Gå til innhold

Katten vil ikke gå på do i kassen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg passer katten til mine foreldre den neste uken da de er på ferie. De bor på landet og lar katten gå på do ute, men ellers være inne så mye den vil.

Eg bor i byen og vil selfølgelig ikke slippe katten ut, så eg har laget til med kattedo inne til den.

Når den var liten (opp til ca. 2-3 år) pleide vi å ha den med på hytten og da brukte den kattedo for vi ville ikke slippe den ut der heller. Nå er den 12 år, snart 13. Eg har hatt katten siden i går, og eg ser at den har tisset i kassen, men det ser ikke ut til at den vil noe mer. Den har gått og mjauet noe voldsomt her i leiligheten og gått til døren noen timer, eg har prøvd å sette den i kassen men den vil likevel ikke gå på do. Nå ligger den bare på gulvet og sover, det ser ut som om den svetter på potene (det er våte potespor etter den), kan dette være skadelig for katten? Hvordan får eg den til å gå på do i kassen?

Håper noen kan svare, eg syns så synd på kattepusen :(

Anonymous poster hash: 02ec5...d58
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Hvis katten har tissa der vil den nok også bæsje der også. Min katt ble nervøs (var skummelt med nytt sted) når vi bodde en helg hos foreldrene mine så hun gikk ikke mye på do, kanskje derfor han ikke har gjort no mer enn å tisse enda. Sikkert uvant for han når han er vant til å gjøre fra seg ute i naturen, men går seg nok til :)

• Liker 1
Skrevet

Det er jo folk som ikke bæsjer en hel uke. fordi de ikke er hjemme. kansje det er litt sånn for katten og? den er på et nytt sted ,det er rart.

Anonymous poster hash: 50963...e4f
Skrevet

Takk for svar! Eg håper det ordner seg, den virket bare så desperat tidligere og så plutselig helt slapp! Men den virker bedre nå, rolig men oppmerksomhetssyk som vanlig :)

• Liker 1
Skrevet

Den vil nok gjøre "stort" på kassen snart også:) Må nok bare innfinne seg med nederlaget om at kampen er tapt....

• Liker 1
Skrevet

Skal ikke forundre meg om at det ligger en "gave" til dere i do når dere står opp i morgen ;):fnise: Katter kan jo være ekstremt sta, og kan godt gå å holde seg lenge. Men om den ikke har vært på do når det er på 4.dagen, da kan du begynne å være obs. Holder den seg FOR lenge kan den jo få forstoppelse, og det er jo ikke noe godt.

Skrevet

På meg høres det ut som det er noe galt med lederskapet. Det gjelder å vise hvem som bestemmer, og at den forstår at den skal gjøre fra seg i kassen.

Anonymous poster hash: fdb9f...757
Skrevet

Åh så bra å høre at det skal gå noen dager før eg behøver å bli bekymret ihvertfall :P Det var litt fælt å se på hvor stressa den var i går kveld, og mjauet og mjauet for så å plutselig bare legge seg rett på gulvet og bli liggende stille i flere timer!

Nå oppfører den seg helt normalt ihvertfall :)

Skrevet

På meg høres det ut som det er noe galt med lederskapet. Det gjelder å vise hvem som bestemmer, og at den forstår at den skal gjøre fra seg i kassen. Anonymous poster hash: fdb9f...757

Du fikk med deg at dette gjelder en katt ?!?! Ja, prøv den varianten og fortell pusen hvor skapet skal stå , Hihi :)

Som en over sa , så ordner dette seg nok Ila kort tid. De er bare sta , men må man så må man ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...