AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #1 Skrevet 5. oktober 2013 Trenger litt hjelp av dere nå til å "snap-out-of-it!". Jeg kjenner at jeg begynner å tenke tanker som ikke burde være i hodet mitt, og her jeg sitter alene, er det ikke lett å rasjonalisere selv. Vel.. kjæresten min skulle ut på konsert i går, og slik han sa det, var det kun konsert. På en pub for å ta et par øl først, ja, på en fest, nei. I ettertid viste det seg at han dro på en fest med mange mennesker (årlig fest her vi bor). Dette burde jo ikke være et problem for meg i det hele tatt, men dette ble ikke nevnt med et ORD før han dro. Og jeg kjenner at jeg ikke liker det helt. Uten at jeg vet hvorfor..? Sitter litt med følelsen av at det ble skjult for meg, uten at jeg tror så mye på den følelsen. Likevel... Vi har en avtale på at han skal si fra hva planene for kvelden er, slik at jeg blir litt betrygget på grunn av en tidligere feil. Blir ekstremt usikker og nedfor når han er på byen og drikker, enda det har gått helt fint de fleste gangene bortsett fra èn gang. Og det er så synd om han skal få lide for min usikkerhet når vi har jobbet lenge med å legge det bak oss -og jeg jobber med å styrke selvtilliten. Er det noen som kan skrive litt vett i meg?! Anonymous poster hash: e6a14...dfe
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2013 #2 Skrevet 5. oktober 2013 (endret) Synd at han skal få lide for din usikkerhet som han har skapt med sin feil? Selvfølgelig skal han få lide for det. Problemet er derimot at du lider for hans feil. Endret 5. oktober 2013 av Steinar40 8
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #3 Skrevet 5. oktober 2013 Hvor mange løgner skal du finne deg i? Anonymous poster hash: ae010...309 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #4 Skrevet 5. oktober 2013 Synd at han skal få lide for din usikkerhet som han har skapt med sin feil? Selvfølgelig skal han få lide for det. Problemet er derimot at du lider for hans feil. Jeg forstår at du tenker dette. Det var muligens dårlig forklart av meg, og tanker mange mennesker har om feil, men min usikkerhet bunner ikke kun i dette. Det er en liten del av det. Ja, jeg lider, men det er like mye mitt ansvar -om ikke mer- enn hans. Anonymous poster hash: e6a14...dfe
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #5 Skrevet 5. oktober 2013 Hvor mange løgner skal du finne deg i? Anonymous poster hash: ae010...309 Hva mener du med dette? Utdyp gjerne. Anonymous poster hash: e6a14...dfe
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #6 Skrevet 5. oktober 2013 Hva mener du med dette? Utdyp gjerne. Anonymous poster hash: e6a14...dfe Han har jo allerede servert deg en løgn. En av mange ser det ut som. Hvor går grensen din for antall løgner han skal få lov til å fortelle deg? Anonymous poster hash: ae010...309
Barcelone Skrevet 5. oktober 2013 #7 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke bare kunne si hva det var han skulle, i stedet for å finne på noe helt annet å fortelle deg. Virker litt merkelig synes nå jeg.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #8 Skrevet 5. oktober 2013 Han har jo allerede servert deg en løgn. En av mange ser det ut som. Hvor går grensen din for antall løgner han skal få lov til å fortelle deg? Anonymous poster hash: ae010...309 Da har du nok misforstått, for det er ikke tilfellet. Anonymous poster hash: e6a14...dfe 1
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2013 #9 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg forstår at du tenker dette. Det var muligens dårlig forklart av meg, og tanker mange mennesker har om feil, men min usikkerhet bunner ikke kun i dette. Det er en liten del av det. Ja, jeg lider, men det er like mye mitt ansvar -om ikke mer- enn hans. Anonymous poster hash: e6a14...dfe Ditt ansvar er at du finner deg i at han gjør deg usikker med hans oppførsel.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #10 Skrevet 5. oktober 2013 Da har du nok misforstått, for det er ikke tilfellet. Anonymous poster hash: e6a14...dfe Er du sikker på det? Usikkerhet kommer av signaler han sender ut. Og her har du en løgn. Jeg tror ikke fem øre på at dette er den først løgnen. Sorry. Anonymous poster hash: ae010...309
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #11 Skrevet 5. oktober 2013 Er du sikker på det? Usikkerhet kommer av signaler han sender ut. Og her har du en løgn. Jeg tror ikke fem øre på at dette er den først løgnen. Sorry. Anonymous poster hash: ae010...309 Ja, det er jeg sikker på. Usikkerhet kommer ikke alene av signaler han eventuelt sender ut, nei. Det er mye i livet som kan være med på å skape usikkerhet, èn løgn fra ett menneske er ikke med på å skape den type usikkerhet jeg sliter med. Hvordan kan du være så sikker på at det er en løgn? Det virker på meg som at dere ikke leser helt det jeg skriver. Jeg kan forstå at noen av dere mener at fordi man har løyet en gang tidligere, så gjør man det hele tiden -men dette er ikke min oppfatning. Mennesker gjør feil, og lærer av dem. Jeg ba om noen som kan sette meg litt på plass, gi meg en reality-check på at mine usikre tanker er urealistiske. Jeg ba ikke om ytterligere påfyll til usikkerheten eller å svartmale han.. Anonymous poster hash: e6a14...dfe 1
Albatroz Skrevet 5. oktober 2013 #12 Skrevet 5. oktober 2013 Kanskje han ikke sa noe fordi Han visste du ville bli usikker.. Var det uansett planlagt at han skulle dit? Og hvordan fant du ut at Han var paa festen? 1
Barcelone Skrevet 5. oktober 2013 #13 Skrevet 5. oktober 2013 Mitt intrykk utifra det du skriver, som flere andre her reagerer på, er han slik du fremstiller det så lyver han for deg og det har vært spesielt en episode som har gjort noe med forholdet deres, uten at du utdyper dette. Når folk så reagerer negativt på det du skriver og mener at han lyver for deg, så forsvarer du han. Skjønner ikke helt hva det er du vil jeg? Jeg hadde reagert negativt om min mann ikke bare sa det som det var når han skulle ut. Om han ikke har noe å skjule, så har han heller ingen grunn til å servere deg en løgn. 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #14 Skrevet 5. oktober 2013 Er ikke det bare klassisk å la være å fortelle hva man egentlig skal for å slippe styr/mas/suring? Tipper han bare dro en hvit en for å slippe usikkerheten din og styret med det. Som da likevel slo tilbake på han når du fant det ut da.Anonymous poster hash: 9dc52...8c9
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #15 Skrevet 5. oktober 2013 Det jeg umiddelbart tenker, er at han unnlot å fortelle om den festen fordi han ønsket å dra alene. På en årlig fest, som du beskriver det, ville jeg tatt med partner hvis ikke noe annet var bestemt. Anonymous poster hash: bc5ec...0d1 1
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2013 #16 Skrevet 6. oktober 2013 Ja, det er jeg sikker på. Usikkerhet kommer ikke alene av signaler han eventuelt sender ut, nei. Det er mye i livet som kan være med på å skape usikkerhet, èn løgn fra ett menneske er ikke med på å skape den type usikkerhet jeg sliter med. Hvordan kan du være så sikker på at det er en løgn? Det virker på meg som at dere ikke leser helt det jeg skriver. Jeg kan forstå at noen av dere mener at fordi man har løyet en gang tidligere, så gjør man det hele tiden -men dette er ikke min oppfatning. Mennesker gjør feil, og lærer av dem. Jeg ba om noen som kan sette meg litt på plass, gi meg en reality-check på at mine usikre tanker er urealistiske. Jeg ba ikke om ytterligere påfyll til usikkerheten eller å svartmale han.. Anonymous poster hash: e6a14...dfe Jeg skjønner hva du sier, men som regel er det altså en god grunn til at man føler seg usikker. Det er en av kroppens forsvarsmekanismer. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #17 Skrevet 6. oktober 2013 Vi har en avtale på at han skal si fra hva planene for kvelden er, slik at jeg blir litt betrygget på grunn av en tidligere feil. Blir ekstremt usikker og nedfor når han er på byen og drikker, enda det har gått helt fint de fleste gangene bortsett fra èn gang. Og det er så synd om han skal få lide for min usikkerhet når vi har jobbet lenge med å legge det bak oss -og jeg jobber med å styrke selvtilliten. Er det noen som kan skrive litt vett i meg?! Anonymous poster hash: e6a14...dfe Hva er den tidligere feilen? Slik jeg tolker det du skriver, er du usikker til dels på noe han tidligere har gjort. Du har så lav selvtillit at du tror at det er noe galt med deg selv om det er han som har gjort denne feilen. Du prøver altså å jobbe med deg selv fordi du tror at det er du som har et problem, mens i virkeligheten er det ham. Du ber så om at andre styrker din oppfatning av virkeligheten ved å "skrive vett i deg". Men ut i fra det du skriver, deler jeg ikke din oppfatning. Jeg mener at din usikkerhet er reell, og at at det er han som gjør deg usikker. Dette er ikke sykelig (sier han det til deg, kanskje?). Jeg synes i stedet at det er lurt å jobbe med hva du aksepterer av slik oppførsel. Du skal ikke kontrollere ham, men han skal oppføre seg slik du ønsker en kjæreste skal gjøre. Og hvis han ikke gjør det eller er villig til å prøve å gjøre det, da er det kanskje noen andre som passer bedre til deg der ute. Anonymous poster hash: 77929...640 2
Gjest Gresshoppesang Skrevet 6. oktober 2013 #18 Skrevet 6. oktober 2013 Kanskje han fant ut underveis at han skulle på den festen? Noen ganger, dersom det er god stemning, man har fin rus osv, så er det fort gjort å ombestemme seg. Da drar man gjerne på fest selv om man på forhånd hadde tenkt at man skulle hjem etter konserten.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #19 Skrevet 6. oktober 2013 Normalt sett ville ikke dette vært et problem. Det hender jo, som folk sier, at kvelden utvikler seg på en annen måte enn man først hadde tenkt. Når folk reagerer negativt er det jo pga historien. Vi får inntrykk av at han har vært utro, at dere ikke har klart å jobbe dere gjennom det og at han fortsatt lyver. Hva som er sant vet du best sekv.Anonymous poster hash: 544e9...b69 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #20 Skrevet 6. oktober 2013 "På grunn av en tidligere feil". Har du aldri tenkt over at GRUNNEN til den tidligere feilen kan være GRUNNEN til at han ikke sa fra i går, som igjen kan være GRUNNEN til at han GENERELT IKKE ER TIL Å STOLE PÅ? Som person? Og at det ikke er noe dere kan gjøre med det? HAN BARE ER SÅNN! Anonymous poster hash: 956f9...5f3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå