AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #1 Skrevet 5. oktober 2013 Dette er kanskje ikke stedet å poste dette men jeg får prøve :-) det er ett par i nabolaget mitt som har ett barn sammen, men de bor liksom ikke sammen. De gjør jo det men NAV vet tydeligvis ikke om det. Hun går på skole mens han jobber, og hun får os fra NAV. Vet ikke helt summen men det er en god del. Burde jeg si ifra til NAV eller har jeg ingenting med det å gjøre? Anonymous poster hash: b4d28...0c5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #2 Skrevet 5. oktober 2013 Vet du at det er som du her sier? Er han barnets far? Er du sikker på at det er OS hun får å ikke en eller annen form for ytelser? Anonymous poster hash: 16ca4...1bd 1
Pottah Skrevet 5. oktober 2013 #3 Skrevet 5. oktober 2013 Du har vel ærlig talt ikke noe med det å gjøre.. Men jeg hadde nok sagt ifra uansett.. Veldig dårlig gjort at slike mennesker ødelegger for de som virkelig trenger nav, og har krav på det.. 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #4 Skrevet 5. oktober 2013 Ts her. Ja, det er os hun mottar. Barna våres har lekt endel sammen, så vi har pratet litt og av en eller annen grunn fortalte hun meg dette. Han er barnets far.Anonymous poster hash: fc7b5...01d
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2013 #5 Skrevet 5. oktober 2013 Skulle forsåvidt vært interessant å visst hvor mange som egentlig svindler den norske stat. Det er ikke få! På den annen side så er det bare jævla irriterende å vite noe man ikke kan gjøre noe med allikevel. 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #6 Skrevet 5. oktober 2013 Du burde selvsagt varsle NAV hvis du vet at det disse gjør er ulovlig. Anonymous poster hash: 92cbe...f9c 15
Version 2.0 Skrevet 5. oktober 2013 #7 Skrevet 5. oktober 2013 Synes det er rart at du vet hva hun mottar av penger. Åpner du posten hennes kanskje? 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #8 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg åpner vel ikke posten hennes? Herre.. Hun har fortalt med at hun mottar osAnonymous poster hash: fc7b5...01d 7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #9 Skrevet 5. oktober 2013 Et vennepar av oss gjør også dette. Jeg har sagt til dem at det er veldig dumt, men tror ikke de gjør noe med det. Anonymous poster hash: e59bf...69b
Rosalie Skrevet 5. oktober 2013 #10 Skrevet 5. oktober 2013 Varsle NAV. Husk at dette er fellesskapets penger hun misbruker. 13
Version 2.0 Skrevet 5. oktober 2013 #11 Skrevet 5. oktober 2013 Det du burde gjøre er å vente en stund slik at du vet at hun har mottatt kjempemasse. På denne måten sikrer du deg at hun må svi ekstra mye. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #12 Skrevet 5. oktober 2013 Dette er kanskje ikke stedet å poste dette men jeg får prøve :-) det er ett par i nabolaget mitt som har ett barn sammen, men de bor liksom ikke sammen. De gjør jo det men NAV vet tydeligvis ikke om det. Hun går på skole mens han jobber, og hun får os fra NAV. Vet ikke helt summen men det er en god del. Burde jeg si ifra til NAV eller har jeg ingenting med det å gjøre?Anonymous poster hash: b4d28...0c5 Send en anonym bekymringsmelding til nav. Da har de fått beskjed og kan se på saken uten at navnet ditt kommer opp. Anonymous poster hash: 685a1...9fd 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #13 Skrevet 5. oktober 2013 Mange gjør da dette, men nå ska heldigvis Erna skru igjen pengesekken. OS kun i 1 år og man må være i form for aktivitet: jobb, skole, dagpenger ect. Så da blir det slutt på alle som misbruker trygene. Anonymous poster hash: 6c453...1c5 2
Gjest abcdefgh Skrevet 5. oktober 2013 #14 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg synes det er riktig å varsle. Tror mørketallene i denne stønaden er store. 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #15 Skrevet 5. oktober 2013 Og du er sikker på at det faktisk er den biologiske faren til barnet? Ikke bare en stefar? Anonymous poster hash: fbe62...94b
Planken Skrevet 5. oktober 2013 #16 Skrevet 5. oktober 2013 Slike ting blir jeg litt provosert over, kjenner jeg... Den ene tingen er dette med at man ikke skal sette barn til verden uten å være økonomisk rustet til det, men må gjøre seg til snylter. Men det som også er litt ille, er at disse ofte (etter det jeg har erfart med folk i min omgangskrets) er veldig kjappe med å ytre meninger om andre snyltere. "De jævelskap utlendingene, komme hit å snylter, vi bruker millioner på de" eller "NAVere burde blitt tvunget ut i jobb, uten valg"! Om man selv snylter, har man faktisk ikke noe man selv skulle sagt. Litt som å la være å stemme, for så å klage på valgresultatet... Så fra meg, JA, varsle! 1
Gjest Kaffelattn Skrevet 6. oktober 2013 #17 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg ville straks ha varslet NAV og regner med at NAV har en egen innarbeidet rutine ift varslere(?) Du som varsler bør få vite at ditt navn holdes anonymt og at du får en takk. Du bidrar jo til at færre snylter og røver til seg uærlige fellespnger ved å varsle. Skulle det mot all formodning vise seg at varsler tok feil må selvsagt NAV ta ansvaret og du holdes utenfor. Jeg ville ha sendt en anonym henvendelse og varslet!
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #18 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg jobber meg ei som har gjort dette siden deres første barn ble født. Det er 7 år siden og nå er hun på vei med nummer tre. Hun snakket åpent om det med oss på jobb, og tar det hele med et stort smil hvor lett det er å fortelle nav at man ikke bor sammen når man man egentlig gjør det for å motta masse penger. Det er så urettferdig. Slemme mennesker kommer seg langt her i verden med og utnytte. Anonymous poster hash: 78632...0fb
Gjest Vevila Skrevet 6. oktober 2013 #19 Skrevet 6. oktober 2013 Dette er desverre ganske vanlig. Og flere av dem er utrolig nok veldig åpne om det. Bare å si ifra TS.
Gjest Vevila Skrevet 6. oktober 2013 #20 Skrevet 6. oktober 2013 Dette er desverre ganske vanlig. Og flere av dem er utrolig nok veldig åpne om det. Bare å si ifra TS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå