Gå til innhold

Kvinner tenker "vi" og menn tenker "jeg"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dette stemme? Både i forhold og som single synes jeg å se tendenser til at vi kvinner stadig tenker mer "vi" som en felles enhet, lager planer ut fra hva vi skal gjøre osv. Mens mannen tenker mer på hva "jeg" skal gjøre osv. Tenker det ofte må bli litt forvirringer og konfrontasjoner rundt dette? Kanskje noen med eksempler?

Anonymous poster hash: 0b331...3be

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

Jeg kan garantere deg at det er nok av kvinner som tenker jeg og ikke vi.

• Liker 8
Skrevet

Og jeg kan garantere at det er mer enn nok menn som tenker "vi" inkludert kjæresten

Anonymous poster hash: 8ab05...aed
  • Liker 3
Skrevet

De fleste menn tenker bare på hvilke damer de kan ligge med. 0 trofasthet der. Og de fleste kvinner er inkluderende mot mannen og får ingenting igjen for det.

Anonymous poster hash: c5407...027
  • Liker 3
Skrevet

Det finnes vel selvsentrerte personer av begge kjønn. Eksen min gjorde bare det han selv ville. Han brukte opp alle pengene sine på hobbyer sånn at jeg måtte bruke alle mine på felles regninger og mat, han gadd nesten aldri bli med på besøk til foreldrene mine, mens det var en selvfølge at jeg skulle besøke hans familie. Han rotet som en 3-åring, så jeg måtte gå å plukke opp etter ham.. Listen er lang. Han var utrolig selvsentrert og så det ikke selv. Er innmari glad for at jeg ikke er sammen med ham nå.

Anonymous poster hash: a008b...74a
  • Liker 2
Skrevet

Kan dette stemme? Både i forhold og som single synes jeg å se tendenser til at vi kvinner stadig tenker mer "vi" som en felles enhet, lager planer ut fra hva vi skal gjøre osv. Mens mannen tenker mer på hva "jeg" skal gjøre osv. Tenker det ofte må bli litt forvirringer og konfrontasjoner rundt dette? Kanskje noen med eksempler?

Anonymous poster hash: 0b331...3be

Jeg tror at dette var mer utpreget før i tida.

Nå er jenter/kvinner stort sett like bortskjemte som gutter/menn og da blir forskjellen mindre.

Skrevet

Typisk kvinnesjåvinisme.

Det som kjennetegner de fleste familiemenn er at de henger i stroppen til det selvutslettende for at familien skal ha det bra.

• Liker 2
Skrevet

De fleste menn tenker bare på hvilke damer de kan ligge med. 0 trofasthet der. Og de fleste kvinner er inkluderende mot mannen og får ingenting igjen for det.

Anonymous poster hash: c5407...027

Haha. Herregud.

Anonymous poster hash: 54855...c63

• Liker 7
Skrevet

Tja, dette illustrerer det kanskje:

Når mannen min er sulten, går han og smører seg en skive brød.

Når jeg er sulten, lurer jeg på om han er sulten også.

??

• Liker 10
Skrevet

Inntil kvinner tar noen av 18 timers dagene på jobb for at familien/paret skal leve et bedre liv så tar jeg ikke dette utspillet spesielt seriøst.

Anonymous poster hash: 1c6ab...66c
  • Liker 1
Skrevet

Typisk kvinnesjåvinisme.

Det som kjennetegner de fleste familiemenn er at de henger i stroppen til det selvutslettende for at familien skal ha det bra.

Takes one to know one. Dette er akkurat slike tråder og verre som mannfolk her på KG prestere å komme med. Så der kom døra i retur gitt.

Anonymous poster hash: 2cbca...3a7

• Liker 1
Skrevet

Null sammenheng når det kommer til kjønn. Individuelt og basert på selvinnsikt, ønsket væremåte og kunnskap.

Skrevet

Tja, dette illustrerer det kanskje:

Når mannen min er sulten, går han og smører seg en skive brød.

Når jeg er sulten, lurer jeg på om han er sulten også.

??

Og når vi spør en kvinne om hun er sulten får vi denne bebreidende: "Jeg er en voksen, reflekterende og selvstendig kvinne, og greier utmerket å smøre meg ei brødskive selv, takk." :danse:

Skrevet

Her har isåfall kvinner bare seg selv og skylde på. Dere er jo bare interessert i disse mennene som bare tenker på seg selv. Menn ser dette og forandrer personligheten sin deretter.

Generalisering btw, det gjelder ikke alle.

Anonymous poster hash: a3e24...1fc
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg er kvinne og tenker også jeg og ikke vi, forventer at en mann er selvstendig nok til å gjøre det samme.

Skrevet

Jeg er kvinne og tenker også jeg og ikke vi, forventer at en mann er selvstendig nok til å gjøre det samme.

Så selvstendig = tenke på seg selv.

Da har vi lært no nytt idag og

• Liker 2
Skrevet

Typisk kvinnesjåvinisme.

Ja, jeg ser menn som gjør dette. Men det er jo mye fordi de tenker "jeg". Jeg må fikse huset, jeg må måke snøen, jeg må, jeg må, jeg må. Fremfor å si til sin partner at hør du, vi må ... Tror nok at en del menn som jobber seg ihjel for familien kunne fått det noe bedre dersom de innførte en vi-tankegang. Det er jo flott at menn tar ansvar, men de må også ta ansvar for seg selv.

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Så selvstendig = tenke på seg selv.

Da har vi lært no nytt idag og

Var ikke det jeg mente, men i HI står det at kvinner lager planer mht vi og ikke jeg. Jeg snakker ikke om å tenke på seg selv, men om å ikke "spise" opp partneren med ting man må gjøre sammen. Mange liker å gjøre ting sammen hele tiden, jeg liker ikke menn som maser hele tiden, men det er opp til hver enkelt. Skrev det litt krasst da jeg alltid får reaksjoner fra andre fordi vi gjør så mye på egenhånd uten partneren, feks reiser på ferie med venner istedet for partneren.Ikke alle ønsker å leve i en symbiose.
Skrevet

Var ikke det jeg mente, men i HI står det at kvinner lager planer mht vi og ikke jeg. Jeg snakker ikke om å tenke på seg selv, men om å ikke "spise" opp partneren med ting man må gjøre sammen. Mange liker å gjøre ting sammen hele tiden, jeg liker ikke menn som maser hele tiden, men det er opp til hver enkelt. Skrev det litt krasst da jeg alltid får reaksjoner fra andre fordi vi gjør så mye på egenhånd uten partneren, feks reiser på ferie med venner istedet for partneren.Ikke alle ønsker å leve i en symbiose.

Okey da skjønner jeg.

Syns fortsatt selvstendig blir feil ord å bruke men.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...