Gå til innhold

Kjøpt leilighet og oppvaskmaskina lekker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjørt to vasker i oppvaskmaskina, og nå lekker det vann ut under den og ut på gulvet! Merka ikke noe første gangen. Kommer ikke sånn kjempe mye vann. Men nå var jeg på kjøkkenet samtidig som jeg hadde den på og det kom vann ut! Hva gjør jeg nå? :( Er det mitt ansvar eller kan jeg kreve noe erstatning fra de som bodde her før? Bodd her en uke..

Anonymous poster hash: e1624...4aa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er alt, alt, alt for lite til å kreve noe av selger. :rolleyes:

Anonymous poster hash: cedab...105
  • Liker 4
Skrevet

OK, er det lekkasje når du skrur på stengekran? (den lille på selve kjøkkenkranen) Om det er lekkasje når maskinen går, ville jeg sjekket den svarte eller grå gummilisten (pakningen) rundt maskindøren, evt om døra lukker skikkelig. Sørg for å tørke opp skikkelig. Maskinen representerer ikke mange kronene, men det gjør evt nytt gulv og demont av kjøkken innredning.

-lykke til

Kjørt to vasker i oppvaskmaskina, og nå lekker det vann ut under den og ut på gulvet! Merka ikke noe første gangen. Kommer ikke sånn kjempe mye vann. Men nå var jeg på kjøkkenet samtidig som jeg hadde den på og det kom vann ut! Hva gjør jeg nå? :( Er det mitt ansvar eller kan jeg kreve noe erstatning fra de som bodde her før? Bodd her en uke..

Anonymous poster hash: 00cf6...0d7
Skrevet

Dette er alt, alt, alt for lite til å kreve noe av selger. :rolleyes:

Hvis ikke annet er opplyst om, skal vel ting være i orden.

Hør med megler du.

Anonymous poster hash: 4dd00...6a7

Skrevet

Hvis ikke annet er opplyst om, skal vel ting være i orden.

Hør med megler du.

Anonymous poster hash: 4dd00...6a7

Og hva skal man kreve av selger her mener du? Heving, prisavslag? :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Ofte står det noe i annonsen/kontrakten at selger ikke erkjenner garantiansvar for hvitevarer som følger med, stod det noe om det når du kjøpte leiligheten?

Anonymous poster hash: 621a8...45d
Skrevet

Nei det stod ikke noe om dette noe sted. Fikk ikke det opplyst eller noe. Er også en del andre sånne småting i leiligheten, begynner bare å bli lei av alle småting. For tilsammen blir det jo litt jobb. Men første gang jeg flytter hjemmefra så vet ikke helt hva man skal forvente. Nå har jeg hvert fall fått hjelp til å ta ut hele oppvaskmaskinen og ser på gulvet at det er ikke første gang det har vært vått her. Men TROR vi fant noe av feilen. Så har en test med oppvaskmaskinen nå. Drypper litt fortsatt men ikke like mye heldigvis.

Skrevet

OK, er det lekkasje når du skrur på stengekran? (den lille på selve kjøkkenkranen) Om det er lekkasje når maskinen går, ville jeg sjekket den svarte eller grå gummilisten (pakningen) rundt maskindøren, evt om døra lukker skikkelig. Sørg for å tørke opp skikkelig. Maskinen representerer ikke mange kronene, men det gjør evt nytt gulv og demont av kjøkken innredning.

-lykke til

Anonymous poster hash: 00cf6...0d7

TS: Det er kun lekkasje når maskinen står på med vann. Har av den krana ellers. Har tatt av og på de gummilistene, og sjekka litt av hvert. Tror vi fant feilen, men drypper litt fortsatt så kanskje ikke. Men får følge med videre. Takk for svar :)

Skrevet

TS: Det er kun lekkasje når maskinen står på med vann. Har av den krana ellers. Har tatt av og på de gummilistene, og sjekka litt av hvert. Tror vi fant feilen, men drypper litt fortsatt så kanskje ikke. Men får følge med videre. Takk for svar :)Anonymous poster hash: e1624...4aa

Antagelig en pakning el som har hoppet av. Kan faktisk ha skjedd når dere rotet rundt i flytteprosessen, så her er det bare å bestille rørlegger på egen regning.

Anonymous poster hash: 32e8b...4a5

Skrevet

Småting når man kjøper må man regne med. Alt i dag blir solgt ‹‹som den er››.

Skrevet

Antagelig en pakning el som har hoppet av. Kan faktisk ha skjedd når dere rotet rundt i flytteprosessen, så her er det bare å bestille rørlegger på egen regning.

Anonymous poster hash: 32e8b...4a5

TS: Vi har ikke rotet rundt med den under flytteprosessen, den er integrert i leiligheten :) Men regner med vi har fått det til, ellers blir det ut med den en gang til!

Skrevet

Tips: Dra på Elkjøp og kjøp en ny :P

Da jeg skulle overta leiligheten min, overtok jeg integrert ovn, kjøleskap, oppvaskmaskin, og en vaskemaskin inne på badet. Men vaskemaskinen begynte å lekke rett før jeg flyttet inn. Ikke noe rart i det, den var jo årevis gammel, og mye brukt av de forrige eierne.

Da dro vi og kjøpte en ny en på salg på Elkjøp. Problem løst.

Sånn er det bare med hvitevarer - de varer ikke evig.

Hadde du fått muggproblemer i leiligheten din hadde det vært noe helt annet.

Anonymous poster hash: 438ca...c1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...