AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #1 Skrevet 5. oktober 2013 Mitt barn sovner ofte ikke før både 23.30 og av og til er hun våken helt til 01... Står opp mellom 6.50 og 7.30 i ukedagene, avhengig av min turnus. I helgene sover hun stort sett til 8-9. Hun virker ikke trett etter å ha vært våken lenge, ligger i senga å leser eller hører på musikk. Trenger ikke en 10-åring mer søvn?Anonymous poster hash: 6c928...b79
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #2 Skrevet 5. oktober 2013 Oi, jeg trodde min 10-åring sover lite jeg, men det er mer enn din. Jenta vår legger seg kl 21 (det prøver vi i alle fall på, men hun drøyer ofte til 21.30), og så har hun i alle år hatt store problemer med å sovne om kvelden. Det varierer hvor lang tid det tar, men i helgene kan hun vandre opp på do til kl 23 og senere. Nå er jeg usikker på hvor lang tid det tar i ukedagene for hun har sluttet å komme opp og jeg går ikke inn til henne før jeg legger meg etter kl 23, og da sover hun i alle fall. Nå i høstferien var hun våken en kveld jeg la meg halv ett. Når det er skoledager står hun opp 07. I ferier og helger sover hun gjerne til 10, så da får hun jo sovet ut. problemet er bare at da blir hun mindre trøtt om kvelden igjen og sirkelen er i gang.. så konklusjonen er vel a det varierer hvor mye søvn de trenger, men man skulle jo tro at 8 t er minimum, gjerne 9-10? Anonymous poster hash: 78f5b...ed5
sommermor Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Så godt å høre at det er andre med 10 år gamle barn som er lik min.Her sovner hun somregel i 22 tiden på hverdagene,jeg har henne i seng rundt 21-21.30. Jeg vekker henne mellom 07.15 og 07.30 på skoledager.Så hun får jo endel timer med søvn. Jeg trodde det bare var min jente som sovnet seint,men nå ser jeg at hun sovner jo ikke så seint likevel.Kanskje det har med alderen å gjøre?.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Min tiåring er i seng litt over åtte, sovner før ni og er oppe litt før sju. Får hun mindre søvn enn det så blir hun slapp og utilpass, så vi følger stort sett samme rytme i helgene. Dvs at hun legger seg litt senere, men sovner fortere. Anonymous poster hash: f7cd8...5b0
Lillie Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 Husker at gutten min hadde en periode i 10-årsalderen der han sov litt mindre enn tidligere. Ikke slik som dattera di, men nå har han også hatt mye behov for søvn siden han var liten. Men han sov nok rundt 8-9 timer kanskje. Nå er han noen år eldre, og tenåring. Han er tilbake i sovemodus (sover like mye som lillesøstera si) Glad i å sove, og slår gjerne til med 11-12 timer, spesielt da i helgene.
Veggdyret Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 Husker jeg begynte å lese "voksenbøker" da jeg var 11 år og de var gjerne så spennende at jeg lå og leste til 2-tiden på natten. Hadde ingen problemer med å komme meg opp på morgenen og klare å følge med gjennom skoledagen allikevel. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 Jenta vår på 10 er i seng rundt 21.30 på hverdagene. Sjelden hun legger sovner, ligger gjerne lenge og leser. I tillegg er ikke storesøsken på nabosoverom så særlig hensynsfulle. Må hale henne opp ca 7.15 når det er skoledager. Fridager legger hun seg senest mulig. Jeg legger meg da rundt 23.00 og ofte er vi i seng samtidig. Skulle gjerne ha hatt henne i seng tidligere alle dager, men hun er et lite b-dyr (i motsetning til meg). Anonymous poster hash: 76248...b9c
vimsefrøken Skrevet 6. oktober 2013 #8 Skrevet 6. oktober 2013 Min 10 år gamle datter legger seg mellom 20:30-21:30 i ukedagene, og aldri senere enn 22 i helgene. Hun våkner av vekkerkl 07:00 om morgenen i ukedagene, mens hun i helgene fint kan sove helt til 09:30 innimellom. Jeg tror det er veldig individuelt hvor mye søvn man trenger. Min datter har alltid trengt mye søvn, og legger hun seg senere er hele dagen etter ødelagt. Hun burde nok egentlig fulgt det legge seg 20:30 i ukedagene mer, men pga sene treninger med aktiviteter, rekke å gjøre lekser osv, blir det ofte til at vi ikke rekker det innen 21:30. Merker at hun er mye blidere på morgenen når hun har lagt seg noenlunde tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå