Gå til innhold

Høres dette lurt ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gå ned i vekt etter flere års sykdom. Spiser alt for mye dritt og beveger meg for lite, det vanlige altså. Men nå vil jeg ned til en vekt/kropp jeg faktisk trives med!

Men så er det hvordan jeg skal gjøre dette da, med tanke på trening.

Tenker egentlig å trene kondisjon fram til jeg har nådd den vekta/kroppen jeg vil ha og så begynne å trene styrke for å få mer definerte muskler. Hørtes dette greit ut?

Anonymous poster hash: e2330...570

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men vil tro at du bør trene både styrke og kondisjon. Med muskler forbrenner du mer fett, og vil dermed gå raskere ned i vekt. Trener du bare kondisjon, vil det heller slite på kroppen/musklene du har for lite av? Som sagt, jeg er ingen ekspert, men vil anta at det lureste er å kombinere begge to.

Anonymous poster hash: c2109...c60

Skrevet

Enig med siste taler. En kombinasjon vil være mye mer effektivt.

Anonymous poster hash: 97b30...690
Gjest Coolaid
Skrevet

Det ideelle er å både trene styrke og kondisjon. Men det er ikke sikkert at det passer for deg. Velg aktiviteter som du syns er gøye eller som du tror kan bli det. Kanskje du får behov for å forandre det etter hvert når du kommer i form. Glem alt "treningsmas" som du leser om i aviser, på nett, høre av andre som de forteller deg at du bør gjøre. Det er det samme hva du gjør i din situasjon, bare du velger noe som blir lystbetont og holder deg aktiv over lang tid.

Du vet best selv og lærer på veien.

Dette klarer du garantert, lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...