Gå til innhold

Hvor lang tid bruker dere på å fjerne hår(leggene) epilator?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er litt nybegynner når det gjelder å fjerne hår med epilator (SILK EPIL). Jeg bruker sikkert 30 min. pr. legg, og føler at jeg må "kjøre" den mot håretningen, for at hårene skal nappes ut. Det resulterer gjerne i ingrodde hår. Har prøvd å epilere med hårene, men føler at hårene ikke blir nappet bort.

Så nå lurer jeg på hvor lang tid dere bruker på å fjerne hårene på en legg og hva dere gjør for å fjerne hårene(hvilken vinkel og retning dere holder epilatoren) på best mulig måte? Hvor lange er hårene ders når dere epilerer dere?

Er det noe jeg har godt glipp av, eller tar det bare så lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til å begynne med brukte jeg også laaang tid, nå tar hver legg ca. 5 minutter. Jeg tar hårene med en gang de begynner å kjennes ut som skjeggstubber, blir de lengre tar det en evighet å bli kvitt de. Jeg epilerer (heter det det?) mot hårene. Med hårene funker dårlig for meg. Noen inngrodde hår blir det, men de pirker jeg løs og napper ut med pinsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meningen at man skal gjøre det mot hårene. Les bruksanvisningen! :wink:

Det tar jo litt tid i begynnelsen når du har masse hår på leggene. Men etterhvert blir hårene tynnere og lar seg lettere fjerne.

For å unngå inngrodde hår er det lurt å skrubbe/peele både før og etter hårfjerning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Hvorfor ikke bruke høvelen for å ta bort de verste hårene, for så å begynne å bruke epilatoren to dager etter, for da har hårene begynt å komme ut igjen. Da slipper du problemet med lange hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar!

Jeg prøvde å fjerne hårene da de var på sjeggstubbstadiet, men da lot de seg ikke nappe ut. Så jeg trodde at de måtte være lenger. Men hvordan klarer du å fjerne de på 5 min? Har du lite hårvekst eller er det på sjekkstubstadiet at det går så fort?

Har lånt epilatoren av en venninne av meg, og bruksanvisningen lå ikke med, så jeg spør sikkert om ting som ville stått beskrevet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo også an på hvor mye hår du har på leggene. (hvor lange de er) og hvis du har brukt epilator en stund, blir det færre og mykere hår, altså det går fortere.

Jeg bruker ca 5 min på hver legg.

Lykke til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg skulle slenge på et lite spørsmål her; gjør det veldig vondt? har vurdert å skaffe meg en slik, men så er jeg ikke så altfor glad i smerte :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Den jeg har lånt av venninnen min heter silk epil fra Braun. Koster rundt 500-600 kr tror jeg. Det kan du finne ut ved å gå feks. elkjøp sine hjemmesider.

Første gangen syntes jeg det var så vondt at jeg ga bort min egen epilator, noe jeg angrer på i dag. Siden jeg faktisk vurderer å gå til inkjøp av en ny, pga. at det er deilig å shave seg hver annen dag. Men det lugger ganske godt. Andre gangen begynte det å gå bedre og bedre og på slutten var jeg så bedøvet at jeg ikke kjente noe smerte mer. Men folk har forskjellig smerte terskel, smerte er jo litt relativt. Prøv å låne den av noen du kjenner først, så slipper du å kaste penger ut av vindu om du skulle synes at smerten er helt uutholdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg har lånt av venninnen min heter silk epil fra Braun. Koster rundt 500-600 kr tror jeg. Det kan du finne ut ved å gå feks. elkjøp sine hjemmesider.

Første gangen syntes jeg det var så vondt at jeg ga bort min egen epilator, noe jeg angrer på i dag. Siden jeg faktisk vurderer å gå til inkjøp av en ny, pga. at det er deilig å shave seg hver annen dag. Men det lugger ganske godt. Andre gangen begynte det å gå bedre og bedre og på slutten var jeg så bedøvet at jeg ikke kjente noe smerte mer. Men folk har forskjellig smerte terskel, smerte er jo litt relativt. Prøv å låne den av noen du kjenner først, så slipper du å kaste penger ut av vindu om du skulle synes at smerten er helt uutholdelig.

Ja, første gangen gjør skikkelig vondt, men jo lenger hår, jo vondere er det. Etter at du har brukt den noen ganger, blir hårene mykere og færre. Da gjør det ikke så vondt lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg opplever at hårene ikke blir nappet ut når de er forkorte. Epilatoren får liksom ikke skikkelig tak. Kan hende at det bare er slik for meg? SÅ jeg må ha litt lengde, 1cm, for at jeg skal kunne fjerne de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør såklart litt vondt de første gangene, men man venner seg til det. Med min epilator(Braun) fulgte det med et barberhode, et nybegynner og et vanlig. Og to gelepakker til å kjøle ned huden med. Men de har jeg sluttet å bruke nå. Hårene må ha litt lengde før de lar seg nappe ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Solstråle

Sier bare én ting:

AU! :evil:

Jeg kjøpte en epilator og brukte den i flere uker fordi folk sa at smerten ville gå over etterhvert. Det gjorde den ikke! Jeg foretrekker ett minutts barbering annenhver dag framfor det monsteret som nå er trygt plassert på dynga. Det er virkelig helt uutholdelig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes epilator er helt greit jeg, og så vondt gjør det ikke. Vi skal da klare å føde barn, litt nipping i leggen burde vi tåle! :ler:

Jeg synes det gjør mye mindre vondt hvis jeg har dusjet rett før. Og min epilator har en sånn kjøledings som settes på så huden blir litt bedøvet av det. Det verste er på skinneleggen, så jeg blir ferdig med den først.

Bør kanskje nevne at svigermor synes det er "dyrisk vondt", er jo mulig "smerten" oppfattes forskjellig av forskjellige mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg sverger til laser for all hårfjerning. Da er det borte for godt, man slipper problemer som inngrodde hår mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...