandag. Så vi ringe legevakta og forklarte kort situasjonen, og de ba oss komme et par timer senere. Der møter vi en lege som presenterer seg som en lege som også har det juridiske på plass ved at han har vært ekspert i masse forsikringsskader osv. Så han vil gjerne ha hele historien, og setter seg ned på dataen sin og bruker mye tid på å få hele historien til samboeren skrevet inn på dataen, og ber så samboer om å lese igjennom for å se om det var riktig. Så sjekker han sårene samboer har fått i bakhodet, og skriver også inn dette. Da var vi ferdige og skulle gjøre opp for oss, så sier legen at han kommer til å ta betalt for det medisinske, og også det juridiske som han skal ta som et lite ekstrabeløp til seg selv. Jeg og samboer ser uforstående på hverandre, siden vi ikke er spesielt vant til at leger plutselig legger på ekstrabeløp på en slik måte, så samboeren min drar fram frikortet han har i lommeboka og spør om han skal betale noe da. Legen ser helt sjokkert ut over at han har frikort (la nok ikke merke til insulinpumpa som stakk ut når han undersøkte samboeren litt tidligere), og begynner å snakke litt med seg selv om hva han gjør nå, skal frikortet dekke det medisinske mens han fremdeles tar betalt for "jussen" (som tydeligvis var å skrive alt som har skjedd inn på dataen), eller hva. Tilslutt sier han at, nei nei siden vi har frikort så får han vel bare ha jobba gratis. Så det endte jo med at vi slapp å betale noe, og vi vet heller ikke hva han egentlig hadde tenkt å kreve fra oss, for han sa aldri noe beløp. Men har leger lov å holde på slik? Hva om vi ikke hadde hatt frikortet? Skulle vi da ha betalt ekstra? Virka jo nesten som om dette i så fall skulle gått svart til legen.... merkelige greier!!
Tabris Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Høres veldig rart ut. Og aldri noe dere burde ha godtatt, hadde han krevd ekstra. Slikt må eventuelt godkjennes på forhånd. Man kan ikke bare starte og gjøre en jobb og så kreve betalt for den etterpå, uten samtykke. 4
Cata Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Enig med Tabris. Høres veldig rart ut, og den type ekstratjeneste som ikke var avtalt på forhånd ville jeg også nektet å betale for. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 Meld fra, så får legen seg et rapp over fingrene. Ulovlige egenandeler er et utbredt problem. http://www.aftenposten.no/helse/article499480.ece Anonymous poster hash: e6568...758 6
Gjest Cevita Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 Se der ja. Ja jeg ble helt satt ut selv. Var glad typen hadde frikort så vi slapp å ta diskusjonen om betalinga. Jeg er litt sånn at jeg har skikkelig respekt for autoriteter, så jeg hadde ikke så veldig lyst til å begynne å krangle med en lege, men fikk på følelsen at han så på meg og samboeren som et par bondetamper som hadde havna i bygdeslagsmål, og nå kunne han tjene litt på oss siden vi antageligvis ikke visste bedre. Tar en telefon til kommunelegen på mandag jeg, bare for å fortelle hva som har skjedd, så kan jo de velge selv hva de vil gjøre videre med saken.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 Det høres veldig rart ut og jeg ville tatt det videre. Jobbe gratis du liksom, alt som kan rettmessig faktureres får de jo refusjonert av staten! Anonymous poster hash: d688e...16c 4
Arlea Skrevet 6. oktober 2013 #8 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg har vært i nesten samme situasjon (skade pga. situasjon som endte i anmeldelse), og selv om de jeg fikk behandling av på legevakta den kvelden fikk høre historien, så ble det aldri nevnt noe om ekstra utgifter på grunn av dette. Når du får behandling av lege skal vel uansett det som hører med til historien om hvordan/hvorfor du ble skadet/syk skrives ned, så lenge det er relevant. Det høres ut som om legen din har forsøk å få det til å høres ut som om undersøkelsen og journalføringen er to forskjellige tjenester han tilbyr, men det blir jo helt feil. 1
SmallTalk Skrevet 6. oktober 2013 #9 Skrevet 6. oktober 2013 Dette høres vanvittig merkelig ut! Ikke rart du stusser på dette... Og det at denne legen har vært innkalt som ekspertvitne i mange forsikringssaker gjør da ikke at han har noen som helst juridiske kvalifikasjoner! Ta for all del den telefonen til kommunelegen på mandag.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #10 Skrevet 6. oktober 2013 Se der ja. Ja jeg ble helt satt ut selv. Var glad typen hadde frikort så vi slapp å ta diskusjonen om betalinga. Jeg er litt sånn at jeg har skikkelig respekt for autoriteter, så jeg hadde ikke så veldig lyst til å begynne å krangle med en lege, men fikk på følelsen at han så på meg og samboeren som et par bondetamper som hadde havna i bygdeslagsmål, og nå kunne han tjene litt på oss siden vi antageligvis ikke visste bedre. Tar en telefon til kommunelegen på mandag jeg, bare for å fortelle hva som har skjedd, så kan jo de velge selv hva de vil gjøre videre med saken. Hva faen. Dette synes jeg er skikkelig ille. De tjener allerede helt rått og så skal han ha svart betaling i tillegg?? Her må du ikke ringe kommunelegen, du MÅ sende skriftlig klage!! Makan til utnyttelse Anonymous poster hash: 4a370...f4d 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #11 Skrevet 6. oktober 2013 Han der virker som han har noen svin på skogen. Rapporter det som noen nevner leger oppe. Jeg er sikker på at det er ulovlig det han forsøkte å gjøre. Anonymous poster hash: 403bd...5dd 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #12 Skrevet 6. oktober 2013 Typen min ble knivstukket. De skulle ikke ha betalt for å høre på noen historie.Er faktisk litt greit at de vet sånn ca hva som har skjedd. veldig merkelig vis legen begynner : vil du fortelle meg hva som har hendt for 90 kr ekstra? Synes også det er rart dere måtte vente så lenge. Hodeskader kan være ganske alvorlige. selv om de ikke ses på utsiden. Anonymous poster hash: 214e6...d7b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #13 Skrevet 6. oktober 2013 Rapporter! For en skrulling. Hadde det skjedd meg hadde jeg ledd ham rett opp i trynet. Makan..! Anonymous poster hash: e600e...953 1
FruLuna Skrevet 6. oktober 2013 #14 Skrevet 6. oktober 2013 Høres ut som han driver med noe litt på kanten, ja. Dessuten skal ikke leger ta avhør, det er politiets jobb, legen skal dokumentere skader og behandle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå