AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Når høres jeg sikkert ut som en tenåringspike men jeg er 25 og har begynt å få problemer med huden. Jeg har knapt brukt noen produkter før så jeg er ute på dypt vann med dette her. Først; hvilken hudtype har jeg? Det bestemmer vel hvilke produkter jeg bør bruke. Har fått høre jeg har kombinasjonshud, men kombinasjon av HVA? Jeg blir fort fet i pannen og på nesen, samtidig som jeg flasser i kinn, panne og nese. Jeg føles også litt stram i huden når jeg kommer ut av dusjen, særlig i kinna. Det jeg trenger mest er en ny fuktighetskrem. Den jeg har nå er fra priori og synes den gjør fint lite annet enn å gi solfaktor:\ Har prøvd meg på rens og serum fra MD Formulations, men det gjorde egentlig fint lite. Brukte opp flaskene og var nada forskjell... Tenker jeg drøyer med sminke-delen... Anonymous poster hash: 1ac97...f1e
Kiarapus Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 Når høres jeg sikkert ut som en tenåringspike men jeg er 25 og har begynt å få problemer med huden. Jeg har knapt brukt noen produkter før så jeg er ute på dypt vann med dette her. Først; hvilken hudtype har jeg? Det bestemmer vel hvilke produkter jeg bør bruke. Har fått høre jeg har kombinasjonshud, men kombinasjon av HVA? Jeg blir fort fet i pannen og på nesen, samtidig som jeg flasser i kinn, panne og nese. Jeg føles også litt stram i huden når jeg kommer ut av dusjen, særlig i kinna. Det jeg trenger mest er en ny fuktighetskrem. Den jeg har nå er fra priori og synes den gjør fint lite annet enn å gi solfaktor:\ Har prøvd meg på rens og serum fra MD Formulations, men det gjorde egentlig fint lite. Brukte opp flaskene og var nada forskjell... Tenker jeg drøyer med sminke-delen... Anonymous poster hash: 1ac97...f1e Kombinasjons hud er når man har både tørr, fet og normal hud. Altså som du forklarer her at du har flekker her og der som er tørre. Hvis du er hovedsaklig er interessert i å få fuktighet til huden å få glatt fin hud så har jeg aldri vært borti en bedre krem til det enn denne; http://webshop.bodyshop.no/detaljer/98330/vitamin-e-intense-moisture-cream Den gir så god fuktighet at jeg bruker å drite i at jeg tåler Vitamin E dårlig! Den er for god til å ikke brukes!
Gjest Daenerys Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Høres ut som at du har oljete t-sone, tørre kinn (og dermed kombinasjonshud), samt at du er fuktfattig siden du føler deg stram i maska. Problemet ditt er jo hvordan huden føles, så jeg tror jeg ville investert i en god skrubb og en god fuktmaske for å få gitt den tørre huden pleie. Rens er ikke noe som ligger på huden, så den gjør ikke store forskjellen akkurat nå. Serum er kanskje mer nyttig akkurat nå om du har uren hud eller andre problemer, men for meg høres det ut som at du først må ha kontroll Jeg kan ikke anbefale deg noen fuktighetskrem siden jeg selv har fet-normal kombinasjonshud og ikke sliter med tørr hud, men jeg tror du må fokusere på tørr og fuktfattig-delen.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Kombinasjons hud er når man har både tørr, fet og normal hud. Altså som du forklarer her at du har flekker her og der som er tørre. Hvis du er hovedsaklig er interessert i å få fuktighet til huden å få glatt fin hud så har jeg aldri vært borti en bedre krem til det enn denne; http://webshop.bodyshop.no/detaljer/98330/vitamin-e-intense-moisture-cream Den gir så god fuktighet at jeg bruker å drite i at jeg tåler Vitamin E dårlig! Den er for god til å ikke brukes! Glatt og fin hud hadde vært et stort pluss ja Klødde meg nettopp i pannen og det drysa tørre flak på skjorta... ew:P Men kan se om jeg ikke finner en liten boks med den kremen så jeg kan teste:) Høres ut som at du har oljete t-sone, tørre kinn (og dermed kombinasjonshud), samt at du er fuktfattig siden du føler deg stram i maska. Problemet ditt er jo hvordan huden føles, så jeg tror jeg ville investert i en god skrubb og en god fuktmaske for å få gitt den tørre huden pleie. Rens er ikke noe som ligger på huden, så den gjør ikke store forskjellen akkurat nå. Serum er kanskje mer nyttig akkurat nå om du har uren hud eller andre problemer, men for meg høres det ut som at du først må ha kontroll Jeg kan ikke anbefale deg noen fuktighetskrem siden jeg selv har fet-normal kombinasjonshud og ikke sliter med tørr hud, men jeg tror du må fokusere på tørr og fuktfattig-delen. Har prøvd meg på hjemme-laget skrubb etter anbefaling på en blogg; olivenolje og salt/sukker. Funket greit på å fjerne rødheten jeg hadde i kinnene en stund, og det kom ikke tilbake. Nei, rens var kanskje ikke noen god investering siden jeg ikke er plaget med direkte kviser og slikt. Hender jeg får utbrudd men heller lite. Serumet jeg hadde gjorde jo nada:\ Pluss at huden ble super ømfintelig og flammende rød om jeg prøvde å smøre den med noe fuktighetskrem, så lot til slutt være:\ Åh, hvorfor må dette være så komplisert Jeg trenger jo bare en fuktighetskrem:P Anonymous poster hash: 1ac97...f1e
Kiarapus Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 Glatt og fin hud hadde vært et stort pluss ja Klødde meg nettopp i pannen og det drysa tørre flak på skjorta... ew:P Men kan se om jeg ikke finner en liten boks med den kremen så jeg kan teste:) Anonymous poster hash: 1ac97...f1e Skriv ned navnet på den kremen, og så går du innom nærmeste bodyshop å ber om å få en tester av den. Du kan få med deg test på alle produktene de har. Så da får du teste om du liker den før du kjøper den Du kan be om å få tester på andre kremer de har også hvis du har lyst til å prøve noen andre
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #6 Skrevet 7. oktober 2013 Skriv ned navnet på den kremen, og så går du innom nærmeste bodyshop å ber om å få en tester av den. Du kan få med deg test på alle produktene de har. Så da får du teste om du liker den før du kjøper den Du kan be om å få tester på andre kremer de har også hvis du har lyst til å prøve noen andre Oh, lurt:) Det skal jeg gjøre, skal til byen i morra. Men så trenger jeg kanskje et nytt serum, noen som har et å anbefale? Skulle også hatt en primer, det har jeg aldri brukt før. Anonymous poster hash: 1ac97...f1e
Kiarapus Skrevet 7. oktober 2013 #7 Skrevet 7. oktober 2013 Oh, lurt:) Det skal jeg gjøre, skal til byen i morra. Men så trenger jeg kanskje et nytt serum, noen som har et å anbefale? Skulle også hatt en primer, det har jeg aldri brukt før. Anonymous poster hash: 1ac97...f1e Da kan du jo spørre om du kan få testere på disse også; Serum; http://webshop.bodyshop.no/detaljer/89256/nutriganics-smoothing-serum Og her er en primer som du kan bruke på de fete områdene; http://webshop.bodyshop.no/detaljer/67048/skin-primer-matte-it Og primer til de tørre områdene; http://webshop.bodyshop.no/detaljer/67047/skin-primer-moisturise-it
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #8 Skrevet 7. oktober 2013 Dette er min nye besettelse, trial pack er kjempebillig og de er gode for sensitiv hud, gjør ikke huden fet, men fukter tørre partier bra: http://nordic.paiskincare.com/index.php?main_page=product_info&cPath=7&products_id=11 Anonymous poster hash: 06f96...5ca
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #9 Skrevet 8. oktober 2013 Da kan du jo spørre om du kan få testere på disse også; Serum; http://webshop.bodyshop.no/detaljer/89256/nutriganics-smoothing-serum Og her er en primer som du kan bruke på de fete områdene; http://webshop.bodyshop.no/detaljer/67048/skin-primer-matte-it Og primer til de tørre områdene; http://webshop.bodyshop.no/detaljer/67047/skin-primer-moisturise-it En primer til hvert område ja... burde ant meg Dog, blir jeg da usikker på åssen primer jeg skal bruke i pannen da? Den er fet OG flasser... Skal nå uansett sjekke ut kremen, serumet og primer'ene og be om å få prøver på dem:) Anonymous poster hash: 1ac97...f1e
Kiarapus Skrevet 9. oktober 2013 #10 Skrevet 9. oktober 2013 (endret) En primer til hvert område ja... burde ant meg Dog, blir jeg da usikker på åssen primer jeg skal bruke i pannen da? Den er fet OG flasser... Skal nå uansett sjekke ut kremen, serumet og primer'ene og be om å få prøver på dem:) Anonymous poster hash: 1ac97...f1e Nei da, det er ikke noe vanskelig. Du tar bare den for tørr hud på de tørre flekkene, og den for fet hud på de fete flekkene Men du sier du flasser, er det lenge siden du har tatt en god peeling? Tror det ville ha hjulpet mot akkurat flassingen iallefall. For tørr hud i seg selv er jo bare tørt, mens flasser man så har man jo tydlig en del overflødige døde hud celler der man flasser. Jeg ser det selv at jeg begynner å flasse i pannen når det er for lenge siden jeg har tatt meg en skikkelig skrubb og en god ansiktmaske Endret 9. oktober 2013 av Kiarapus
Gjest BabyBlue Skrevet 9. oktober 2013 #11 Skrevet 9. oktober 2013 Du har nok oljete til kombinert hudtype med fuktfattig hudtilstand. Det vil si at du er genetisk betinget når det gjelder de oljete områdene, men den fuktfattige tilstanden er noe du fint kan ordne opp i bare du begynner å bruke produkter som tilfører fukt Det at man føler at huden er stram, spesielt etter en dusj, er ofte et tegn på at man mangler fukt. Oljete områder er mer tricky enn fuktfattig hud, men jeg kan anbefale deg å bruke både serum og fuktighetskrem som gir fukt for å motvirke stram og flassete hud. Også kan pudder og primer brukes for å jobbe mot oljete hud. Vet at Hourglass lager en god primer mot oljete hud, men husker ikke helt navnet på den...
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #12 Skrevet 10. oktober 2013 Nei da, det er ikke noe vanskelig. Du tar bare den for tørr hud på de tørre flekkene, og den for fet hud på de fete flekkene Men du sier du flasser, er det lenge siden du har tatt en god peeling? Tror det ville ha hjulpet mot akkurat flassingen iallefall. For tørr hud i seg selv er jo bare tørt, mens flasser man så har man jo tydlig en del overflødige døde hud celler der man flasser. Jeg ser det selv at jeg begynner å flasse i pannen når det er for lenge siden jeg har tatt meg en skikkelig skrubb og en god ansiktmaske Er peeling det samme som skrubb? For jeg har prøvd å koke i hop min egen med olivenolje og sukker. Men synes ikke det hjalp så mye på flassinga, det hjalp derimot på rødheten i kinna, og det kom ikke tilbake. Men nå har jeg ikke flassa siden jeg begynte med den fuktighetskremen som ble anbefalt lengre opp her(jeg fikk jo prøver på dem og bestemte meg for å kjøpe serumet og kremen). Du har nok oljete til kombinert hudtype med fuktfattig hudtilstand. Det vil si at du er genetisk betinget når det gjelder de oljete områdene, men den fuktfattige tilstanden er noe du fint kan ordne opp i bare du begynner å bruke produkter som tilfører fukt Det at man føler at huden er stram, spesielt etter en dusj, er ofte et tegn på at man mangler fukt. Oljete områder er mer tricky enn fuktfattig hud, men jeg kan anbefale deg å bruke både serum og fuktighetskrem som gir fukt for å motvirke stram og flassete hud. Også kan pudder og primer brukes for å jobbe mot oljete hud. Vet at Hourglass lager en god primer mot oljete hud, men husker ikke helt navnet på den... Har funnet en fuktighetskrem for den tørre huden, og ser ut til å funke greit(i alle fall bedre enn den jeg hadde fra priori), serum har jeg også skaffa meg:) Men tenkte jo også på primer som du sier, men vil helst ikke ha for mange produkter å forholde meg til for da vet jeg at jeg blir lei og slutter å bruke dem:P Kan man foresten bruke primer uten å bruke foundation? For foundation blir neste steg på lista. Den jeg har er fra Match, roll-on greie. Legger seg i alle små furer og linjer... Bleh. Anonymous poster hash: 1ac97...f1e Anonymous poster hash: 1ac97...f1e
