Gå til innhold

Kan en psykoterapeut (eller annen type terapeut) tjene godt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg studerer for tiden psykologi, og drømmer om å bli psykolog men statistikken er grusom, alt annet går greit men alt som har med mate å gjøre er jeg en katastrofe. Sliter så forferdelig med dette.Vurderer nå å prøve å bli behandler/terapeut på en annen mate, men vil dette bety mye dårligere lønn, problemer med å skaffe pasienter?

Kan en terapeut som ikke er psykolog tjene godt?

Anonymous poster hash: c83a6...d78
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok til en viss grad det ja, hvis en psykolog har vært psykolog I 10 år og jobber innen det offentlige vil jeg tro vedkommende tjener 4-500.000 I året, noe sånt kan nok en psykoterapeut også ligge på. Men tviler på at en psykoterapeut kan tjene over 600 000 I året.

Skrevet

Tror nok til en viss grad det ja, hvis en psykolog har vært psykolog I 10 år og jobber innen det offentlige vil jeg tro vedkommende tjener 4-500.000 I året, noe sånt kan nok en psykoterapeut også ligge på. Men tviler på at en psykoterapeut kan tjene over 600 000 I året.

Veldig feil. Det du snakker om er startlønn for nyutdannede psykologer (etter profesjonsutdannelsen). De fleste psykologer blir psykologspesialister, og minstelønn er 600.000.

Det er dessverre ikke så enkelt å bli psykolog i Norge, og tilgangen til masterstudiet i Danmark har blitt strammet inn veldig. Jeg tror du har flere gode muligheter til å tjene det som er "normal" lønn med annen type utdanning som er nært relatert. Noen velger å utdanne seg som gestaltterapeuter.

Anonymous poster hash: 9f810...2cb

• Liker 1
  • 7 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.10.2013 den 22.55):

Veldig feil. Det du snakker om er startlønn for nyutdannede psykologer (etter profesjonsutdannelsen). De fleste psykologer blir psykologspesialister, og minstelønn er 600.000.

Det er dessverre ikke så enkelt å bli psykolog i Norge, og tilgangen til masterstudiet i Danmark har blitt strammet inn veldig. Jeg tror du har flere gode muligheter til å tjene det som er "normal" lønn med annen type utdanning som er nært relatert. Noen velger å utdanne seg som gestaltterapeuter.

Anonymous poster hash: 9f810...2cb

Psykoterapeut er ikke en beskyttet tittel, og alle kan kalle seg det. Det blir aldri utlyst stillinger for alternative behandlingsformer. Skal du jobbe som det må du drive selv, og er avhengig av fornøyde kunder og nok kunder. 

Anonymkode: d6d14...727

Skrevet

Ville heller blitt sosionom med videreutdanning i psykisk helsearbeid da. Tror du kan knekke koden med matte og statistikk, men går det ikke selv om du prøver litt hver dag, men går det ikke så går det ikke

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har denne tråden 2300 visninger og 4 svar?

Anonymkode: f8381...1f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...