AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #1 Skrevet 5. oktober 2013 Hver gang jeg skal dusje står katten helt inntil dusjkabinettet og glor. Hun elsker også å ligge i vasken. Tar jeg igjen døren til badet blir hun helt vill, klorer og skriker. Er det vanlig at katter er så obsessed med vann? Hun vil ikke dusje sjøl, bare se på.. Anonymous poster hash: 4d11e...94c
Gjest mariast Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 Katter har et forhold til vann som stammer hundrevis av år tilbake. Katten din kan vel synes vannet er skummelt og må følge med på det :-)
Aurora M. Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg tror det rett og slett er mye bare er at det beveger seg. Grunnen til at de fleste huskatter er redd vann, stammer fra da de var ørkendyr. Stillestående vann var ensbetydende med fare, fordi store skumle jegerdyr slukket tørsten der (for ikke å snakke om alt det farlige som lå og vaket like under overflaten).. Så det ligger i instinktene å sky vann. Rennende vann fra små bekker derimot var stort sett trygge. Derfor liker mange katter å drikke fra kranen. Ikke alle katter i verden er redd for vann. Det finnes f.eks en rase i Sørøst Asia som kalles Fiskerkatt som er lik vår egen huskatt i størrelse. Den lever tett ved vann langs elver og bekker, og lever av å fange fisk! Når de "fisker" vasser de i vannet. De er også utmerkede svømmere, og krysser store vassdrag. De har t.o.m tilløp til svømmehud mellom tærne! 1
Tabris Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Vår katt vil alltid inn å snuse og drikke av dusjvannet når vi kommer ut av dusjen. Min forrige katt dro alltid vannskålen til seg slik at det skvulpet over alt. Jeg holdt på i årevis med å finne metoder for å unngå søl, men endte opp med å kapitulere og sette vannskålen i dusjen. De er rare. 1
Aurora M. Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 (endret) Vår katt vil alltid inn å snuse og drikke av dusjvannet når vi kommer ut av dusjen. Min forrige katt dro alltid vannskålen til seg slik at det skvulpet over alt. Jeg holdt på i årevis med å finne metoder for å unngå søl, men endte opp med å kapitulere og sette vannskålen i dusjen. De er rare. Her har vannskåla stått på badet siden "tidenes morgen". Jeg har også en lekkerbisk sittende på badekarkanten hver eneste gang jeg bader. Hun sitter der bare og glor... Jeg blir aldri klok på det. Kanskje hun venter på at jeg skal bli mør og god.. Det er rare ting en blir vant til og. Stearinlys på ene kanten og katt på andre, så er alt som det skal være. Jaja.. Endret 6. oktober 2013 av Aurora M. 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 Her har vannskåla stått på badet siden "tidenes morgen". Jeg har også en lekkerbisk sittende på badekarkanten hver eneste gang jeg bader. Hun sitter der bare og glor... Jeg blir aldri klok på det. Kanskje hun venter på at jeg skal bli mør og god.. Det er rare ting en blir vant til og. Stearinlys på ene kanten og katt på andre, så er alt som det skal være. Jaja.. Det hørtes veldig koselig ut Anonymous poster hash: 4d11e...94c 4
Minya Skrevet 9. oktober 2013 #7 Skrevet 9. oktober 2013 Yngstemann her i huset er svææært så interessert når vi fyller i badekaret. Han skal aller helst sitte på karkanten og følge med, men etter et par runder der han virkelig dreit seg ut, har han holdt litt mer avstand. Han satt på kanten og fikk det plutselig for seg at han skulle legge seg på matfars brystkasse, og da han innså at det ikke var nok plass og skulle rygge, gled han og plumpa pent nedi. Gamla derimot, holder seg pent unna når vi dusjer eller bader, bortsett fra noen ganger når hun ligger på badematta mens vi står i dusjen, men da går hun ut når hun hører at vannet blir slått av. 2
Aurora M. Skrevet 9. oktober 2013 #8 Skrevet 9. oktober 2013 Yngstemann her i huset er svææært så interessert når vi fyller i badekaret. Han skal aller helst sitte på karkanten og følge med, men etter et par runder der han virkelig dreit seg ut, har han holdt litt mer avstand. Han satt på kanten og fikk det plutselig for seg at han skulle legge seg på matfars brystkasse, og da han innså at det ikke var nok plass og skulle rygge, gled han og plumpa pent nedi. Gamla derimot, holder seg pent unna når vi dusjer eller bader, bortsett fra noen ganger når hun ligger på badematta mens vi står i dusjen, men da går hun ut når hun hører at vannet blir slått av. Kanskje stygt å le altså, men de er bare ubetalelige når sånt skjer! Gamlepusen min lærte leksa tidlig en gang jeg hadde fylt badekaret, sølt badeolje på kanten og ikke selv rukket å krype oppi... Trenger jeg si mer? Han spratt opp igjen som en rakett, halvparten så stor som før han datt nedi og våget knapt å stikke hodet inn på badet igjen noen gang! For der skjedde det livsfarlige ting.. 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #9 Skrevet 9. oktober 2013 her kan vi sette på kjøkkenkrana og katta sitter å ser på opptil en time. Han er helt facinert Anonymous poster hash: 0b472...dad
ninuska_ Skrevet 9. oktober 2013 #10 Skrevet 9. oktober 2013 Her mjauer man høyt og gnir seg mot vasken når man vil at menneskene skal sette på kranen. Tidligere pleide han å sette seg i dusjen for å inspisere hver eneste vanndråpe, men det har han sluttet med. Han liker kranen utrolig godt - gjerne om vi kan stå ved siden av for å variere i "hastighet" og "styrke" på vannet. 3
Gjest Crazycatlady Skrevet 11. oktober 2013 #11 Skrevet 11. oktober 2013 Ene pusejenta syns vann er fascinerende. Her er det også spennende med vasken om den bare renner litt. Da kan hun stikke poten eller ansiktet under Hun kan gjerne være med når jeg dusjer, og skal alltid ha seg en kikk om dusjen er våt. Men å få vann på seg er et rent helvete Lillegutt kan jeg aldri ha med i dusjen. Han mjauer og er veldig redd når han ser at jeg eller samboer står inne i dusjkabinettet. 1
Samaysa Skrevet 11. oktober 2013 #12 Skrevet 11. oktober 2013 (endret) . Endret 11. juni 2014 av Samaysa 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #13 Skrevet 11. oktober 2013 http://www.youtube.com/watch?v=BlLVDpTo0Ag :rodmer: Denne så jeg og, for en rar katt! Min er ikke helt der, men hun ligger gjerne ute i regnet. Syns bare det er så rart at hun må glo på meg i dusjen.. Anonymous poster hash: 4d11e...94c 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #14 Skrevet 11. oktober 2013 Hver gang jeg skal dusje står katten helt inntil dusjkabinettet og glor. Hun elsker også å ligge i vasken. Tar jeg igjen døren til badet blir hun helt vill, klorer og skriker. Er det vanlig at katter er så obsessed med vann? Hun vil ikke dusje sjøl, bare se på.. Anonymous poster hash: 4d11e...94c Min katt var sånn, satt på dolokket og fulgte med når jeg pusset tenna eller dusjet, satt på kjøkkenbenken og fulgte med når jeg vasket opp. Men han fulgte også etter meg når jeg gjorde ting som ikke involverte vann, så jeg tror egentlig han bare var i overkant sosial. Anonymous poster hash: 1b230...119 1
Kusmi Skrevet 11. oktober 2013 #15 Skrevet 11. oktober 2013 Her har vannskåla stått på badet siden "tidenes morgen". Jeg har også en lekkerbisk sittende på badekarkanten hver eneste gang jeg bader. Hun sitter der bare og glor... Jeg blir aldri klok på det. Kanskje hun venter på at jeg skal bli mør og god.. Det er rare ting en blir vant til og. Stearinlys på ene kanten og katt på andre, så er alt som det skal være. Jaja.. Haha! Min sitter også på badekarkanten når jeg bader! Han bruker å legge seg godt til rette for så å dyppe begge framlabbene i det varme vannet og bare kooooser seg :D Et par ganger må han bare dyppe de opp og ned for å skvette litt vann i ansiktet mitt også. På natta må jeg også fylle en liten dam i badekaret, ellers vekker han meg midt på natten og løper til karet. Så legger han seg bare i badekaret ved siden av dammen, og bare ser på den og maler høyt.. Karet er uansett den eneste plassen han drikker vann fra. Raring som er så utrolig fascinert av badekaret 3
Kiarapus Skrevet 12. oktober 2013 #16 Skrevet 12. oktober 2013 Haha! Så mange komiske puser dere har som er så glad i vann! Er det noen av dere som har rasekatt? Det er jo enkelte raser som er kjent for å være glad i vann. Som f.eks Maine Coon og Tyrkisk Van.. Her i huset så har vi både vannbolle og ett par vannfontener. Den ene gutten er veldig glad i å drikke fra vann bollen. Men den er jo også drit skummel, så han må alltid drepe vannet (plaske intens så det spruter i alle retninger) før det er trygt å drikke..
Tabris Skrevet 12. oktober 2013 #17 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg overtok en gang en bittelitten kattunge. Han var ikke mer en fire uker gammel, men moren hadde blitt påkjørt og drept. I den leiligheten hadde jeg et hjørnebadekar hvor jeg satt med bena hengende utenfor badekaret sånn omtrent fra knærne. Lillepus kom da hoppende opp og la seg i fanget mitt - i badekaret! Han krøllet seg fornøyd sammen i fanget mitt, med halve pusen liggende under vann. Når han syntes det ble for vått, så hoppet han ned, vasket seg litt og hoppet så oppi igjen. Søte pusene. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå