AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #1 Skrevet 5. oktober 2013 Når man har testet positiv, ringer man til fastlegen sin? Og hva sier man? "Jeg er gravid, kan jeg få en time?"Anonymous poster hash: 84c36...019
Gjest Mupsi Skrevet 5. oktober 2013 #3 Skrevet 5. oktober 2013 Bare ring og si at du skulle gjerne skulle hatt en time hos legen for å ta en graviditetstest, ikke verre enn det
Gjest vilma2000 Skrevet 5. oktober 2013 #4 Skrevet 5. oktober 2013 Du trenger ikke å ta en graviditetstest til hos legen, den du tok hjemme er like sikker. Du kan ringe fastlegen og si at du er gravid og gjerne vil komme inn til første kontroll i uke 8-9. Da kan du også søke fødeplass og hendvisning til ordinær ultralyd. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #5 Skrevet 5. oktober 2013 Bare ring og si at du skulle gjerne skulle hatt en time hos legen for å ta en graviditetstest, ikke verre enn det Hva i all verden er poenget med det? Anonymous poster hash: 7c77c...db8 2
Gjest Mupsi Skrevet 5. oktober 2013 #6 Skrevet 5. oktober 2013 Hva i all verden er poenget med det? Anonymous poster hash: 7c77c...db8 Hva? Legetime? Jeg har i allefall syntes det har vært greit med en legetime for å snakke litt på forhånd/etterhånd av svaret på prøven er og hva som skal skje videre.
Teriyaki Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 Hva? Legetime? Jeg har i allefall syntes det har vært greit med en legetime for å snakke litt på forhånd/etterhånd av svaret på prøven er og hva som skal skje videre. Første svangerskapskontroll er vanlig å ta mellom uke 7-11. Dette kommer litt an på hvor man har fastlege. Å dra til legen for en graviditetstest er unødvendig da testen man bruker hjemme er like bra. At man skulle ha behov for å snakke med legen om det blir jo en annen sak, men dette er altså samtaler som i utgangspunktet er vanlig å ta samtidig som første svangerskapskontroll. Bor ts på en stor plass så er det ikke sikkert fastlegen har kapasitet til å ta "en ekstra" svangerskapsrelatert time når det strengt tatt ikke er nødvendig.
sjøhest Skrevet 6. oktober 2013 #8 Skrevet 6. oktober 2013 Er bare å ringe men de kommer ikle til å ta graviditetstest av deg. Det har du jo allerede gjort. Men kanskje de setter deg opp på en time litt frem i tid for kontroll og utfylling av skjemaer.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #9 Skrevet 6. oktober 2013 Graviditetstestene hos legen er like sikre som den du har tatt hjemme. Anonymous poster hash: 3cbb8...e57
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #10 Skrevet 6. oktober 2013 Med mindre du har en tilstand som krever ekstra oppfølgning i et svangerskap, så er det lite de gjør på legekontoret så tidlig. Anonymous poster hash: b2e13...224
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #11 Skrevet 6. oktober 2013 Med mindre du har en tilstand som krever ekstra oppfølgning i et svangerskap, så er det lite de gjør på legekontoret så tidlig. Anonymous poster hash: b2e13...224 Jepp, jeg forklarte på telefon at jeg hadde en sykdom som (ofte kan)kreve endring av medisiner(fordi man ellers har høyere risiko for spontanabort eller fosterskader) - og fikk da blodprøve i tillegg til den vanlige testen jeg selv hadde tatt endel av hjemme. I tillegg til sjekking av blodprøver for de medisinene jeg eventuelt måtte endre på. Men ikke noe mer enn det, ordinær time ble uansett satt opp til normal tid som hos alle andre - var kun de tingene som relaterte seg til min spesifikke sykdom og graviditet som ble sjekket før. Anonymous poster hash: 52e34...94b
Teeny Skrevet 6. oktober 2013 #12 Skrevet 6. oktober 2013 (endret) Er gravid i 11. Uke, men ikke vært til legesjekk enda. Gyn ba meg vente til uke 12-14. Men man kan sikkert gå tidligere om man trenger det. Endret 6. oktober 2013 av Teeny
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #13 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg sa det ja, at jeg testet positivt..Anonymous poster hash: 01d31...057
lykkestor Skrevet 6. oktober 2013 #14 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg ringte å sa at jeg hadde testet positiv på to tester og gjerne ville bestille en time. Ikke verre enn det
Stinelin Skrevet 6. oktober 2013 #15 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg fikk time litt tidlig, siden jeg ville ha henvisning til tidlig UL i uke 12.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå