AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #1 Skrevet 5. oktober 2013 Hvordan dotrener man egentlig en katt? Mener å få en kattunge til å gå i sanden altså... Har aldri gjort dette før, og jeg sliter! Tips? Setter UTROLIG stor pris på det!Anonymous poster hash: 72bc0...fc8
Minya Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 Hvor gammel er katten? I praksis er det kattemoren som dotrener kattungene, og det skjer allerede ved 4-6 ukers alder. Har du derimot fått en leveringsklar kattunge, så holder det å vise katten hvor doen er, og la den grave litt i sanden på egenhånd.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #3 Skrevet 7. oktober 2013 Katten er 8 uker, mammaen hans er død. Er en villkatt Anonymous poster hash: 72bc0...fc8
Minya Skrevet 7. oktober 2013 #4 Skrevet 7. oktober 2013 De er det tålmodighet og konsekvent handling som gjelder. Hver gang du ser kattungen sette seg for å tisse eller bæsje, løfter du den opp i kattedoen. Har kattungen lagt fra seg en overraskelse på et sted du ikke vil den skal gjøre fra seg, legger du bæsjen i kattedoen, og vasker området den bæsjet på med eddikk og vanlig gulvsåpe. Ikke bruk salmiakk eller klor da det kan lukte som et velegnet sted å gjøre fra seg på. Kattungen trenger også sosialisering med andre katter så om du kjenner andre med kattunger, bør du oppfordre til playdates eller noe.
Aurora M. Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 Og for all del: Ikke noe misforstått oppdragelse som å presse hodet ned i tisset el.lign. Ikke så at jeg tror du har tenkt på det, men jeg sier det nå i alle fall. Det er nemlig det verste du kan gjøre. Da skapes utrygghet og redsel og katten kan forbinde det med å gjøre fra seg som noe negativt og skremmende. Gjør som Minya sier, og vær tålmodig, konsekvent og rolig. Jeg pleier også å ta de med bort til doen og "grave" litt i sanda mens de ser på. Jeg tipper det går seg til! Og glem ikke å rose den opp i skyene den dagen det havner på rett sted!
frøkna Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 Katten er 8 uker, mammaen hans er død. Er en villkatt Anonymous poster hash: 72bc0...fc8 Vi adopterte en katt pga morens dødsfall da hun var bare 5 uker. Hun ble husrein med en gang hun klarte å komme seg oppi kassa. Katter vil som regel gå på do i sand/ jord av seg selv, evt ha katten i kassa når du tror kanskje det ser ut som om den skal gå, og grav litt i sanden foran den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå