Gå til innhold

Motiver meg folkens!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 17-år gammel jente, ganske normalvektig. 160 i høyde og 54 i vekt. Problemet er at jeg er lat som en stein, og selvom jeg ikke ser feit ut, kjenner jeg at huden er slapp og 'disser' og musklene mine er svake som fy. For å ikke snakke om at utholdenheten min er på bånn.

Jeg vil nå starte med trening! Ikke for å bygge musler eller gå ned i vekt, men for å stramme opp kroppen litt (spesielt magen) og få bedre utholdenhet.

Hvordan skal jeg starte? Jeg sliter med å trene, jeg liker å ha en fast plan jeg kan følge hver time, men aner ikke hvor jeg skall finne en slik plan som dekker mine mål :-( Kunne noen her vært behjelpelig? Helst noe som ikke krever mange treningsmaskiner.

Anonymous poster hash: 94394...d5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Start med å jogge et par dager i uka! Da trenger du bare treningsklær, ikke nå medlemsskap på treningsstudio eller apparater eller gjenstander. Det er utrolig bra trening og en bra plass å starte hvis du er uerfaren med trening. Pluss at du kommer til å få mer energi av det! :-)

Skrevet

Start med å jogge et par dager i uka! Da trenger du bare treningsklær, ikke nå medlemsskap på treningsstudio eller apparater eller gjenstander. Det er utrolig bra trening og en bra plass å starte hvis du er uerfaren med trening. Pluss at du kommer til å få mer energi av det! :-)

OK takk, høres fornuftig ut :-) men hva med bestemte øvelser, som kan hjelpe meg mot målet mitt? Jeg er helt blank på det her, så jeg aner ikke hvilke øvelser som vil hjelpe meg.

Skrevet

Sats heller på styrketrening. Du er allerede slank og joggingen vil ikke hjelpe deg til å bli mer definert.

Søk f.eks på fitnessbloggen etter styrketreningsprogram for nybegynnere.

Skrevet

OK takk, høres fornuftig ut :-) men hva med bestemte øvelser, som kan hjelpe meg mot målet mitt? Jeg er helt blank på det her, så jeg aner ikke hvilke øvelser som vil hjelpe meg.

Når det gjelder styrkeøvelser, så er det ihvertfall viktig at du trener hele kroppen jevnt. Kan jo være et alternativ å kjøpe noen treningsblader, der har de som regel alltid minst en artikkel med øvelser for hele kroppen. Pluss at jeg synes det er supermotiverende å lese alt som står der, får skikkelig lyst til å trene av det! Ellers er jo kanskje en personlig trener på treningssenter det beste alternativet, om du har nok penger til det. Da får du hjelp til å legge opp et perfekt program for deg, utifra det du ønsker å oppnå.

Løvetanten: Jeg var undervektig da jeg startet å jogge, men gikk opp i vekt fordi jeg fikk mye mer matlyst! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...