Gå til innhold

skal bli sportsidiot

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja.. vil bli tynn og få six pack.

så imorgen skal jeg ut å jogge før frokost klokka 07.00 før frokost, så er det jogging igjen etter frokost, så etter middag + situps/øvelser på kvelden (har begynt med det idag) ;-) sånn skal jeg holde på hele høstferien!

men imorgen. før frokost. er det lurt å jogge uten å spise frokost? jeg skal det uansett altså, men jeg besvimer jeg ellernoe da? (har ingen erfaring med sånt) :/

PS: er syk da (forkjøla), men det kan ikke stoppe meg! MÅ TRENE :O

Anonymous poster hash: 49e8e...db4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke trent noe intensivt hvis du er forkjøla, da gjør du det bare verre.

Anonymous poster hash: d3622...67c
Skrevet

Ville ikke trent noe intensivt hvis du er forkjøla, da gjør du det bare verre. Anonymous poster hash: d3622...67c

jamen jeg må! :/

Gjest Runforit
Skrevet

Lykke til med løpe 3 ganger om dagen....

• Liker 1
Skrevet

ja.. vil bli tynn og få six pack.

så imorgen skal jeg ut å jogge før frokost klokka 07.00 før frokost, så er det jogging igjen etter frokost, så etter middag + situps/øvelser på kvelden (har begynt med det idag) ;-) sånn skal jeg holde på hele høstferien!

men imorgen. før frokost. er det lurt å jogge uten å spise frokost? jeg skal det uansett altså, men jeg besvimer jeg ellernoe da? (har ingen erfaring med sånt) :/

PS: er syk da (forkjøla), men det kan ikke stoppe meg! MÅ TRENE :O

Dette er en skisse av et såpass dumt opplegg at jeg lurer på om det er en tulletråd.

Hvis jeg nå antar at det ikke er en tulletråd, vil jeg si deg dette:

Det virker som om du ikke har drevet med jogging tidligere, i hvert fall ikke med regelmessig trening. En godt trent mosjonist, som har jogging som hovedtreningsform, kan jogge en middels langt tur maks 4-5 ganger i uka før det blir så lite hvile at det blir nedbrytende og ikke oppbyggende for kroppen. Du sier ikke hvor lange joggeturene dine er, men å gå fra rimelig utrent til tre turer om dagen? Profesjonelle utholdenhetsutøvere, som f. eks. det norske langrennslandslaget, trener to økter om dagen. De spiser garantert frokost før første økt.

Uten frokost har ikke kroppen fått noe signal om at det blir mat i dag, og kroppen vil motsette seg høy intensitet.

Tre joggeturer om dagen gir aaaalt for lite restitusjon til en som ikke er særlig trent fra før av. Hvis du er rimelig fersk som mosjonist, bør du jogge maksimalt tre ganger i uka. RESTITUSJON ER LIKE VIKTIG SOM Å TRENE!!!! Uten restitusjon vil du bare bryte ned kroppen din. Ved å trene tre ganger om dagen mens du er forkjølet høres det ut som du vil gå på en stjernesmell ganske raskt.

Gjest ildhane
Skrevet

Uten frokost har ikke kroppen fått noe signal om at det blir mat i dag, og kroppen vil motsette seg høy intensitet.

oj, det var bombastisk, jeg satte norsk rekord i 50m tow uten å spise frokost først. Det går helt fint å trene før frokost, men det tar tid å venne seg til det. les opp på periodisk faste.

Men ellers er jeg helt enig med wiggins. Og det må mer enn litt situps og jogging til for å få sixpack og fitnesskropp, og ihvertfall over en mye lenger periode enn høstferien.

les på fitnessbloggen.no og andre nettsteder som omhandler trening så er det masse gode nybegynnertips. lykke til

Skrevet

Sportsidioter jogger ikke tre ganger om dagen, de sitter foran fjernsynet hele helgen og ser på kamper, for deretter å se egne programmer som kommenterer kampene i etterkant.

• Liker 2
Skrevet

Enig med Glynis her. Sportsidioter er de som ligger på sofaen med øl og potetgull og ser på sport. Alt som er. Men å trene selv, nei det gidder de ikke.

TS, om du skal jogge tre ganger om dagen kommer du fort til å gå på en kjempesmell. Trening bryter i utgangspungtet ned kroppen. Hvilen/restitusjon er det som bygger kroppen opp igjen slik at kroppen blir litt sterkere for hver økt.

Gjest Coolaid
Skrevet

Ikke for å ødelegge motivasjonen din... men velger du et opplegg som ikke er så intensivt så er sjansen større for å holde ut over lang tid. Mindre er ofte mer. Kroppen trenger å hvile for å få fremgang over tid. Hvile, søvn og mat er like viktig som treningen. Mestringsfølelsen kommer av at du klarer å gjennomføre det du planlegger. Dersom du har for ambisiøst opplegg som du ikke gjennomfører blir det nederlag.

Planlegg noen treningsøkter pr uke og gå moderat ut i begynnelsen. Lytt til kroppen og sørg for å være uthvilt mellom hver gang. Vær aktiv i hverdagen. Gå og sykle som transport i stedet for bil ,buss, osv. Ta trapper i stedet for heis. . Med motivasjonen din går det bra dersom du har et realistisk treningsopplegg.

Skrevet

Ville forsøkt å begrense det litt, du. Jeg vet hvor lett det er å gå rett over på det ekstreme hvis man plutselig er kjempemotivert, men du ender bare opp med å skade deg. Lær av mine erfaringer; å bli alvorlig overtrent og utkjørt er helt forferdelig, og du blir ikke i bedre form på den måten. Prøv å holde deg til en økt på MAKSIMUM en time hver dag, særlig nå i begynnelsen. Hvis du fremdeles er veldig motivert og vil gjøre mer, så prøv å gjøre noe annet enn å trene direkte. Hva med å rydde litt eller støvsuge? Man kan faktisk forbrenne ganske mye ved å bare gjøre noe annet enn å sitte foran skjermen, og det er en ypprlig anledning til å få orden på omgivelsene i tillegg.

Hvis du virkelig har lyst til å komme i knallform og jobbe med kroppen din, så bruk heller litt mer tid på å planlegge et opplegg som kan fungere for deg. Lær deg mer om matlaging og god ernæring, for eksempel... Jeg vet at det kan høres gørrkjedelig ut, men kunnskapen om hva vi hiver i oss er utrolig mye verdt, og jeg har faktisk virkelig begynt å like det jeg lærer gjennom treningsopplegget mitt!

Noe sier meg at du har fått litt for mye press på deg litt for fort her, og jeg vet ikke hvorfor... Du virker veldig "ekstrem" og nesten litt tvangspreget her i tråden, men jeg vet ikke om inntrykket mitt stemmer... Uansett håper jeg at du finner ut av ting uten å bli spiseforstyrret eller noe. Ta det helt rolig nå i begynnelsen og fokuser på å finne noe DU liker å gjøre. Hva med å ta opp en fritidsaktivitet i stedet? Danse, ri, ballsport, turn... Hva som helst, egentlig. Det viktigste er at du finner noe du virkelig liker å drive med, slik at trening kan bli en kjekk og givende ting du kan ta med deg videre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...