Gå til innhold

Kaster dere pinne/ball med hunden deres?

Anbefalte innlegg

Gjest Kendall
Skrevet

Ja, det før jeg. Hunden min er leken og full av energi, men når jeg kaster pinne så henter han den ikke tilbake til meg, da må jeg løpe etter den og det ser sikkert veldig rart ut 😂

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, Kendall skrev:

Ja, det før jeg. Hunden min er leken og full av energi, men når jeg kaster pinne så henter han den ikke tilbake til meg, da må jeg løpe etter den og det ser sikkert veldig rart ut 😂

Hahaha, samma her 🙊🙊 føler meg litt mongo selv også ;) men var hos hundetrener og der var pinner og all kasting strengt forbudt. Kan skjønne om det gjelder hver dag i flere timer om gangen, men 1-2 dager i uka på hundens eget initiativ må vel gå fint? 

Anonymkode: f4ff2...315

Skrevet

For er hysteri!

Kaster mye ball med hunden. Somregel så kommer hun med ballen selv og vil leke. Kjempeglad og ivrig hund. Handler ikke om å aktivisere henne på en lett måte - hunden er med på jobb hver dag og er veldig aktiv. Hun har rett og slett lyst til å leke. Så slarker hun ut på sofaen etterpå. Svært lite stresset hund.

Anonymkode: 42011...e12

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For er hysteri!

Kaster mye ball med hunden. Somregel så kommer hun med ballen selv og vil leke. Kjempeglad og ivrig hund. Handler ikke om å aktivisere henne på en lett måte - hunden er med på jobb hver dag og er veldig aktiv. Hun har rett og slett lyst til å leke. Så slarker hun ut på sofaen etterpå. Svært lite stresset hund.

Anonymkode: 42011...e12

Må innrømme jeg er litt enig. Denne hundetreneren mente også hunden skulle få velge hvor vi skulle gå tur også, siden vi bestemmer så mye over den ellers. Der mista hun meg litt altså. 

Hunden min er (/virker) også vært lite stresset. 

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må innrømme jeg er litt enig. Denne hundetreneren mente også hunden skulle få velge hvor vi skulle gå tur også, siden vi bestemmer så mye over den ellers. Der mista hun meg litt altså. 

Hunden min er (/virker) også vært lite stresset. 

Men gjør vi ikke det da? Bestemmer nesten alt på hunden sine vegne?

Skrevet
8 timer siden, Portvinpiken skrev:

Men gjør vi ikke det da? Bestemmer nesten alt på hunden sine vegne?

Jo, men hva er så galt med det? De er jo så og si hjelpesløse uten oss. Og de er vel vant/avlet opp til det? Så du mener hunden har vondt av at man "bestemmer" over hunden? Når det er sagt - ingen har fri vilje, verken mennesker eller dyr;) Jeg forstod rett og slett ikke tankegangen der, nen opplys meg gjerne.

Min får sove hvor den vil, har ulike leker og tyggebein. Får være grenser for hvor mye vi skal dulle med dem. Merker at min blir usikker når jeg ikke viser hvor vi skal gå, om hun ikke får snurten av noe veldig godt.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
På 6.10.2013 den 11.30, milco skrev:

Jeg har skaffet meg en nydelig valp som er veldig sosial og leken. Vi har hatt det mye moro med å kaste pinne og ball. Men så kommer en kamerat av meg og sier at det må jeg ikke finne på å gjøre! Jeg trigger visst jaktinnstinktene og han mener hunden "dreper" pinnen/ballen når han heter og lever den til meg....

Er det virkelig så ille?!? Jeg trodde alle kastet pinne til hunden sin...

Vi gjorde det og angret etterpå :) Hunden har blitt et helt fantastisk individ på alle måter, men når det kommer til pinner eller ball, har han vært helt hysterisk og blokkert ut alt annet til tider. 

Ville fokusert på å lære hunden og hente ting og levere det tilbake. Det går an å leke rolige leker som også gir en god oppdragelse samtidig :) Så da har jeg lært det til neste hund jeg skal ha. Selv om jeg håper jeg har min gamle i hundre år til ❤️ 

Skrevet

Jeg, og foreldrene mine kaster lekene hennes ja. Det virker jo som hun liker det. Hun bjeffer og logrer og kommer selv med lekene som hun vil vi skal kaste. Føler ikke at hun har mye til jaktinstinkt. Hun løper opp til katter og pinnsvin, men bare for å lukte og hilse. Gjør det så og si daglig på hennes initiativ. (Shih tzu)

Anonymkode: 4880f...da0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...