Kiarapus Skrevet 10. oktober 2013 #13 Skrevet 10. oktober 2013 Er peeling det samme som skrubb? For jeg har prøvd å koke i hop min egen med olivenolje og sukker. Men synes ikke det hjalp så mye på flassinga, det hjalp derimot på rødheten i kinna, og det kom ikke tilbake. Men nå har jeg ikke flassa siden jeg begynte med den fuktighetskremen som ble anbefalt lengre opp her(jeg fikk jo prøver på dem og bestemte meg for å kjøpe serumet og kremen). Har funnet en fuktighetskrem for den tørre huden, og ser ut til å funke greit(i alle fall bedre enn den jeg hadde fra priori), serum har jeg også skaffa meg:) Men tenkte jo også på primer som du sier, men vil helst ikke ha for mange produkter å forholde meg til for da vet jeg at jeg blir lei og slutter å bruke dem:P Kan man foresten bruke primer uten å bruke foundation? For foundation blir neste steg på lista. Den jeg har er fra Match, roll-on greie. Legger seg i alle små furer og linjer... Bleh. Anonymous poster hash: 1ac97...f1e Anonymous poster hash: 1ac97...f1e Tjaa, altså man kan vell si at det har noe samme effekt iallefall Poenget er å få skrubbet bort døde hudceller. Hvis du skal bruke noe hjemmelaget så er det ingen ting som slår å skrubben ansiktet med vanlig gammeldags kaffegrut! Både min mor og min mormor bruker det, og de har den glatteste huden jeg noen gang har kjent! Til og med min mormor på over 80 har silkemyk hud! :O Så bra du ble fornøyd med kremen og serumet! :) Min samboer sliter også med tørr hud, så jeg fikk smøre på han litt av den hudkremen for ett par dager siden, og han er også kjempe fornøyd Næh, det er ikke noe grunn til å legge primer uten å legge foundation. Primer er bare ett underlag som skal gjøre huden til ett "rent lerret" for foundationen, og da er det ikke noe grunn til å bruke kun primeren
irislily Skrevet 10. oktober 2013 #14 Skrevet 10. oktober 2013 Kjøp Decleor Night balm til de tørre partiene i ansiktet! Jeg bruker å ta den på før jeg legger meg, på partier som er tørre/irriterte, den er så herlig, Den lindrer også hvis du er sår i huden (f.eks av tørr vinterhud osv)
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #15 Skrevet 10. oktober 2013 Tjaa, altså man kan vell si at det har noe samme effekt iallefall Poenget er å få skrubbet bort døde hudceller. Hvis du skal bruke noe hjemmelaget så er det ingen ting som slår å skrubben ansiktet med vanlig gammeldags kaffegrut! Både min mor og min mormor bruker det, og de har den glatteste huden jeg noen gang har kjent! Til og med min mormor på over 80 har silkemyk hud! :O Så bra du ble fornøyd med kremen og serumet! :) Min samboer sliter også med tørr hud, så jeg fikk smøre på han litt av den hudkremen for ett par dager siden, og han er også kjempe fornøyd Næh, det er ikke noe grunn til å legge primer uten å legge foundation. Primer er bare ett underlag som skal gjøre huden til ett "rent lerret" for foundationen, og da er det ikke noe grunn til å bruke kun primeren Ja ok:) Da tror jeg at jeg holder meg til hjemme-mekka utgave enn så lenge siden flassinga forsvant bortimot med kremen:) Kaffe grut? Eeew:P Men jeg drikker ikke kaffe da, men kanskje jeg skal driste meg til å prøve når jeg reiser hjem til gamlingene til jul:P Okay, så er ikke vits med primer uten foundation, men det bruker jeg jo bare når jeg skal noe ekstra, fest eller noe. Den foundation jeg har nå var grei når den var ny men... ja:P Kjøp Decleor Night balm til de tørre partiene i ansiktet! Jeg bruker å ta den på før jeg legger meg, på partier som er tørre/irriterte, den er så herlig, Den lindrer også hvis du er sår i huden (f.eks av tørr vinterhud osv) Nattkrem? Tja, kanskje etterhvert:) Hørt mange anbefale den. Anonymous poster hash: 1ac97...f1e
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #16 Skrevet 29. oktober 2013 Hey folkens, vet ikke om noen av dere følger tråden lengre, men gjør et forsøk før jeg oppretter ny:P Er veldig fornøyd med serumet og fuktighetskremen fra bodyshop!:D Har bortimot slutta med flassing, kan se litt tendenser her eller der, men det er ikke mye. Blir ikke så fet i panna og på nesa lengre heller, er en liten forbedring men er ikke borte. Så nå tenkte jeg å prøve meg på en foundation. Drøyer litt med primer til jeg ser åssen foundation blir uten først. Men det er jo så mye å velge i! Og så er de jo snakk om BB cream, CC cream og hva det nå er for noe alt sammen. Hjelp:P Anonymous poster hash: 1ac97...f1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå