Gå til innhold

Funnet katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer var på tur med vår hund da vi hørte katteskrik. Så vi så godt etter, plutselig så begynner typen bare å løpe fordi han ser en katt som sitter fast i fotballnetting på utsiden av banen. Den hadde tvinnet seg godt inn og rundt halsen så hadde ho tvinna det godt rundt at jeg nesten ikke fikk fingeren under der. Siden vi bodde rett borti der, så måtte jeg stå igjen for å prøve å hjelpe den mens han hentet saks. Fikk heldigvis reddet denne stakkars pusen. Men nå finner vi ikke eieren. Tok den med hjem fordi den var i sjokk. Den bare holdt rundt meg og ville ikke slippe.

Men nå som den har vært inne på rommet våres så har den fått et sånt... på en måte, litt apati. At den er like gyldig. Den er stiv i bakbeina/hofta.. Når ho står stille så vingler ho veldig. Så jeg lurer kanskje på om ho kan ha fått for lite luft til hjernen og kanskje fått en skade?!

Jeg og samboer har ikke nok penger til å dra til dyrlegen med henne da det ikke er våres katt og våres ansvar. Vi har prøvd i 4 timer å finne eieren, uten hell. Jeg vil jo hjelpe denne søte her. Men hva annet skal jeg gjøre?

Utrolig herlig og kosete katt. Første den gjorde da han kom seg løs var nesten å hoppe på meg og klamre seg fast og la hodet under haka mi og bare lå helt stille. Siden vi har 2 voksne katter, 3 kattunger + en hund har vi ikke plass eller kattedo ledig. Tror ho også kan ha urinveisinfeksjon, siden ho tisset i dag og det luktet INTENST, aldri luktet noe mer ille enn det der. Det stinker i hele huset...

Noen som kan hjelpe?
Har snakket med ei fra dyrebeskyttelsen. Men ho anbefaler å holde ho hos oss så lenge vi kan. Fordi dem hadde det helt fult og ho hadde syke katter hos ho. Så ho kunne ikke ta ho imot.. :-/ Gjør meg trist.. Fordi jeg mistet nettopp kattemoren til de 3 kattungene, så vil ikke se flere dyr dø nå... Er nok med det..

Skrevet

Kan du ikke ta kontakt med en veterinær og høre med dem om de kan hjelpe. Er ikke sikkert at de krever at dere skal betale noe som helst, men de kan kanskje hjelpe dere med å få tak i eier og å sjekke at alt står bra til med katten.

Gjest Funky Punk
Skrevet (endret)

Det er gratis og få scannet etter chip, så det er jo en start iallefall

Endret av Funky Punk
  • Liker 3
Skrevet

Skriv på Facebook og del med alle, på alle sider som har noe med deres sted å gjøre.

Ellers ser det ut som du bor i Østfold (Pgs skivemåten), bor du nærme Moss kan du levere katten på jæløy dyreklinikk eller Moss dyreklinikk gratis.

• Liker 2
Skrevet

Problemet er at jeg har ikke lappen.. Jeg har ingen til å kjøre meg(siden det er så langt ditt) går heller ingen busser siden der dyrlegen er, er det bare skolebusser som går. osv.. Så jeg får ikke gjort noe annet.

Skrevet

Skriv på Facebook og del med alle, på alle sider som har noe med deres sted å gjøre.

Ellers ser det ut som du bor i Østfold (Pgs skivemåten), bor du nærme Moss kan du levere katten på jæløy dyreklinikk eller Moss dyreklinikk gratis

Jeg har delt det overalt på facebook, der jeg kan dele det osv! Men har ikke hatt hell enda.

Skrevet

Sjekk om noen etterlyser katten på dyrbar.no, og heng opp lapper, annonser i avis osv

• Liker 1
Skrevet

Sjekk om noen etterlyser katten på dyrbar.no, og heng opp lapper, annonser i avis osv

Sjekket overalt. Men vet jo ikke hvor lenge den har sitti fast heller.

Skrevet

Oppdatering:

Katten har det ikke bra. Men vi har fortsatt ikke funnet eieren.

Er vel ikke noen på tangen i Vikersund som savner en pus som ikke har vært hjemme i dag?

Det hadde vært litt greit å vite det. For denne katten vil bli avlivet, i følge dyrlegen så er det det beste for katten. Dette er utrolig trist! For jeg mistet min katt på nesten samme måte og den døde under et døgn seinere. Så vil ikke se denne pusen dø heller. Det takler jeg ikke så godt nå at det skal skje 2 ganger på en mnd...

Katten er svart og gule flekker overalt. Men mest svart. På haka har den en rett strek, den ene siden er gul og andre svart. Utrolig herlig pus, kosete og snill.

Hvis ingen eier dukker opp i morgen, så har vi ikke noe annet valg enn å avlive ho. Pga skadene og vi har ikke råd til operasjon osv som skal til for å få den frisk. Derfor hadde det vært greit å få tak i eieren så fort som mulig! Vi får bare vente å se!

Skrevet

Kan ikke dyrebeskyttelsen dekke operasjon? Jeg vet at menge av dem som jobber der er ekstremt imot avlivning hvis det ikke er høyst nødvendig, så du kan jo ringe dem og spørre?

Anonymous poster hash: c5da1...50d
  • Liker 1
Skrevet

Har du vært til dyrlegen med den siden dyrlegen sier den bør avlives??? I mine ører (uten at jeg har sett hvordan katten faktisk er) så høres det jo rett og slett ut "bare" som en katt i sjokk. De kan bli slik apatisk.

Kontakt dyrebeskyttelsen igjen. De vil helt sikkert være behjelpelig på en eller annen måte. Kanskje kan de dekke operasjon? De har mest sannsynligvis også chip-leser, så de kan kanskje komme til deg for å scanne katten for chip.

Lag en liten annonse med kort informasjon om hvordan katten ser ut og at dere har tatt den inn og leter etter eier. Legg den i postkassen til alle rundt der dere fant katten. Noen vet helt sikkert hvor den holder til! Jeg syns overhode IKKE noe om å gå å avlive andre sine katter bare noen timer etter at den er funnet, så lenge den ikke er påkjørt og 90% dø allerede.

• Liker 2
Skrevet

Har du vært til dyrlegen med den siden dyrlegen sier den bør avlives??? I mine ører (uten at jeg har sett hvordan katten faktisk er) så høres det jo rett og slett ut "bare" som en katt i sjokk. De kan bli slik apatisk.

Kontakt dyrebeskyttelsen igjen. De vil helt sikkert være behjelpelig på en eller annen måte. Kanskje kan de dekke operasjon? De har mest sannsynligvis også chip-leser, så de kan kanskje komme til deg for å scanne katten for chip.

Lag en liten annonse med kort informasjon om hvordan katten ser ut og at dere har tatt den inn og leter etter eier. Legg den i postkassen til alle rundt der dere fant katten. Noen vet helt sikkert hvor den holder til! Jeg syns overhode IKKE noe om å gå å avlive andre sine katter bare noen timer etter at den er funnet, så lenge den ikke er påkjørt og 90% dø allerede.

Det er vi som ser katten. Og jeg hadde ei på besøk i går, og ho så også at den hadde vondt. Den var ikke bare i sjokk. Men dyrlegen mener at det kan være at siden den ikke har fått nok oksygen til hjernen kan bli permanent skade på hjernen. Jeg har ringt og det er fult opp overalt i nærheten her. Hvis den har en chip hos dyrlegen etterpå, så får vi jo funnet eieren. Men så lenge den er umerket er det nesten umulig å finne dem. Siden det er rett før lønning her, så har jeg ikke noe stort jeg kan gjøre! Er en tid i mnd der jeg bare har råd til oss selv og sånn. Så kan ikke ha dyre utgifter for en katt som ikke er min. Kanskje litt dumt å sånn. Men jeg har andre ting å sette først..

Jeg har også hørt rundt om det er noen som vil ta henne og ta vare på henne, men det er ingen som vil og har mulighet. Og jeg har huset fult av dyr, så jeg har ikke plass til å beholde hennes dessverre. Eller så skulle jeg hatt ho her helt til ho ble frisk og spandert dyrlege og medisiner, men det har jeg ikke råd til nå.

Skrevet

Det er vi som ser katten. Og jeg hadde ei på besøk i går, og ho så også at den hadde vondt. Den var ikke bare i sjokk. Men dyrlegen mener at det kan være at siden den ikke har fått nok oksygen til hjernen kan bli permanent skade på hjernen. Jeg har ringt og det er fult opp overalt i nærheten her. Hvis den har en chip hos dyrlegen etterpå, så får vi jo funnet eieren. Men så lenge den er umerket er det nesten umulig å finne dem. Siden det er rett før lønning her, så har jeg ikke noe stort jeg kan gjøre! Er en tid i mnd der jeg bare har råd til oss selv og sånn. Så kan ikke ha dyre utgifter for en katt som ikke er min. Kanskje litt dumt å sånn. Men jeg har andre ting å sette først..

Jeg har også hørt rundt om det er noen som vil ta henne og ta vare på henne, men det er ingen som vil og har mulighet. Og jeg har huset fult av dyr, så jeg har ikke plass til å beholde hennes dessverre. Eller så skulle jeg hatt ho her helt til ho ble frisk og spandert dyrlege og medisiner, men det har jeg ikke råd til nå.

Okey, jeg ser jeg skal ikke uttale meg for mye om denne saken jeg. Lykke til, og stakkars pus :(

Skrevet

Pusen har det fint og har vært hos dyrlege og fått sjekk. Smertestillende fikk ho og håper eieren melder seg snart. Våknet litt etter en bil tur, en helt annen katt nå som den har fått smertestillende. :-) Nå er det bare å finne eier.

• Liker 7
Skrevet

Pusen har det fint og har vært hos dyrlege og fått sjekk. Smertestillende fikk ho og håper eieren melder seg snart. Våknet litt etter en bil tur, en helt annen katt nå som den har fått smertestillende. :-) Nå er det bare å finne eier.

så bra!:) du gjorde det rette å gå til dyrlegen ihvertfall!

Skrevet

Prøv å legg ut på Nitrogruppa på facebook. Gjelder i utgangspunktet hunder, men har sett katter der og. Lykke til.

Anonymous poster hash: c3fdf...a9d
Skrevet

Let opp alle omplasseringsorganisasjoner på facebook og post et bilde av pusen der med informasjon om hvor den kan hentes, hvis den ikke var chippet og det ikke går an å kontakte eieren.

Hvis ikke eier melder seg i løpet av en måned med katt funnet-annonser over alt, er en umerket katt å regne som din. Da må du finne ut av om du vil beholde den, eller omplassere den.

• Liker 1
Skrevet

Supert!! :) Det var virkelig godt å høre! Nå ble jeg glad! :) Kan du ta bilde av katten å legge ut på facebook, gjerne på kattegruppen og siden til den lokale dyrebeskyttelsen osv. Så er det sikkert mange som vil hjelpe deg å dele! :)

Skrevet

Jeg har både lagt det ut på et par kjøp og salg sider rundt her, dyrebeskyttelsen til drammen og Hønefoss, og på dyrebar. osv. Jeg og ei dame som har hjulpet meg veldig mye med denne katten har også lagt det ut overalt. Vi har hengt opp plakat på Rema 1000 ved siden av her. 200 meter unna der vi fant ho. Så skal vi sette ut flere plakater. Så vi får se om det hjelper! Mer nå kan jeg ikke få gjort. Men ho har det bedre. Smertestillende skulle hjelpe i et døgn, så får ho mer da vi har fått hentet resepten i morgen. :-) Men fortsatt bekymret over at ho ikke vil spise eller drikke. Dyrlegen sa vi måtte bløte våtfor i vann og ta sånn sprøyte og tvinge det i ho for å få ho til å få matlyst igjen, men har ikke hjulpet så langt. Så vi får se. :-)

• Liker 1
Skrevet

Katteeier er funnet og nå er katten hjemme og koser seg sikkert i sofaen. :-) Så det endte godt! Nå er jeg fornøyd med at jeg reddet en liten søt pus. :-)

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...