AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Er det noen som har erfaring med dette; Du har en venninne som er grei nok og som gjerne vil være venn med deg, men som du har opplevd har spurt om ting som du synes er for privat. Og for ikke å være uhøflig så svarer du selv om spørsmålet har invadert din intimsfære. Hun er grei nok å "henge ut med" ute på byen og spise et godt måltid ute sammen med, men nå unngår man det fordi man ikke kan styre om hun vil komme med nærgående spørsmål. Sier dere i fra at nei det vil jeg ikke snakke om for det er privat? Anonymous poster hash: 238b4...8df
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 Selvsagt må man si i fra om dette. Noen man desverre også si i fra på en direkte måte til for at vedk. skal forstå det. Selv om du kan synes det er ubehagelig å gjøre det, så er det mye bedre enn å bare droppe hele vennskapet tvert. Da får jo ikke denne personen en mulighet til å endre uvanene sine.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Selvsagt må man si i fra om dette. Noen man desverre også si i fra på en direkte måte til for at vedk. skal forstå det. Selv om du kan synes det er ubehagelig å gjøre det, så er det mye bedre enn å bare droppe hele vennskapet tvert. Da får jo ikke denne personen en mulighet til å endre uvanene sine. Men jeg er redd hun vil bli sur. Det skal man ikke se bort i fra! Fint å høre om folks erfaringer med dette. Er det noen som har opplevd at vedkommende tar det ille opp om man setter grenser for hva man vil svare på? Anonymous poster hash: 8d25d...df2
Cata Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Tror aldri det har vært nødvendig for meg å si fra om sånt, men ville ikke hatt noen problemer med å si:"Du, dette har jeg ikke lyst til å svare på for det er litt for privat for meg."
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 Du trenger jo ikke svare du kan jo styre samtalen over på noe annet, og så om hun spør igjen så sier du det som det er at det vil du ikke fortelle.Anonymous poster hash: b74eb...18e 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 Hva slags forhistorie har du med denne venninnen? Er det bare en bekjent venn eller en venninne som du har hengt en del med? Anonymous poster hash: 8fb53...deb
Mushroom Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 For meg så kommer det ann på spørsmålet og hvor nær jeg er personen Har en tendens til å pynte litt på sannheten hvis det er ting jeg ikke vil svare ærlig på.. F.eks hvis venner spør om hvordan det går mellom meg og han jeg 'holder på med', svarer jeg bare at det går greit. Men sannheten er at han gjør meg emosjonelt ustabil og jeg vil egentlig ha han til helvete ut av livet mitt, men det er så vanskelig ettersom han alltid klarer å lure meg tilbake inn i hans klør.. Føler at å svare "greit" passer til de fleste spørsmål.
Adalin Skrevet 6. oktober 2013 #8 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg ville sagt noe sånt som "Unnskyld, men dette vil jeg helst ikke snakke om" eller at jeg ikke ønsker å svare på slike spørsmål. Det er selvfølgelig ikke noe man i grunn skal trenge å unnskylde seg for, men det virker som et litt mildere svar både for den som sier det og den som får høre det. Fortsetter derimot den andre personen å grave kan man si at det er noe han/hun ikke har noe med.
Adalin Skrevet 6. oktober 2013 #9 Skrevet 6. oktober 2013 Men jeg er redd hun vil bli sur. Det skal man ikke se bort i fra! Fint å høre om folks erfaringer med dette. Er det noen som har opplevd at vedkommende tar det ille opp om man setter grenser for hva man vil svare på? Anonymous poster hash: 8d25d...df2 Blir hun sur så er hun kanskje ikke så mye å beholde heller tenker jeg da... Man må jo selv få bestemme hva man vil svare på. Har ikke opplevd at noen har tatt det ille opp direkte med meg nei, men har hørt at det ble snakket om bak ryggen min. Syns det var og fortsatt er lavmål av vedkommende, men det gjør ikke meg noe hverken nå eller da. Sier mer om vedkommende enn om meg. Noen ting har man bare ikke noe med, men det er mange som tydeligvis har vanskelig for å forstå det.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #10 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg ser ikke problemet. Si ifra, og hvis hun blir sur så er hun ikke venninnen for deg. Mine tre bestevenninner får ingen intime detaljer fra meg (bortsett fra når vi er DYPT nede i vinflaska, men det er bare små morsomme historier, aldri utlevering av noen). De forteller alt til meg, og jeg forteller lite tilbake. Når jeg møter nye mennesker som åpner seg lett og tror at jeg gjør det samme sier jeg bare "a lady never kisses and tells". Anonymous poster hash: 85561...87b 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #11 Skrevet 6. oktober 2013 Hvor blir det av ts? Anonymous poster hash: 8fb53...deb
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #12 Skrevet 6. oktober 2013 Blir hun sur så er hun kanskje ikke så mye å beholde heller tenker jeg da... Man må jo selv få bestemme hva man vil svare på. Har ikke opplevd at noen har tatt det ille opp direkte med meg nei, men har hørt at det ble snakket om bak ryggen min. Syns det var og fortsatt er lavmål av vedkommende, men det gjør ikke meg noe hverken nå eller da. Sier mer om vedkommende enn om meg. Noen ting har man bare ikke noe med, men det er mange som tydeligvis har vanskelig for å forstå det. Det er en liten komplikasjon også; hun er nemlig en av mine naboer og jeg må leve med henne lenge og regne med å støte på henne titt og ofte. Anonymous poster hash: 8d25d...df2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #13 Skrevet 6. oktober 2013 Det er en liten komplikasjon også; hun er nemlig en av mine naboer og jeg må leve med henne lenge og regne med å støte på henne titt og ofte. Anonymous poster hash: 8d25d...df2 Jo, men det er ingen lov som sier at naboen har krav på å vite alt! Anonymous poster hash: 58d70...ccb
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #14 Skrevet 6. oktober 2013 For meg så kommer det ann på spørsmålet og hvor nær jeg er personen Har en tendens til å pynte litt på sannheten hvis det er ting jeg ikke vil svare ærlig på.. F.eks hvis venner spør om hvordan det går mellom meg og han jeg 'holder på med', svarer jeg bare at det går greit. Men sannheten er at han gjør meg emosjonelt ustabil og jeg vil egentlig ha han til helvete ut av livet mitt, men det er så vanskelig ettersom han alltid klarer å lure meg tilbake inn i hans klør.. Føler at å svare "greit" passer til de fleste spørsmål. OK Kan nevne at spørsmålene jeg reagerte på har med hvordan jeg og min mann ordner oss praktisk på et visst område i livet samt spørsmål om min nettopp voksne datter. I tidligere samvær med damen så stemplet hun mitt forhold til min datter som dårlig og det er jeg ikke enig i selv om jeg og min datter har hatt våre motsetninger. Men vil derfor altså ikke diskutere min datter med henne eller snakke om noe som angår meg og min mann. Anonymous poster hash: 8d25d...df2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #15 Skrevet 6. oktober 2013 Jo, men det er ingen lov som sier at naboen har krav på å vite alt! Anonymous poster hash: 58d70...ccb Nei, enig! Men da risikerer jeg kanskje en dritsur og hevngjerrig nabokjerring rundt meg her om jeg sier i fra. Anonymous poster hash: 8d25d...df2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #16 Skrevet 6. oktober 2013 Hva slags forhistorie har du med denne venninnen? Er det bare en bekjent venn eller en venninne som du har hengt en del med? Anonymous poster hash: 8fb53...deb Det er en nabodame som er singel (+ ufør)Hun har vel bodd i borettslaget her om lag her halve tiden av det vi har gjort. Vi har bare dratt ut og gjort koselige ting som å gå på restaurant sammen av og til. Jeg regner henne ikke som en nær venninne. Men kanskje har hun fått det for seg at vi er litt mere venninner enn vi egentlig er (fra min side) Er vel selv ikke typen som har en bestevenninne. Jeg er mer typen som i tillegg til å være gift også er bestevenner med min mann + min datter. Anonymous poster hash: 8d25d...df2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #17 Skrevet 6. oktober 2013 Åja. Nei hvorfor skal du bruke tid på kafe og sånt med henne da? Det er bedre å skygge banen helt, så får hun bare bli sur. Anonymous poster hash: 8fb53...deb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå