Gå til innhold

Hva spiser dere til frokost og lunsj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere til frokost og lunsj?

Jeg skal kutte ned på karbohydrater i form av brød/knekkebrød, og sliter med å finne gode alternativer til de typiske brødmåltidene. Det må være enkelt å lage, og lett å spise på skolen.

Det eneste jeg kommer på er egg, salat og middagsrester. Men trenger flere forslag:)

Anonymous poster hash: 44cb2...053
Videoannonse
Annonse
Gjest Dorosseru
Skrevet

Ostekjeks med pålegg er supergodt. Taffel tomatost ferdigskivet legges to og to skiver oppå hverandre på ett smurt bakepapir også inn i mikroen til de blir sprø. Kjempegodt med smør og falukorv på, eller tomatpesto og skinke!

Skrevet

Speltlomper med kokt egg, laks og litt majones. Nom nom

Speltlomper kan man omtrent ha hva som helst i ;-)

Anonymous poster hash: b58f9...4a6

Skrevet

Frokost spiser jeg yoghurt fra yoplait(dobbel 0%), har i noen valnøtter, og tar en gulrot og thermokoppen med te i hånda:P Jeg er ikke noe frokostmenneske dessverre(blir dårlig), men om du ikke plages med det ville jeg nok satset på en litt større frokost, eller spist et mellommåltid mellom frokost og lunsj.

Til lunsj kan jeg lage en salat, f.eks. isbergsalat, ruccola, agurk, mais, rødløk... og pittelitt oljebasert dressing. Så har jeg proteiner; reker, egg, tunfisk, kylling eller skinke som regel.

Eller grove lomper/lefser med fyll:) Middagsrester er også kanon!

Anonymous poster hash: 3495a...717
Skrevet

Yoghurt naturell med kanel er god frokost.

Til lunsj spiser jeg kanskje fiskeburger, suppe, skinke eller egg (:

Anonymous poster hash: 2b309...f50
Skrevet

Jeg spiser ikke ekstremt lavkarbo, men lever på et karboredusert kosthold. Til frokost spiser jeg en skive rugbrød (35g) med smør, 6 skiver kalkunpålegg og et speilegg. Ellers spiser jeg havregrøt og lager dette på 35 gram havregryn, 2, 5 dl vann og tilsetter 100 gram cottage cheese. 10 hakkede mandler og kanel. Dette holder meg god og mett og det er proteinrikt. Til luunsj spiser jeg enten kylling, laks eller hjemmelagde karbonader med salat, 1 ss dressing og noen nøtter.

Anonymous poster hash: 2134d...b98

Skrevet

Spiser havregrøt til frokost (40 gram + 1 dl melk og 1 dl vann). Tar på kanel, sukrin og kalorifri pannekake-sirup. Til lunsj blir det kanskje 2 skiver, eller egg/frukt.

Anonymous poster hash: 17fc2...2d7
Skrevet

Til frokost spiser jeg som regel Skyr, samt et par knekkebrød fra Korni med makrell i tomat på. Spiser noen knekkebrød fra Korni med makrell i tomat eller leverpostei på til lunsj. Spiser også en del egg, eggerøre, omelett osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Det varierer hvor god tid jeg har og hvor sulten jeg er, men som oftest blir det en

smoothie

knekkebrød

egg

havregrøt med frukt eller bær oppå, kanskje kesam

oppskåret frukt/grønt

skyr

cottage cheese, helst med oppskåret eple, valnøtter og kanel

Som regel en del vann og litt kaffe til.

Jeg pleier å lage meg to typer smoothier, enten med yoghurt naturell/mager kesam, frossen banan, frosne bær, litt linfrø/valnøtter eller havregryn. Alt etter hva jeg har i skapet. Yoghurten, bærene og bananen "må" være med for min del. Den andre lager jeg av vann, hampfrø, frossen banan og ananas og en del fersk spinat. Om du har alt i skapet tar det ikke lang tid å lage disse og det går veldig greit å ta de med i en sånn shaker"-boks om du har en sånn.

Anonymous poster hash: f4cc0...bf0
Skrevet

Jeg spiser ikke ekstremt lavkarbo, men lever på et karboredusert kosthold. Til frokost spiser jeg en skive rugbrød (35g) med smør, 6 skiver kalkunpålegg og et speilegg. Ellers spiser jeg havregrøt og lager dette på 35 gram havregryn, 2, 5 dl vann og tilsetter 100 gram cottage cheese. 10 hakkede mandler og kanel. Dette holder meg god og mett og det er proteinrikt. Til luunsj spiser jeg enten kylling, laks eller hjemmelagde karbonader med salat, 1 ss dressing og noen nøtter.

Anonymous poster hash: 2134d...b98

Håper du får hjelp av legen din.....

Anonymous poster hash: 8f804...09f

Skrevet

Jeg veksler mellom:

- Mager vaniljekesam med 30 g müsli i

- Knekkebrød med makrell i tomat/kyllingpålegg/mager salami med agurk, paprika eller avokado på

- Proteinpannekaker

- Havregrøt

- Speltlomper med kyllingskinke

- Tunfisksalat

Skrevet

Spiser havregrøt til frokost (40 gram + 1 dl melk og 1 dl vann). Tar på kanel, sukrin og kalorifri pannekake-sirup. Til lunsj blir det kanskje 2 skiver, eller egg/frukt.

Anonymous poster hash: 17fc2...2d7

Kalorifri sirup...? Kva inneholder denne då? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...