Gå til innhold

Babyen min slår andre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en herlig jente på 16 måneder, som er begynt å slå andre barn. Etter hun er begynt i barnehagen så er det blitt mye verre, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Var hos et vennepar i dag, og hun var helt ekstrem. Hun er veldig glad i å kose med andre barn, men er for hardhendt så da blir de redd henne.

De i barnehagen sa at dette er noe de jobber med, men de har ikke fortalt meg hvor ille det faktisk er :/

Jeg sitter meg ned på hennes nivå å gir klar beskjed at Nei, det er ikke lov.

Har dere noen tips til meg? Jeg var ikke slik da jeg var liten, men faren var slik! Han har ADHD.

Anonymous poster hash: cf668...3c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er ikke akkurat baby når hun er 16mnd da! Er jo nesten et og et halvt år!!

Anonymous poster hash: c4876...88f
  • Liker 8
Skrevet

Hun er ikke akkurat baby når hun er 16mnd da! Er jo nesten et og et halvt år!!

Anonymous poster hash: c4876...88f

Nei, sant det. Men hun er nå litt baby for meg:)

Skrevet

Dette er ikke uvanlig og har veldig sannsynlig ikke noe med adhd å gjøre. Selv om barn ikke oppfører seg akkurat slik vi ønsker, betyr ikke det at de har en disgnose...

• Liker 3
Skrevet

Jeg lurer litt på noe av det samme, gutten vår er stor og sterk for alderen (men har ikke mer vet enn babyer på hans alder, dessverre) så når han koser kan det gå ganske vilt for seg. Han krabber oppå andre babyer og lugger, uten at jeg tror det er med vilje. Han er snart et år gammel. Hvordan kan jeg gå fram for at han skal omgås andre babyer uten at noen får vondt og begynner å grine??

Anonymous poster hash: 32b29...bf9

Skrevet

Dette er ikke uvanlig og har veldig sannsynlig ikke noe med adhd å gjøre. Selv om barn ikke oppfører seg akkurat slik vi ønsker, betyr ikke det at de har en disgnose...

Nei,jeg mente ikke at hun har det. Alle barn er forskjellige, det vet jeg.

Jeg bare nevnet det.

Skrevet

Hva gjør dere når hun slår da?

Anonymous poster hash: c12a3...9f2

Skrevet

Jenta mi gjorde det da hun var rundt 1 år . Jeg pleide bare å si Nei,man skal ikke slå. må være snill å kose. så pleide hun å gi en kos i steden for. hun har sluttet med det nå. Høres kansje ut som en teit måte å gjøre det på når jg skriver det,men jenta mi slår ikke lengre allefall.

Anonymous poster hash: 434c0...74b
Skrevet

Jeg hadde bedt om en foreldresamtalei barnehagen. Ped. lederen på avdelingen til datteren din kan sikkert mye om dette og i tillegg kjenner han/hun datteren din.

• Liker 2
Skrevet

Mine barn slo, og jeg klarte aldri å knekke koden for hvordan jeg best skulle håndtere det. Og rådene sprikte i alle retninger.

Men jeg føte ofte at det mest riktige var å gi det lite oppmerksomhet, de visste jo at de gjorde noe galt. Så ga jeg min fulle oppmerksomhet til "offeret" isteden og overså eget barn. Lie etter sluttet de, jeg vet ikke om det har noen sammenheng eller at de sluttet pgs alder/modenhet.

Min minste brukte å slå og lugge storebroren, og selv om den storebroren (som ALDRI hadde slått lillebroren noen gang (altså ikke "lært" ham opp)) helt nylig hadde sluttet å slå andre selv, tok han aldri igjen på lillebroren. Så det var tydelig at for han var det en fase og så var han ferdig med det. Jeg har hørt noen si at særlig gutter slår, fordi de henger etter med språk og annet, og føler seg frustrerte. Aner ikke om det er sant.

Skrevet

Min gutt på 15 mnd er også hard i klypene. Når han skal invitere til lek, kan han lugge og deise en leketraktor i hodet på annet barn. Han har blitt bedre, vi jobber mye med det! Han har sluttet å bite f.eks. Jeg trenger ikke å fotfølge ham hele tiden som jeg tidvis måtte før. Vi sier strengt nei når han gjør noe, setter ham ned, fjerner ham fra lekesituasjon, for å understreke at det er uakseptabelt. Ganske kort etter får han komme tilbake og leke mer. Samtidig forsøker vi å lære ham å leke, og lære ham hvordan være god med hendene sine når han tar på andre. Stryke kinnet, ikke klype kinnet. Mye ros med lys glad stemme når han gjør bra, negativ stemme og kontant flytting når han gjør dårlige ting. Ovet tid så virker det, men krever at man er på hugget hele tiden. Min er mest rampete når han er trøtt f.eks.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde bedt om en foreldresamtalei barnehagen. Ped. lederen på avdelingen til datteren din kan sikkert mye om dette og i tillegg kjenner han/hun datteren din.

Ja, det skal jeg gjøre. Jeg har snakket litt med de om det, og de sa bare at de jobber med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...